אודי S e-tron GT ואודי RS e-tron GT
Audi, מותג רכבי היוקרה מבית צ'מפיון מוטורס, מחזק את חוויית הספורט החשמלית עם השקת הדור החדש של דגמי היוקרה הספורטיביים החשמליים Audi S e-tron GT ו-Audi RS e-tron GT Performance. בדור החדש שדרוג ניכר: לראשונה דגם הכניסה עם גרסת S ודגם הקצה נהפך לגרסת פרפורמנס. דגמי GT המחודשים מביאים את הפרשנות של Audi לתחום גראן טוריסמו צעד נוסף קדימה עם יותר טווח, יותר עוצמה ויותר מהירות. גרסת הקצה, הפרפורמנס הספורטיבית, היא ה-Audi החזקה ביותר אי פעם.
מחירו של Audi S e-tron GT יתחיל ב-979,000 ₪, ומחירו של Audi RS e-tron GT Performance יתחיל ב-1,390,000 ₪. למחירים מתווספת אגרת רישוי בסך 567 ₪.
e-tron GT Audi S מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.4 שניות (במצב Boost) בזכות מומנט מרבי של 75.5 קג"מ והספק מרבי של 680 כ"ס. לרכב מהירות מירבית (מוגבלת אלקטרונית) של 245 קמ"ש. Audi RS e-tron GT Performance מאיץ תוך 2.5 שניות (במצב Boost) בזכות מומנט מרבי עצום של 104.7 קג"מ והספק מרבי של 925 כ"ס. לרכב מהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית).
לשני הדגמים סוללת מתח גבוה חדשה בעלת מספר שדרוגים ומשקל מופחת לצד הגדלת הצפיפות האנרגטית. הסוללה החדשה בקיבולת של 97 קוט"ש (נטו) לעומת 83.7 קווט"ש בדור היוצא. למרות תכולת האנרגיה הגבוהה יותר, משקלה של הסוללה הצטמצם בתשעה ק"ג ל-625 ק"ג. נתונים אלו הושגו בין השאר בזכות אופטימיזציה של לוחית הקירור הדו-שכבתית ושינוי מערכת הקירור של התאים עצמם. שינויים אלו בשילוב שינויים כימיים בחומרי התא וסידורו, תורמים לצפיפות אנרגטית גבוהה יותר של התא.
השינויים בסוללה החדשה משפרים גם את הבלימה הרגנרטיבית, המסוגלת לייצר כעת 400kW במקום 290kW בדגם היוצא, עם עוצמת בלימה משודרגת. הנהג יכול לבחור בין רקופורציה (Recuperation) ידנית לאוטומטית באמצעות ה-MMI, ולשלוט בו בשלוש רמות באמצעות מוטות ההילוכים מאחורי ההגה.
השיפורים בסוללה מביאים לטווח נסיעה מרבי משופר מאוד: ב-S e-tron GT טווח הנסיעה המרבי שעליו מצהיר היצרן נע בין 565 ל-609 ק"מ, וב-Audi RS e-tron GT Performance טווח הנסיעה המרבי המוצהר נע בין 533 ל-592 ק"מ (טרם החל ייצור לשוק הישראלי, לכן אין בשלב זה נתונים ספציפיים לרכבים שייובאו לארץ).
לשני הדגמים מתלי אוויר חדשים שפותחו במיוחד, בטכנולוגיית שני תאים/שני שסתומים, בעלי יתרונות ממשיים בדינמיקת הנהיגה בלי להתפשר על נוחות. מערכת Audi drive select מאפשרת לנהג לשלוט באופי הנהיגה וכוללת שלושה מצבים: יעילות, נוחות ודינמיות. ב-S e-tron GT הנהג יכול להגדיר מצב אינדיווידואלי. בדגם פרפורמנס שני מצבים אינדיווידואלים הניתנים להגדרה בנפרד, RS1 ו-RS2, בתוספת מצב ביצועים אופטימלי לנהיגת מסלול. לשני הדגמים היגוי גם לגלגלים האחוריים.
אשר לעיצוב, שולבו מרכב קופה עם מכונית סלון יפהפייה ואסתטיקה לטובת אווירודינמית המאפשרת מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.24. כראוי למכונית גראן טוריסמו, לשתי הגרסאות, S e-tron GT Audi ו-RS e-tron GT Performance, ממדים ספורטיביים: אורך - 4,989 מ"מ ל-Audi S e-tron GT ו-4,997 מ"מ ל-RS e-tron GT Performance, רוחב כללי של 1,964 מ"מ וגובה של 1,379 מ"מ ל-Audi RS e-tron GT Performance, וגובה של 1,414 מ"מ ל-Audi S e-tron GT עם בסיס גלגלים של 2,900 מ"מ.
נתונים אלו מתורגמים למידות רכב קופה קלסי עם חלק קדמי מוארך לצד גג משתפל לאחור וחלק אחורי מקוצר שכולל שמשה גדולה וכתפיים מודגשות. העיצוב החיצוני מפגין נוכחות יוצאת דופן על הכביש. בחלקו העליון של הרכב גג פנורמי ייחודי ללא פתיחה, ניתן להחשכה באופן חשמלי.
את המראה האקזוטי משלים ספוילר אחורי אווירודינמי מתכוונן חשמלית. ארבעת גלגלי ה-20" מעוטרים בקליפרים אדומים ובחישוקי S Style בעיצוב יהלום (צמיגי 245/45 קדמיים ו-285/40 אחוריים). בדגם RS e-tron GT Performance נוספו תאורת LED Matrix קדמית עם Audi Laser Light וחישוקי 21" ועשר זרועות בעיצוב יהלום בגוון שחור. נפחי תאי המטען הם 405 ליטר ב-Audi S e-tron GT ו-350 ליטר ב-RS e-tron GT Performance (אחורי) ו-85 ליטר (קדמי, בשניהם).
בשני הדגמים סביבת נהג אלגנטית ונעימה וחלל פנימי העשוי בחלקו מחומרים מתכלים תוך התכתבות עם המסורת הספורטיבית של אודי. אבזור הפנים העשיר כולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", ממשק MMI Touch עם מסך מולטימדיה מרכזי 10.1", מערכת ניווט מלאה בממשק מתקדם, מפתח חכם, מערכת שמע פרמיום Bang & Olufsen עם 16 רמקולים ו-15 ערוצים בהספק 710W בטכנולוגיית 3D וממשק Audi Smartphone Interface.
סביבת הנהג כוללת הגה ספורט קטום חדש, מתכוונן חשמלית ועם תיפור עור, עם שליטה על מערכת המולטימדיה, על מצבי הנהיגה ועל ה-Recuperation. גרסת RS כוללת גם כפתורי RS בצבע אדום על ההגה, לשליטה על Drive Select ועל מצב ה-Boost. בדגם Audi S e-tron GT אפשר למצוא דיפונים באפור גרפיט, מערכת e-tron Sport Sound, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשלושה אזורים, מושבי Sport Pro קדמיים מתכווננים חשמלית עם תמיכה לגב התחתון הכוללים לוגו S מואר במשענות הראש, עם חימום ואוורור בתוספת זיכרונות לכיוון מושב הנהג, חבילת תאורה פנימית מורחבת, מושבים בשילוב עור ותפירת "חלת דבש", דוושות בחיפוי פלדת אל חלד, כבל טעינה (Mode 3) לעמדות טעינה ציבוריות.
בדגם RS e-tron GT Performance נוספים חבילת עור Nappa ודינמיקה מיקרופייבר פנימית, עיטורי Vanadium פנימיים, לוגו RS מואר במשענות הראש הקדמיות, Head Up Display ועוד.
בתחום הבטיחות, לשני הדגמים חבילת בטיחות מקיפה עם מערכות עזר מתקדמות לסיוע לנהג המוצעות כסטנדרט והכוללות בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית כולל מערכת עזר לעומסי תנועה, ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה, סיוע בזיהוי רכב בשטח מת, סיוע בכניסה לצומת, Rear Cross Traffic assist, חניה אוטומטית במקביל ובניצב, מצלמות היקפיות 360. מלבד מערכות אלו לשני הדגמים 10 כריות אוויר, סיוע אוטומטי במניעת סנוור, היגוי אחורי ודיפרנציאל אחורי נשלט.