הקצאה מצומצמת של אלפא רומיאו ג'וליה
סמלת, יבואנית אלפא רומיאו בישראל, זכתה להקצאה מצומצמת של שתי יחידות של אלפא רומיאו ג'וליה Quadrifoglio Super Sport, גרסאות חדשות ומיוחדות בייצור מוגבל, לשיווק בישראל. גרסאות Quadrifoglio Super Sport של ג'וליה ושל סטלביו מיוצרות במהדורה מוגבלת לשיווק גלובלי - 275 יחידות ג'וליה ו-175 יחידות סטלביו, ובסך הכול 450 יחידות.
לראשונה ביותר ממאה שנות היסטוריה של הלוגו, המשולש הלבן המשמש כרקע לתלתן הירוק בעל ארבעת העלים, מפנה את מקומו לצבע שחור, שנותן נועזות ועוצמה ללוגו. בשנה שעברה, לרגל יובל המאה שלו, לוגו ה-Quadrifoglio קיבל מסגרת מוזהבת וציון של התאריכים 1923-2023, שמגדירים מאה שנים של תשוקה לספורט, לביצועים ולמרוצים.
גרסאות Quadrifoglio Super Sport של ג'וליה ושל סטלביו הן תוצאה של רדיפה בת מאה שנה אחר מצוינות טכנית המיושמת בעולם מרוצי המכוניות ובמכוניות בייצור סדרתי. מנוע ה-2.9 ליטר בתצורת V6 מספק 520 כ"ס, ומעביר את הכוח לגלגלים האחוריים באמצעות דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני. בשל כיול ספציפי, שנלקח מ-Giulia GTA, הפתרון הטכני והחשוב הזה תורם לשיפור התנהגות הכביש ולאחיזת הכביש של המכונית על ידי אופטימיזציה של העברת הכוח התורמת להגברה של היציבות, הזריזות ומהירות הפנייה.
נעשה שימוש נרחב בסיבי פחמן שאותם אפשר למצוא בגג המכונית (אופציה בתשלום בג'וליה), ב-V שבשבכה הקדמית ועל גבי מראות הצד. חישוקי סגסוגת קלה ספורטיביים בגימור מוברש בעלי חמישה חורים, בגודל "19 לג'וליה ובגודל "21 לסטלביו, עוטפים קאליפרים ספורטיביים חדשים בצבע שחור. הסדרה החדשה זמינה בצבעים Rosso Etna תלת שכבתי,Nero Vulcano מטלי ו-Bianco Alfa (לג'וליה בלבד). בחזית יחידות תאורה אדפטיביות 3"+3" חדשות מסוג Full-LED מטריקס, הכוללות טכנולוגיה נגד סנוור. הן מספקות תאורה מיטבית בכל תנאי ראות ומייצרות חיסכון באנרגיה, שיפור נרחב בבטיחות והפחתת העומס על העיניים.
מאפיינים ספורטיביים נוספים יש בתא הנוסעים, שם הגימור התלת-ממדי של סיבי הפחמן האדומים מוצג לראשונה בלוח המחוונים, בקונסולה המרכזית ובחיפויי הדלתות. משענות הראש הקדמיות מעוטרות בתפירה אדומה של לוגו "Super Sport" ובמספר הסידורי של המכונית בצבע שחור. גלגל ההגה עטוף בעור ובאלקנטרה, וכולל תפרים בצבע שחור ואלמנטים של סיבי פחמן.
בתמונה: Giulia Quadrifoglio Super Sport ו-סטלביו Quadrifoglio Super Sport. צילום: יצרן
התנהגות הכביש מהמובילות בקטגוריה היא תוצאה של משקל נמוך המושג באמצעות שימוש בחומרים קלים במיוחד כגון אלומיניום במנוע וסיבי פחמן בגל ההינע, במכסה המנוע, בספוילר ובחצאיות הצד. בג'וליה האווירודינמיקה נותרה אקטיבית באמצעות מסיט רוח קדמי דינמי העשוי מסיבי פחמן. באמצעות התנועה שלו הוא שולט בזרימת האוויר מתחת לרכב כדי להגביר את היציבות והביצועים. מערכת פליטה מבית Akrapovič מספקת את צליל המנוע.
העיצוב הייחודי והטכנולוגיה העדכנית, שכוללת קישוריות מובנית, מספקים את חוויית הנהיגה המוכרת של אלפא רומיאו. ללוח המחוונים עיצוב "טלסקופי" היסטורי, כולל מסך TFT דיגיטלי בגודל "12.3 שמאפשר גישה לכל נתוני המכונית ולהגדרות מערכות הנהיגה האוטונומית.
מלבד שלושת מצבי התצוגה המוצעים בכל גרסאות אלפא רומיאו מוצע מצב תצוגה "Race". מצב זה מציג על גבי המסך המרכזי שבלוח המחוונים את כל המידע החיוני שהנהג זקוק לו כדי להיות בשליטה: מד סל"ד, מד מהירות וחיווי המורה על הצורך להעלות הילוך (Shift Light) לטובת נהיגה במצב ידני. התצוגה ניתנת להתאמה אישית באמצעות הוספת מידע בסרגלי הצד, כולל תצוגה של ביצועי המכונית.
גרסאות Quadrifoglio Super Sport של ג'וליה ושל סטלביו מציעות ממשק אדם-מכונה (HMI) חלק ואינטואיטיבי כדי להנגיש את כל תכונות המכונית לקצות אצבעותיו של הנהג.
מחיר התחלתי: 810,990 ש"ח.