מגה פרמיום
ניוזלטר מגה פרימיום
מגה פרימיום גיליון 201
לעמוד קודם

פטנט: מערכת ישראלית להרצת אפליקציות ברכב מקושר

29/11/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

משרד הפטנטים האמריקני אישר כפטנט מערכת שפיתחה אובו אוטומוטיב (OVO Automotive) הישראלית להרצה מרוחקת של אפליקציות ברכבים מקושרים. פלטפורמת הענן של OVO להזרמת (streaming) אפליקציות למסכים ברכבים, מאפשרת הסרה של חסמים של מגבלות משאבי חישוב ושל מערכות הפעלה ייחודיות או מיושנות ברכבים, וכן חסמי אבטחה ובטיחות.

כך אפשר לפתח ולהריץ אפליקציות לרכב בסביבת ענן מתקדמת ומאובטחת, ולשדר לכל רכב מקושר, לאורך חיי הרכב, באופן בלתי תלוי ביצרן הרכב, במערכת האינפוטיינמט המותקנת בו, באפל או בגוגל.

את הסטארטאפ OVO Automotive הקים ד"ר גלעד זלוטקין, שמאחוריו רקורד של שלושה אקזיטים, ואשר שימש מנהל תחום הענן ברדוור לשעבר ובכיר בסיסקו ישראל, לאחר המכירה של Class-Data לסיסקו. הפלטפורמה מיועדת ליצרניות רכב, לחברות המפעילות ציי רכב, לחברות השכרת רכב, לשיתוף רכבים וליסינג, ליבואנים, לסוחרי רכב ולגורמים נוספים שבעלי הרכב יבחרו להתחבר אליהם.

מפעילות השירות יוכלו לפתח ולנהל אפליקציות שישדרו לנהגים באמצעות שירות הענן של OVO עם מגוון רחב של יתרונות, בהם גמישות באפיון ופיתוח של האפליקציה, עדכון והתאמה לצרכים עתידיים, תחזוקה שוטפת פשוטה ואפשרות לניהול מרוכז ואחיד של אפליקציות אינטראקטיביות גם על ציי רכב מגוונים. החברה נמצאת כעת בתהליך של גיוס מימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז.

הפלטפורמה תאפשר ליבואנים ולסוחרי רכב לשמור על קשר עם הלקוחות גם לאחר המכירה, להציע להם שירותי ערך מוסף ולייצר לעצמם מקור הכנסה חדש בשירותים משלימים כגון ביטוח, שירותי טעינה או תדלוק, שירותי דרך, צמיגים, חניה ושירותים נוספים המבוססים על מיקום ופרופיל של הנהג והרכב.

 

צילום: OVO

 

OVO יצרה ארבעה שיתופי פעולה אסטרטגיים לתהליך פיתוח פתרונות הענן שלה לרכבים מקושרים, עם גופים מובילים בתחום הרכב.

אחד הפתרונות הטכנולוגים הקיימים לחברות שמנהלות ציי רכב בקשר עם הנהגים ברכב הוא הרצת אפליקציה במערכת האינפוטיינמט המקורית ברכב, אשר מצריכה שיתוף פעולה של יצרן הרכב, שלא מאפשר הרצת אפליקציות ברכב משיקולי אבטחה ובטיחות.

האפשרות לשקף אפליקציה מהטלפון הנייד של הנהג אל מסך הרכב בעזרת CarPlay של אפל או Android-Auto של גוגל, יוצרת תלות בשיתוף פעולה והסכמה של אפל וגוגל לתמוך בשיקוף האפליקציה לרכב ובנכונות הנהג להתקין את האפליקציה על הטלפון שלו ולחבר את הטלפון שלו לרכב. על חסמים אלה לחברת ציי הרכב אין שום שליטה.

אפשרות נוספת היא התקנת מערכת מולטימדיה אפטר מרקט חלופית, שכבר לא מתאפשרת ברכבים מודרניים, בהם מערכת האינפוטיינמט משמשת למעשה המחשב המרכזי של הרכב.

יש גם אפשרות להתקין מערכת מולטימדיה נוספת (פורץ מסך). הדבר מסובך ויקר מאוד לתחזוקה וניהול.

OVO מפתחת בשיתוף פעולה עם שחקנים מרכזיים בתעשיית הרכב פתרון לגישה אל מסך הרכב המקושר באמצעות שירות SaaS. הפתרון של OVO מבטל את כל החסמים הקיימים בשיטות האחרות.

גם חברות הרכב זקוקות לפתרון מהסוג הזה. חברות רכב פנו ל-OVO כדי לתמוך במשחקים ברכבים החשמליים שלהן. טסלה כבר נותנת משחקים שאיתם הנהג יוכל להעביר את הזמן כשעליו לעצור בדרך ולהמתין לסיום הטעינה. כשמרצדס הכריזה על תמיכה במשחקים ברכבים החשמליים שלה, כל יצרניות הרכבים החשמליים התחילו לחפש באופן אקטיבי פתרונות כדי לגשר על הפער.

פלטפורמת הענן של OVO מאפשרת שידור של המשחק מהענן כמו שהוא, ללא צורך בשינוי וללא חשש בטיחותי. הפתרון זול, פתוח, מודולרי ופשוט להרחבה (scalable) למשחקים ולכל אפליקציה לרכב מקושר.

ד"ר גלעד זלוטקין, מייסד ומנכ"ל אובו: "אישור הפטנט נותן ל-OVO יתרון תחרותי ממשי ביותר בפתיחת שוק הרכב המקושר לתחרות, ויאפשר גל של חדשנות שייצור שוק אפליקציות גדול על גבי הפלטפורמה של OVO. השוק מוערך ב-60 מיליארד דולר, וצפוי להמשיך לצמוח בקצב של קרוב ל-20% מדי שנה בשל גידול במספר הרכבים המקושרים בכבישים."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן