אודי Q5 e-hybrid quattro החדש
Audi ישראל מבית צ'מפיון מוטורס מרחיבה את דגמי הדור השלישי של משפחת Audi Q5 עם דגמי PHEV של הדגם, Audi Q5 e-hybrid quattro. דגמי הפלאג אין הייבריד מצטרפים לגרסאות הבנזין שכבר הושקו בשתי תצורות המרכב של Audi Q5, כולל הגרסאות הספורטיביות של Audi SQ5.
לדגמי PHEV החדשים של Audi Q5 סוללה משודרגת, הגדולה ב־45% מהסוללה בדגם היוצא. קצב טעינה מרבי של 11kW מאפשר טעינה מלאה בפרק זמן קצר יותר. מלבד טכנולוגיה היברידית מתקדמת, לדגמי Audi Q5 e-hybrid הנעת quattro, עיצוב דינמי וספורטיבי, מידות נדיבות עם פרופורציות קופה, פלטפורמת PPC החדשה והמתקדמת, תאורת OLED דיגיטלית בזכות ארכיטקטורה חדשנית (סטנדרט בדגמי 55) מסך פנורמי קעור בטכנולוגיית OLED, מסך מגע לנוסע ועוד.
מחירים: גרסת Audi Q5 50 e-hybrid quattro תעלה 519,900 ש"ח; גרסת Audi Q5 55 e-hybrid quattro תעלה 559,900 ש"ח; גרסת Audi Q5 Sportback 50 e-hybrid quattro תעלה 539,900 ש"ח; גרסת Audi Q5 Sportback 55 e-hybrid quattro תעלה 574,900 ש"ח. לכל הדגמים מתווספת אגרת רישוי שנתית בסך 5,365 ש"ח.
לכל הגרסאות של Audi Q5 e-hybrid quattro סוללה בקיבולת של 20.7 קוט"ש נטו עם יכולת טעינה מרבית של 11 קילוואט בטעינת AC. אודי גם הגדילה מאוד את ביצועי הבלימה הרגנרטיבית, עם אפשרות לטעינה מחודשת ועוצמתית יותר של עד 88kW. הנהג יכול להתאים את מידת הרגנרציה במצב EV באמצעות מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה הספורטיבי, עם אפשרות לעשות זאת דרך מסך המולטימדיה. הנהג יכול לבחור בין מצבי השימוש בחשמל: עכשווי, שמירה לשלב מאוחר יותר בנסיעה או מצב אוטומטי.
הניהול ההיברידי של הדגמים החדשים מיועד ליעילות, לגמישות ולנוחות מרבית של המשתמשים, ואופן ההפעלה האופטימלי נבחר אוטומטית. במצב EV, דגמי PHEV פועלים אך ורק על כוח חשמלי. במצב היברידי, מערכת הניהול ההיברידית שומרת על רמת טעינה ספציפית לפי הצורך כדי לחסוך מספיק אנרגיה חשמלית לשימוש מאוחר יותר.
לשתי הגרסאות מנוע 2.0 ליטרים טורבו בנזין המפיק 251 כ"ס. בגרסת Audi Q5 50 e-hybrid quattro ההספק המרבי המשולב הוא 299 כ"ס (בשתי התצורות) והתאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 6.2 שניות. בגרסת Audi Q5 55 e-hybrid quattro (בשתי התצורות) ההספק המרבי המשולב הוא 367 כ"ס וההאצה מעמידה למאה קמ"ש היא 5.1 שניות. טווח הנסיעה החשמלית המרבי המשולב של הרכב נע בין 85 ל־92 ק"מ (WLTP).
ל־Audi Q5 e-hybrid quattro פרופורציות מושלמות עם מידות מעודכנות של 4,717 מ"מ אורך, בסיס גלגלים של 2,820 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ וגובה של 1,647 מ"מ (בגרסת SUV). גרסת הספורטבק בגובה של 1,641 מ"מ. לגרסאות ה־SUV של ה־PHEV תא מטען בנפח של 438 ליטר, ולתא המטען של תצורת הספורטבק שטח אחסון של 433 ליטר. עם קיפול המושבים האחוריים נפח ההובלה עולה עד 1,358 ליטר בגרסה הקלסית ו־1,300 ליטר בגרסת הספורטבק.
בדומה לשאר האחים במשפחה, בחזית הרכב שבכה קדמית מוגדלת, ומשני צדדיה כונסי אוויר אנכיים עצומים. הפנסים הקדמיים, בתאורת LED Matrix, מעוצבים זוויתית ומספקים למכונית מראה מושחז. קו עיצוב דינמי היוצא מקשתות הגלגלים לפגוש האחורי מעניק לרכב מראה דינמי גם כשהוא נייח. לחלקו האחורי של הרכב מראה נקי בזכות הפחתה מרבית של קווים פיסוליים ופס תאורה דינמי הנמשך לאורכו האחורי של הרכב.
לשתי גרסאות ה־55 טכנולוגיה עילית בתחום התאורה הדיגיטלית. הדור השני של תאורת Digital OLED מאפשר תקשורת בין רכבים, ולראשונה מספק אזהרות בטיחות בכביש עם אור התקשורת החדש. האפקטים הדינמיים של התאורה בעת פתיחת הרכב ועזיבתו משקפים את האסתטיקה של התנועה כחלק מ־DNA התאורה של Audi. לראשונה, הנהג יכול לבחור בין מספר חתימות אור בכמה עיצובים מלפנים ומאחור.
לחלל הנוסעים היוקרתי של Audi Q5 e-hybrid quattro עיצוב פנימי ממוקד נוסע ומותאם באופן עקבי לצרכי המשתמשים. ה־Digital Stage (סביבת תצוגה חכמה ואינטגרטיבית הכוללת את כל המסכים ברכב) מתבטא בתצוגות ה־MMI של Audi הנמצאות בטווח ראייה ברור של הנהג והנוסע הקדמי ובמסך פנורמי בעיצוב דק בטכנולוגיית OLED, הכולל את Audi virtual cockpit עם מסך בגודל 11.9" ומסך MMI touch בגודל 14.5". יש גם מסך מגע לנוסע הקדמי, בגודל 10.9", המשולב בעיצוב הדשבורד.
ל־Audi Q5 50 e-hybrid quattro אבזור עשיר הכולל בין היתר חלון גג פנורמי עם פתיחה וסגירה חשמליות, בקרת אקלים דיגיטלית עם שלושה אזורי שליטה, מערכת שמע של Bang&Olufsen עם 16 רמקולים ו־16 ערוצים בהספק 695W בטכנולוגיית 3D, מערכת Head Up Display לנהג, מסך מגע בגודל 10.9" לנוסע הקדמי, הגה ספורט קטום בתיפור עור עם שליטה על מערכת המולטימדיה ועל העברת ההילוכים, חבילת תאורת אווירה פנימית PRO, מושבי ספורט קדמיים מתכווננים חשמלית עם תמיכה לגב התחתון, זיכרונות לנהג וריפוד עור משולב, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חיפוי עור סינתטי בתא הנוסעים, תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמליות, שמשה קדמית אקוסטית לבידוד רעשים, משטח טעינה אלחוטית לטלפון נייד, שתי יציאות USB-C מלפנים התומכות בטעינה של עד 60 ואט ושתי יציאות אחוריות התומכות ביכולת טעינה של עד 100 ואט, שמשות אחוריות כהות, מתלי ספורט S וחישוקי R19 על צמיגי 235/55.
בגרסת 55 מתווספים בשני המרכבים חישוקי Audi Sport עם 5 זרועות כפולות, צמיגי 255/45 בגודל R20, מתלי אוויר אדפטיביים, חבילת S-line פנימית, דוושות בחיפוי פלדת אלחלד ותקרת בד בצבע שחור, חימום למושבים האחוריים, הגה מתכוונן חשמלי עם חימום, ספי דלת קדמיים מוארים בגימור אלומיניום וקליפרים לבלמים בצבע אדום.
רמת הבטיחות של גרסאות PHEV של Audi Q5 עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בקטגוריה עם שלל מערכות עזר מתקדמות המסייעות לנהג. בהן בלימת חירום אוטומטית, בקרת סטייה מנתיב, אזהרה ביציאה מהרכב במצב של זיהוי סכנה, בקרת שיוט אדפטיבית (כולל מערכת עזר לעומסי תנועה), שבע כריות אוויר בגרסאות ה־50 ותשע כריות אוויר בגרסאות ה־55, חיישני חניה היקפיים עם חיווי ויזואלי על הצג, מצלמות היקפיות 360, תאורת LED Matrix קדמית עם איתות דינמי, למניעת סנוור אוטומטית, התרעה על תנועה חוצה מאחור, סיוע בכניסה לצומת, פיקוח על שטח "מת" במראות הצד ומערכת Park Assist Plus.







