מגה פרמיום
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

צלילי מנוע יגואר F-TYPE V8 בספרייה הלאומית של בריטניה

21/08/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

צלילי נהמת המנוע של יגואר F-TYPE יישמרו בעבור הדורות הבאים בארכיון הספרייה של הממלכה המאוחדת והספרייה העיונית הגדולה בעולם. בספרייה נשמרים צלילים בעלי משמעות תרבותית כגון הקלטות הרחוב הראשונות של מכוניות.

יגואר מתקדמת ל​​קראת עידן ה-modern luxury הכול-חשמלי בשנת 2025, ובתוך כך מאפשרת לאנשים ברחבי העולם ולתמיד - בשיתוף פעולה יוצא דופן עם הספרייה הלאומית הבריטית - ליהנות מהצלילים של מכונית הספורט האחרונה של יגואר בעלת מנוע בעירה פנימית. ההקלטות, שנעשו מתוך תא הנוסעים ומחוץ למכונית, לוכדות את פסקול ה-V8 המוגדש והבלתי ניתן לחיקוי של מכונית הספורט F-TYPE.

לצורך הקלטה מיוחדת זו נבחר דגם F-TYPE R 75 Coupé, מהדורה מיוחדת שיוצרה לציון שנת הדגם האחרונה של F-TYPE ו-75 שנים של מכוניות ספורט ביגואר. V8 המוגדש בנפח 5.0 ליטרים מפתח הספק של 575 כ"ס ומומנט של 71.3 קג"מ, ויכול להאיץ את המכונית מ-0 ל-96 קמ"ש תוך 3.5 שניות. הוא מגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 298 קמ"ש.

ההקלטות בוצעו בחדר אטום לרעש במרכז ההנדסה Gaydon. גאידון משמש לפיתוח ובדיקה של איכות הסאונד של כלי הרכב של יגואר, ובו כוונן רעש הפליטה של ​​F-TYPE במקור. הוקלטו בו שני קטעי סאונד בני 30 שניות ו-47 שניות. המאזינים יוכלו לשמוע העלאות הילוכים והורדות חדות דרך תיבת הילוכים Quickshift עם שמונה הילוכים, ואת סימני ההיכר הייחודיים, קולות הנפץ היוצאים מצינורות הפליטה המרובעים של הרכב, שהם מרכיב מרכזי באופי של F-TYPE.

צ'ארלס ריצ'רדסון, מהנדס סאונד בכיר ביגואר, ציין: "V8 המוגדש של F-TYPE משמיע צליל ייחודי בגלל עבודת אופטימיזציה קפדנית שביצענו על כל מערכת ההנעה, יותר מכל על מערכות היניקה והפליטה, יותר מ-85 ניסיונות לפני שהשקנו את המכונית לראשונה, ומאז התפתחה ברציפות. השיא של העבודה הזו, הצלילים שחווים בנהיגה ב-F-TYPE R 75, הוא משהו שאנחנו רוצים שיהיה זמין לדורות הבאים. שמירת הקלטה של פס הקול בספרייה הבריטית מאפשרת לנו לעשות זאת."

שריל טיפ, האוצרת של הספרייה הבריטית לחי בר וצלילים סביבתיים, ציינה: "אנו מסוגלים לשמר הקלטות של מנוע F-TYPE V8 בעבור חובבים של יגואר ברחבי העולם. הייצור של המנוע הזה מגיע בקרוב לסיומו, והרעש הייחודי תופס את מקומו בארכיון של המדינה לצד צלילים אחרים שכבר אי אפשר לשמוע היום."

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן