דור שלישי של אודי Q3
Audi ישראל מבית צ'מפיון מוטורס תחל לשווק את הדור השלישי של משפחת Audi Q3. יותר משני מיליון כלי רכב נמכרו ברחבי העולם מאז השקת הדור הראשון. אודי Q3 זמין בשתי תצורות ובמגוון גרסאות, והוא הראשון שמציע בסגמנט הקומפקטי מערכות טכנולוגיות רבות מוכרות של Audi מסגמנטים גבוהים.
העיצוב דינמי עם שפת העיצוב החדשה, הכוללת חזית מעודכנת עם שבכה חדשה ויחידות תאורה חדשות. תצורת הספורטבק מעניקה לרכב צללית קופה. מנועים עוצמתיים, חסכוניים, בטכנולוגיית mild-hybrid (בגרסת 35 TFSI), משלימים את הנוסחה המנצחת.
מחירים:
- גרסה קלסית ברמת גימור 35: 318,900 ש"ח בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 3,806 ש"ח. חבילת Design בתוספת של 9,600 ש"ח.
- גרסה קלסית ברמת גימור 40: 336,000 ש"ח בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 3,806 ש"ח.
- גרסה קלסית ברמת גימור 45: 373,000 ש"ח בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 5,365 ש"ח.
- גרסת ספורטבק ברמת גימור 35: 328,900 ש"ח בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 3,806 ש"ח. חבילת Design בתוספת של 9,600 ש"ח.
- גרסת ספורטבק ברמת גימור 40: 346,000 ש"ח בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 5,365 ש"ח.
- גרסת ספורטבק ברמת גימור 45: 383,000 ש"ח בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 5,365 ש"ח.
בהשוואה לקודמו, ל־Audi Q3 החדש עיצוב דינמי ומודרני יותר. המרכב שלו מוגדר על ידי שילוב של חלקים מעוגלים וקווים מדויקים. מסגרת ה־Singleframe הרחבה ממוקמת גבוה, והפנסים הקדמיים המחודדים והאלגנטיים יוצרים מראה ממוקד, המשולב באופן מלא בתפיסה האווירודינמית של הרכב. העיצוב מבטיח זרימת אוויר יעילה במיוחד סביב החלק הקדמי. כניסת אוויר הקירור הנשלטת מותקנת באזור שמתחת ל־Singleframe ומבטיחה שנתיב האוויר יוכל לזרום סביב אזור זה עם מינימום אובדן.
במבט מהצד, קו כתף אופקי בין הפנסים הקדמיים לאחוריים מחלק חזותית את המכונית לשני חלקים ויוצר אפקט תאורה ייחודי. הצד העליון קולט את האור, ואילו הצד התחתון בצל. אלו, בשילוב עם עמודי D המשופעים בחדות, מספקים נראות דינמית. קימורים מאזור הכתפיים של הגלגלים הקדמיים והאחוריים מזכירים בנגיעה את קוואטרו המקורי.
תצורת הספורטבק של הדור השני של אודי Q3 משלבת את החוזקות של SUV עם אסתטיקה של קופה. קו הגג, היורד כלפי מטה מעמוד A, נמוך ב־42 מילימטרים מזה של גרסת ה־SUV, מה שמעניק לרכב מראה ספורטיבי יותר וצללית דינמית יותר. לחלק האחורי עיצוב נקי עם תוספת פס תאורת LED רציף ולוגו טבעות מואר. הדיפיוזר משולב בפגוש המוגבה.
Audi Q3 החדש עומד בסטנדרטים גבוהים מאוד של תאורה דיגיטלית, המוצעת לראשונה בסגמנט הקומפקטי (אופציה). פנסי Matrix LED דיגיטליים כוללים את מודול micro LED המשמש לראשונה בדגם זה. השימוש בטכנולוגיית micro-LED מחדד את התאורה ומבטיח ניגודיות חזקה על הכביש. פנסי היום הדיגיטליים בטכנולוגיית LED מורכבים מ־23 מקטעים בכל צד, כשבכל מודול, ברוחב 13 מ"מ, קיימים 25,600 נורות micro LED שגודלן כ־40 מיקרומטר. כל אלו יוצרים חתימות אור ייחודיות עם ניגודיות ברורה מאוד על הכביש - יתרון של ממש במיוחד בתנאי מזג אוויר קשים.
בתא הנוסעים, יחידת השליטה החדשה על גלגל ההגה מפנה מקום נוסף בתא האחסון בקונסולה המרכזית. יש תחושת מרחב והעיצוב חכם ומודרני.
יחידת השליטה על גלגל ההגה משלבת לראשונה שתי ידיות חדשות במוט ההגה והיא בעלת יתרונות מעשיים גדולים. היא מותירה יותר שטח אחסון בקונסולה המרכזית, עם חוויית משתמש חדשה ותחושה טובה יותר של מרחב. המנוף בצד ימין משמש כבורר הילוכים, וזה שמשמאל משמש אלמנט בקרה לפונקציות תאורה, איתות ומגבי השמשה.
הסרת בורר ההילוכים מהקונסולה המרכזית מפנה מקום בקונסולה לשני מחזיקי כוסות. מגש הטעינה האינדוקטיבית כולל שתי יציאות USB-C ואפשר לסגור אותו באמצעות כיסוי הזזה. שתי יציאות USB-C נוספות ממוקמות מאחור.
בחושך, חבילות תאורה מדגישות את אווירת הפנים. פנסי סימון בלוח המחוונים ובקונסולה המרכזית מדגישים את הקווים הנקיים של הפנים. תאורת אווירה עקיפה מתחת לתצוגה הפנורמית של MMI ובדלתות מדגישה את עיצוב הפנים.
תצוגה פנורמית עם לוח מחוונים בגודל 11.9 אינץ' ומסך מגע MMI בגודל 12.8 אינץ' יוצרים במה דיגיטלית. עיצוב מעוגל של מסך המולטימדיה יוצר פריסה של תא נהג המכוונת לנהג. תצוגה עילית למידע חשוב משלימה את התצוגות הדיגיטליות.
נפח תא המטען בגרסת הקלסית הוא 488 ליטרים, ומגיע ל־1,386 ליטר כאשר ספסל המושבים מקופל. בגרסת Sportback הנפח מגיע ל־1,289.
האבזור של Q3 Audi ברמת גימור 35 כולל כסטנדרט חלון גג פנורמי עם פתיחה וסגירה חשמליות, מערכת שמע Audi Sound System עם עשרה רמקולים ושישה ערוצים בהספק 180W, לוח מחוונים פנורמי בגודל 11.9 אינץ' ומסך מגע MMI בגודל 12.8 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, הגה 4 זרועות בתיפור עור עם שליטה על מערכת המולטימדיה ועל העברת ההילוכים, בקרת אקלים דיגיטלית עם שלושה אזורי שליטה, חבילת תאורת אווירה פנימית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם תמיכה לגב התחתון, ריפוד עור משולב, חימום למושבים הקדמיים, תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמליות, שמשה קדמית אקוסטית לבידוד רעשים, שני שקעי USB-C מלפנים ומאחור, שמשות אחוריות כהות, חישוקים בגודל 18R ועוד.
ברמת אבזור 40 מתווספים Head Up Display, חבילת תאורת אווירה פנימית PRO, הגה ספורט קטום, מערכת שמע פרמיום SONOS עם 12 רמקולים (כולל Subwoofer בהספק 420W) וחישוקי R19.
ברמת גימור 45 מתווספים מצלמות היקפיות 360 מעלות, תאורת Digital OLED אחורית, מערכת Trained Parking לחניה אוטומטית עם אפשרות זיכרונות בתמרוני החניה, קליפרים לבלמים בצבע אדום, מתלים עם בקרת שיכוך, מושבי ספורט, חימום להגה וחבילת S-line פנימית.
ברמת גימור 35 מתווספת חבילת אבזור Design (תוספת מחיר של 9,600 ש"ח) הכוללת פגושי S-line בצבע הרכב, הגה ספורט קטום בתיפור עור עם שליטה על מערכת המולטימדיה ועל העברת ההילוכים וחישוקי 5 זרועות בגוון אפור פלטינום עם צמיגי 255/45 בגודל R19.
הדור השלישי של Q3 Audi יוצע בשלב הראשון בישראל בשני נפחי מנוע בשלושה הספקים.
ברמת גימור 35 מוצע מנוע בנפח 1.5 ליטר TFSI עם ארבעה צילינדרים בטכנולוגיית "צילינדר על פי דרישה" (COD) המפחיתה את צריכת הדלק, תוך שהיא משביתה זמנית את הצילינדרים השני והשלישי בעומסים נמוכים ובינוניים. הספק המנוע הוא 150 כ"ס המושגים בטווח שבין 5,000 ל־6000 סל"ד. המומנט מתייצב על 25.5 קג"מ הזמינים בתחום שבין 1,500 ל־3,500 סל"ד. המכונית מזנקת מעמידה ל־100 קמ"ש ב־9.1 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 209 קמ"ש.
ברמת גימור 40 מוצע מנוע בנפח 2.0 ליטר TFSI עם הספק של 204 כ"ס המושגים בטווח של 4,500 עד 6,000 סל"ד. המומנט מתייצב על 32.6 קג"מ הזמינים בתחום שבין 1,500 ל-4,000 סל"ד. אלו מזניקים את מכונית הפרמיום מעמידה ל־100 קמ"ש ב־7.1 שניות, והיא מגיעה למהירות מרבית של 229 קמ"ש.
הגרסה העוצמתית ביותר מוצעת ברמת גימור 45 עם מנוע בנפח 2.0 ליטר TFSI עם הספק של 265 כ"ס המושגים בטווח שבין 5,000 ל־6,000 סל"ד. המומנט מתייצב על 40.8 קג"מ, הזמינים בתחום שבין 1,650 ל־4,350 סל"ד. אלו מזניקים את מכונית הפרמיום מעמידה ל־100 קמ"ש ב־5.7 שניות, והמהירות המרבית היא 240 קמ"ש.
כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים שבע מהירויות S-tronic בהנעת קוואטרו.
ל־Q3 Audi מערכת שיכוך חדשה שמדייקת מאוד את דינמיקת הנהיגה של הרכב. בזכות מערכת המתלים החדשה מושג איזון מושלם של עוצמה, נוחות ואלגנטיות בתנועה. מערכות המתלים הזמינות הן מתלה קפיצי פלדה, מתלה ספורט ומתלה עם בקרת בולם דו־שסתומית (סטנדרט בגרסת 45 TFSI quattro). המתלה עם בקרת השיכוך מגיב באופן רציף לפני הכביש ולמצב הנהיגה, תוך התחשבות בפרמטרים כגון היגוי, בלימה והאצה. שיכוך הזעזועים האידיאלי מחושב לכל גלגל בשבריר שנייה תוך ביצוע ויסות לבולמים.
בולמי הזעזועים הדו־שסתומים פועלים במהירות רבה יותר וכך מאפשרים חיבור טוב וחלק יותר של המרכב למתלה. בד־בבד שליטה נפרדת בשלבי הריבאונד והדחיסה מייעלת את דינמיקת הנהיגה. ההבדל בין נהיגה נינוחה לספורטיבית מורגש יותר. גם ההיגוי הפרוגרסיבי המעודן תורם לזריזות של הרכב. לקראת סוף מהלך ההיגוי, יחס ההיגוי יורד במידה רבה כדי לספק לנהג יכולת תמרון טובה יותר. כך אפשר לחוות את תגובת ההיגוי מאחורי ההגה באופן ברור יותר, והמשוב מהכביש טוב יותר. גם הפחתת החיכוך מספקת תחושת היגוי טובה יותר.
רמת הבטיחות של Audi Q3 עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בקטגוריה עם שלל מערכות עזר מתקדמות המסייעות לנהג: בלימת חירום אוטומטית, בקרת סטייה מנתיב, אזהרה ביציאה מהרכב במצב של זיהוי סכנה, בקרת שיוט אדפטיבית (כולל מערכת עזר לעומסי תנועה), שבע כריות אוויר, חיישני חניה היקפיים עם חיווי ויזואלי על הצג, מצלמת רוורס (בגרסאות 35 TFSI ו־40 TFSI quattro), מצלמות היקפיות 360 (בגרסת 45 TFSI quattro), תאורת LED קדמית עם איתות דינמי, תאורת LED אחורית עם איתות דינמי (בגרסאות 35 TFSI ו־40 TFSI quattro), תאורת digital OLED אחורית עם חתימת אור ייחודית ואיתות דינמי (בגרסת 45 TFSI quattro), מניעת סנוור אוטומטית, התרעה על תנועה חוצה מאחור, פיקוח על שטח "מת" במראות הצד, מערכת Park Assist Plus ועוד.







