מגה פרמיום
חדשות
חדשות מכוניות
לעמוד קודם

במוו i5 בישראל

22/01/2024
זמן קריאה: 3 דק'

דלק מוטורס, יבואנית BMW בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של מכונית הסאלון היוקרתית i5 בגרסה חשמלית מלאה. לראשונה, מערך הקישוריות המתקדם BMW Connected Drive יהיה זמין ללא עלות. המחיר לגרסת i5 eDrive 40 ברמת גימור Expressive-M: מ-619,900 ₪.

BMW i5 מבוססת על סדרה 5 המפוארת של המותג. הגרסה החשמלית ממשיכה את הדרך לניידות בת-קיימה בעולמות הפרמיום באמצעות שירותים דיגיטליים מתקדמים לצד התמקדות בתהליכי קיימות מוקפדים.

ל-i5 החשמלית שתי גרסאות לבחירה: לגרסת eDrive40 מנוע חשמלי הממוקם בסרן האחורי בהספק של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ (43.8 קג"מ במצב Boost). גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6 שניות. טווח הנסיעה החשמלי בתנאי מעבדה הוא 550 ק"מ ותצרוכת האנרגיה היא 169 ואט-שעה/ק"מ על פי נתונים יצרן.

בגרסה הבכירה, בעלת ההנעה הכפולה, M60 xDrive, שני מנועים חשמליים: אחד בסרן הקדמי והשני בסרן האחורי. יחד הם משחררים הספק של 601 כ"ס (במצב Sport בתפריט My Modes). שיא המומנט מגיע ל-81 קג"מ (83.6 קג"מ במצב Boost). ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש היא 3.8 שניות, והמהירות המרבית היא 230 קמ"ש. טווח הנסיעה הוא 497 ק"מ, ותצרוכת האנרגיה היא 169 ואט-שעה/ק"מ. לסוללה קיבולת שימושית של 81.2 קוט"ש. היא ממוקמת בתחתית המרכב ונועדה לשפר את היכולות הדינמיות.

נוסף על השימוש בטכנולוגיית מיחזור אנרגיה המאפשרת טעינה של הסוללה במהלך בלימה, במערכת משאבת חום המאפשרת חימום וקירור של תא הנוסעים, של מערכת ההנעה ושל סוללת המתח הגבוה לצורך חיסכון באנרגיה חשמלית והארכת טווח הנסיעה.

מערכת ההנעה כוללת גם את פעולת ה-MAX RANGE, המאפשרת הגדלת טווח הנסיעה בשיעור של עד 25% על ידי הגבלת ההספק והמהירות וביטול פעולות נוחות מסוימות. אפשר לטעון את הסוללה בעזרת מטען AC בהספק של 11 קו"ט ברכבי i5 eDrive40 או 22 קו"ט ברכבי i5 M60 xDrive. אפשרית גם טעינה מהירה בזרם ישר (DC) בהספקים של עד 205 קו"ט. במקרה זה אפשר לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% בתוך פחות 30 דקות.

 

 

שפת העיצוב החדשה נקייה ומצומצמת יותר בהשוואה לדגם הקודם. בין הפנסים הראשיים הכפולים שוכן גריל כליות מואר כסטנדרט (Iconic Glow). במבט מהצד אפשר להבחין במשטחים עוצמתיים ובקווי גוף אתלטיים. ידיות הדלתות השטוחות, חצאיות הצד השחורות והמספר 5 המוטבע בבסיס קורה C, הם אלמנטים בולטים נוספים. הפרופורציות הדינמיות זורמות גם לחלק האחורי, הכולל פנסים אחוריים שטוחים בצורת האות L.

ב-i5 החדשה מתקיים איזון מוקפד בין ספורטיביות לנוחות, הודות לכמה מאפיינים מרכזיים: בסיס גלגלים ארוך, חלוקת משקל כמעט מושלמת של 50/50 בין הסרנים, שלדה קלת-משקל ומפשק סרנים גדול. גרסת M60 xDrive מוסיפה למאפייני השלדה בלמי M Sport, חבילת Adaptive Suspension Pro עם בולמי זעזועים אלקטרוניים ומערכת היגוי אחורי אקטיבי אינטגרלי. כל אלה עברו כיול מוקפד.

הצג הקמור ב-i5 החדשה נתמך לראשונה על ידי מערכת ההפעלה 8.5 העדכנית, הכוללת בין השאר מסך בית חדש, רעיון הפעלה אינטואיטיבי ומסייע אישי חכם המאפשר שימוש בפונקציות במכונית בעזרת דיבור טבעי (לא בעברית). מערכת BMW Live Cockpit Pro הסטנדרטית כוללת תצוגה עילית ותצוגה רבודה בצג הבקרה או בלוח המחוונים בעת שימוש במערכת הניווט המקורית של BMW.

לראשונה בישראל: BMW CONNECTED DRIVE, מערך הקישוריות שהשיק היצרן הגרמני לפני מספר שנים, יהיה זמין לדגמי i5 ללא עלות. אפליקציית MY BMW APP מציגה אפשרויות מתקדמות של שליטה, בקרה וניהול מרחוק:

* מפתח דיגיטלי חכם לפתיחה ונעילה של הרכב באמצעות המכשיר הנייד.

* מידע אמין ובזמן אמת על מיקום עם אפשרות לאיתור הרכב ותפקודי הנהיגה.

* ביצוע פעולות מגוונות כגון צפייה במצלמות פנימיות וחיצוניות עם אפשרות הקלטה וצילום, הדלקת מיזוג, קביעת זמני טעינה, פתיחה ונעילה מרחוק מכל מקום בעולם ועוד.

* למשתמשי אפל בלבד - אפשרות לקשר את השעון החכם.

באבזור הסטנדרטי: מערכת מתלים אדפטיביים והיגוי אחורי אקטיבי; מומנט מוגבר לפרק זמן קצר; התרעה בעת סטייה מנתיב, התרעת שטח מת, התרעת התנגשות קדמית כולל זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, עזר לבלימה אוטונומית בנהיגה עירונית ועזר לזיהוי תנועה חוצה בנסיעה לפנים ולאחור; עזר לנסיעה לאחור, חיישני חניה, מצלמה אחורית עם שטיפה, חניה אוטומטית במקביל ובניצב, בלימה אוטומטית בחניה בנסיעה לאחור וזיכרון אוטומטי של מסלול הנסיעה לאחור (עד 50 מ'); חימום/קירור הרכב כאשר הוא כבוי וצפייה מרחוק במצלמה הפנימית דרך אפליקציית BMW Connected Drive.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן