פורשה 911 קררה עם גג פתוח
פורשה (Porsche) אולי מייצרת כיום דגמים חשמליים ועתידניים כגון טייקאן טורבו Taycan Turbo GT)), אך היא עדיין נאמנה לחוויית הנהיגה הקלסית. הדור החדש של 911 קררה T (911 Carrera T) לשנת 2026 מוכיח זאת היטב. רכב הספורט הקלסי הידני, עם מנוע אחורי, מציב את ההנאה לפני הנתונים.
בדור עם המספר הרשמי 992.2 של קררה T, החליטה פורשה על צעד יוצא דופן: להציע את הדגם רק עם תיבת הילוכים ידנית. בזמן שכל גרסה אחרת של 911 ממשיכה עם תיבת PDK האוטומטית כפולת המצמדים, T שומרת על שלוש דוושות מתוך החלטה עסקית, לא פחות משהיא רגשית. כמעט 70% מרוכשי הדגם הקודם בארצות הברית בחרו גיר ידני, לכן ההחלטה הייתה טבעית.
גרסת קופה קררה T תעלה מ־146,050 דולר, וגרסת הקבריולט - מ־159,750 דולר. המחיר גבוה ב־11,000 דולר בערך מהמחיר של קררה הבסיסית, אך גם עשיר יותר בציוד תקני: מערכת Sport Chrono, הגה אחורי, דיפרנציאל מכני עם חלוקת מומנט לפי בלמים, מערכת מתלים מונמכת בעשרה מ"מ ומערכת פליטה ספורטיבית שאינה רועשת מדי.
על אף התוספות, המכונית קלה יותר מדגם קררה הרגיל בזכות תיבת הילוכים ידנית, זכוכית קלה יותר ושכבת בידוד דקה יותר. המשקל המלא הוא 1,489 ק"ג בלבד בגרסת הקופה ו־1,590 ק"ג בקבריולט.
הלב הטכני של קררה T הוא מנוע בוקסר שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים עם שני מגדשי טורבו המפיק 388 כוחות סוס ומומנט של 45.7 קג"מ. הוא אינו בועט כמו מנועי הטורבו הגדולים של דגמי Turbo 911, אך מגיב מהר, נושם בקלות עד 7,500 סל"ד ומספק כוח ליניארי וחי.
שישה הילוכים ונשמה של GT3
פורשה השאירה לקררה T את הגיר הידני הטוב ביותר שלה - גרסה מקוצרת של תיבת שבעת ההילוכים מהדגם הקודם, אך עם שישה הילוכים בלבד וקישור מכני חזק במיוחד, זהה למערכת בגיר של GT3. הפעולה קצרה, מדויקת ומלאת תחושה - חוויה שמזכירה את ימי ה־911 הקלסית.
למערכת יש גם סיוע בזינוק לאחר כיבוי המנוע: לחיצה על הקלאץ' מפעילה מחדש את המנוע במקרה של "גמגום" ביציאה מהמקום. מצב ספורט מפעיל התאמת סיבובים אוטומטית ומחדד את תגובת הדוושות. במצב ספורט פלוס התגובות חדות יותר, אך גם שם נשמרת תחושת השליטה. החלל הפנימי מזכיר את 911 הרגילה, אך כולל פרטים מובהקים לדגם: ידית הילוכים מעץ אגוז טבעי, ריפוד בד משובץ בסגנון רטרו ותא נוסעים פשוט ואלגנטי.
ייתכן שהנתונים הרשמיים של ההאצה צנועים, מ־0 ל־100 ב־4.2 שניות (לעומת 4.1 בקררה האוטומטית) ומהירות מרבית של 260 קמ"ש, אבל המספרים פחות חשובים כאן. מה שקובע הוא התחושה, היכולת להרגיש כל שינוי טורים, כל סגירה של מצערת, כל נקודת אחיזה בצמיגים האחוריים.
פורשה 911 קררה T קבריולה היא גשר בין העבר לעתיד: רכב ספורט מודרני שממשיך להציע מה שפעם היה מובן מאליו: חיבור ישיר בין הנהג למכונה. אולי זה לא הדגם המהיר ביותר במשפחת 911, אבל הוא ללא ספק אחד המרגשים שבהם.







