מגה פרמיום
חדשות
חדשות מכוניות
לעמוד קודם

מותג TVR מקבל חיים חדשים בארה"ב

04/12/2025
זמן קריאה: 1 דק'

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית TVR כבר לא פועלת באופן רשמי לאחר שהניסיון להחזיר אותה לפעילות ב־2017 נכשל והותיר רק רעיונות שלא מומשו. היזם הבריטי לס אדגר (Les Edgar) הציג אז את דגם הקונספט המרהיב גריפית' (Griffith), שנועד לסמן פתיחה חדשה למותג הוותיק, אך כעבור כמה שנים איבד את זכויות הייצור למפעל אב וייל (Ebb Vale) שבו תוכננה ההשקה, ומאז לא נשמעו חדשות על החברה. ובכל זאת, דווקא בצד השני של האוקיינוס האטלנטי, כמה חובבים נחושים מנסים להחיות את מורשת המותג. בארצות הברית הוקמה יוזמה חדשה בשם TVR Garage, שתפתח בקרוב אולם תצוגה ייעודי בלאס וגאס. המקום ישמש כמרכז ליבוא, תיקון ומכירה של דגמי TVR קלסיים לחובבי הרכב האקזוטיים.

את המיזם ייסדו שני חובבי TVR ותיקים, אנדי יוז (Andi Hughes) וגאווין בריסטו (Gavin Bristow), כדי להחזיר את המכוניות הבריטיות המהירות לתודעה האמריקנית. בשנים האחרונות פעל המיזם במתכונת מצומצמת, אך כעת מתרחב מאוד הודות לשיתוף פעולה עם חברת התיווך CarWiz ולפתיחת מיתקן חדש בשטח של כ־1,400 מ"ר.

לדברי יוז, החברה מתמקדת ביבוא רכבים מקוריים ובמצב כמעט מושלם, עם עדיפות לדגמים שלא עברו שיפוץ או שינוי מכני. "אנחנו רוצים לשמור על האותנטיות של החוויה הבריטית", אמר בריאיון. בשל תקנות היבוא בארה"ב, אפשר להביא רק רכבים בני 25 שנה ומעלה, כלומר דגמים שיוצרו לפני שנת 2000. בכלל זה דגמים כגון גריפית', קימרה (Chimaera) וסרברה (Cerbera). יוז הודה כי שקל בעבר לייבא רכבים עם מנועי LS אמריקנים לשיפור האמינות, אך החוק האמריקני אוסר לייבא רכבים שעברו שינוי הנדסי מהותי.

בינתיים TVR Garage מעדיפה לשמור על היקף פעילות קטן ובלעדי. "עשרה לקוחות בשנה זה מצוין", אומר יוז. החברה מקדישה זמן רב לכל רכב שמובא לארה"ב. ברשימת המלאי הנוכחית שלה מופיעים מספר דגמים של סרברה, טוסקן (Tuscan) ואפילו דגם אחד של גריפית' עם גג פתוח בגוון כחול "אולימפי", עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטרים המפיק 335 כוחות סוס ובעל תיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסים. המחירים משתנים בין 90,000 ל־100,000 דולר לדגמי טוסקן וסרברה, אך גריפית' נחשב למציאה בעולם הרכב הקלסי בשל תג מחיר של פחות מ־40,000 דולר בלבד.

למרות שנראה כאילו מותג TVR נעלם מהכבישים, היוזמה האמריקנית מעניקה לו סיכוי שני, לא כיצרן פעיל אלא כקהילה של חובבים שמסרבת לוותר על הרעיון של רכב ספורט בריטי אמיתי. זה אומר מכונית קלה, חזקה, אנלוגית לחלוטין ומלאת אופי.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן