מגה פרמיום
ניוזלטר מגה פרימיום
מגה פרימיום גיליון 208
לעמוד קודם

אודי RS3 החדשה נוחתת בישראל

26/11/2024
זמן קריאה: 4 דק'

צ'מפיון מוטורס, יבואנית Audi בישראל, מרחיבה את משפחת A3 עם תחילת השיווק של ספינת הדגל הספורטיבית והעוצמתית של המותג בייצור סדרתי, Audi RS3. הדגם המחודש יושק בישראל בתצורות Sedan ו-Sportback.

גרסת Audi RS 3 Sedan תעלה 523,500 ש"ח וגרסת Audi RS 3 Sportback תעלה 504,500 ש"ח. למחירים אתה מתווספת אגרת רישוי שנתית בסך 5,203 ש"ח.

ל-RS3 Audi המחודשת עיצוב אגרסיבי יותר מבעבר, עם הופעה בולטת. המאפיין הדומיננטי בחזית הרכב הוא הלוע הפעור של שבכת ה-Singleframe המשושה, בעלת תיחום בולט, שטוח יותר ורחב הרבה יותר מבעבר. השבכה מדגישה את הדינמיקה של מכונית הספורט הקומפקטית עם הגריל הענקי שלה בדוגמת מעוינים.

שני כונסי האוויר הצידיים הפונקציונליים עברו הדגשה על ידי להבים שחורים אנכיים. שלושת הפתחים מעל המפצל הקדמי, המתפרש כעת לכל רוחב הרכב, מספקים תחושה נמוכה יותר כגון Audi Sport quattro S1 Pikes Peak משנת 1987.

הפנסים מדגישים את ביצועי המכונית עם תאורת יום מעוצבת מחדש. בשילוב עם פנסי LED מטריקס, הנהגים יכולים לבחור בפעם הראשונה בין מספר עיצובים של תאורת יום בתצוגת המגע של ה-MMI.

בחלק האחורי של RS3 Audi קורץ לספורט המוטורי עם נוכחות חזקה יותר מבעבר. מחזירי צד אנכיים ממשיכים את קו העיצוב של כונסי האוויר בחזית. הדיפיוזר הפונקציונלי הגדול והייחודי לגרסת ה-RS, משלב במרכזו רפלקטור אדום, ובצדדיו שני עיטורי צינור הזנב הסגלגלים של מערכת הפליטה. כמו בפנסי התאורה הקדמיים, לפנסים האחוריים חתימות אור עם גרפיקה חדשה. צמיגי 19" עם חישוקי 5 זרועות בעיצוב Y בצבע שחור מט חותמים נראות מרשימה מבחוץ.

מנוע 2.5 טורבו מעניק חוויית נהיגה ספורטיבית ודינמית. 1-2-4-5-3, סדר הצתת הצילינדרים, מאפשר חוויית נהיגה ייחודית תוך הנפקת נתונים מעוררי השתאות, עם הספק של 400 כ"ס המושגים בין 5,600 ל-7,000 סל"ד ומומנט שיא של 51 קג"מ ב-2,250 עד 5,600 סל"ד. הרכב מזנק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ומגיע למהירות של 250 קמ"ש. המנוע משודך לתיבת הילוכים S-tronic מתקדמת בת 7 מהירויות בהנעת quattro מתוצרת אינגולשטט.

דיפרנציאל אחורי אקטיבי RS Torque Splitter, אשר הופיע לראשונה ב-RS3 הקודמת, יודע לזהות באופן אלקטרוני את סטטוס הרכב, ולפי הצורך להעביר את מלוא הכוח לגלגל האחורי, החיצוני לפנייה, באופן המפחית בהרבה את התת-היגוי של הרכב ומאפשר ייצור דריפט נשלט.

 

 

הבסיס לדינמיקת הנהיגה הגבוהה והמרשימה, המשדרגת את חוויית הנהיגה בהשוואה לדגם היוצא, טמונה באינטראקציה של מפצל המומנט (RS Torque Splitter) עם שאר מרכיבי המשוואה. בקר-אלגוריתם המחבר בין מפצל המומנט לחלוקת המומנט (המשתנה לחלוטין), בין הגלגלים האחוריים, לבקרת היציבות האלקטרונית, לבקרת המומנט הסלקטיבית לגלגלים (וקטור מומנט בלמים) ולבולמים האדפטיביים (אופציונלי) של מתלי הספורט RS, יוצר משוואה חדשה של נהיגה דינמית. עם בקר דינמיקת הנהיגה המודולרי, Audi מציעה לראשונה סנכרון נתונים המבוצע על ידי אלגוריתם שפותח במיוחד לנהיגה ספורטיבית עם דגש בפניות.

התוצאה היא שהדגם המחודש מגיב באופן חריף יותר מאי פעם לשינויי מצבי הנהיגה בהתאם למצב Audi drive select שנבחר. יתרה מזו, כאשר מקדם החיכוך נמוך, האינטראקציה של מערכות אלו מבטיחה יציבות מוגברת לצד מהירויות גבוהות יותר בפניות. הודות לשינויים, המכונית מגיבה טוב יותר לעיקולים ופניות, עם פחות תת-היגוי בכניסה לפנייה, ופונה ב'רצון' רב יותר הודות לכוונון עדין, בכלל זה וקטור המומנט של הבלמים. הודות להתערבויות הבלמים במינון עדין על הגלגלים הפנימיים, מכונית הספורט הקומפקטית עוקבת אחר רדיוס הפנייה באופן מדויק יותר מבעבר, הן בעומס חלקי והן בתאוצה, והנהג יכול להאיץ מוקדם יותר ולנווט את הרכב דרך העיקול במהירויות גבוהות יותר.

ייחוד נוסף הוא שדרוג סאונד המנוע בנהיגה ספורטיבית. למנוע סאונד ייחודי המבוסס על רצף רעשי הצילינדרים הסמוכים והלא סמוכים, הנדלקים לסירוגין ומספקים קצב ואופי עוצמתיים ומתוזמרים כראוי על ידי מערכת הפליטה הכפולה RS. ב-RS3 Audi כפתור התנעה/עצירה של המנוע להעצמת הקול הגרוני של מנוע חמישה צילינדרים, להעצמה של הסאונד הנשמע ממצבי הנהיגה RS Performance ו-RS Torque Rear. בקרת הפליטה עברה אופטימיזציה בטווח הסל"ד שבין 2,200 ל-3,500 סיבובים, לפיכך חמשת הצילינדרים מייצרים צליל עקבי ומלא יותר, לא משנה באיזה מצב נבחר.

בתא הנוסעים אבזור עשיר וטכנולוגיה מתקדמת. מערכת המולטימדיה כוללת את לוח המחוונים Audi Virtual Cockpit Plus בגודל 12.3" עם RS Layout הייחודי לדגמי RS, מסך מגע MMI10.1", ממשק הטלפון הנייד Audi Smartphone Interface, הגה ספורט קטום עם 3 זרועות בתיפור עור, עם שליטה על מערכת המולטימדיה ועל העברת ההילוכים, לחצני RS על ההגה לשליטה על Audi Drive Select, מערכת שמע פרמיום SONOS עם 15 רמקולים ו-16 ערוצים בהספק 680W ובטכנולוגיית D3, היגוי פרוגרסיבי, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורי שליטה, חבילת תאורה פנימית PRO, מושבי ספורט קדמיים עם תמיכה לגב תחתון מתכווננים חשמלית, ריפוד עור משולב דינמיקה, חלון גג פנורמי חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד וספי דלת קדמיים מוארים.

חבילת האבזור של אודי RS כוללת גם מערכת מתלים אדפטיביים הנשלטת על ידי Audi Drive Select, מערכת פליטה ספורטיבית RS, מערכת מתקדמת לניטור לחץ האוויר והטמפרטורה בצמיגי הרכב, ריפוד עור Nappa עם תפירה בעיצוב חלת דבש, חישוקי 10 זרועות בגוון מטלי עם צמיגי 265/30 מלפנים ו-245/35 מאחור בגודל R19. מחיר חבילת RS יהיה 24,900 ש"ח.

דגמי אודי RS3 המחודשים מוצעים עם חבילת בטיחות מקיפה ומערכות בטיחות מתקדמות לסיוע לנהג: בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה, סיוע בזיהוי רכב בשטח מת, אזהרה ביציאה מהרכב במצב של זיהוי סכנה, עזר לחניה במקביל ובניצב, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת רוורס, 6 כריות אוויר ומערכת אוטומטית לסיוע במניעת סנוור.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן