מגה פרמיום
ניוזלטר מגה פרימיום
מגה פרימיום גיליון 208
לעמוד קודם

סדרת דגמי אודי A5 בארץ

02/12/2024
זמן קריאה: 4 דק'

Audi ישראל מבית צ'מפיון מוטורס מתחילה לשווק את הדגמים החדשים של משפחת Audi A5, המייצגת דור חדש של מכוניות המשלבות פלטפורמה וארכיטקטורה חדשנית עם מנועי בנזין חזקים וחסכוניים. לרכבי הבעירה הפנימית עיצוב מרשים וספורטיבי, מנועים חזקים וחסכוניים בעלי טכנולוגיה מתקדמת וסטנדרטים חדשים של תאורה דיגיטלית.

מחיר גרסת Audi A5 סדאן יהיה 349,500 ש"ח (352,500 ש"ח עם מע"מ 18%). מחיר Audi S5 יהיה 634,900 (640,350 ש"ח עם מע"מ 18%). למחירים יש להוסיף אגרת רישוי שנתית בסך 5,203 ש"ח.

משנת 2024, עם הרחבת פורטפוליו הדגמים החשמליים, Audi שינתה את שמות דגמי הרכב כדי להבדיל בין כלי רכבים חשמליים לכלי רכב עם מנועי בעירה פנימית. מספרים זוגיים מייצגים דגמים בעלי מנועים חשמליים, ומספרים אי-זוגיים מייצגים רכבים עם מנועי בעירה פנימית.

סדרת Audi A5 היא הראשונה שנעשה בה שימוש בפלטפורמה המיועדת למנועי בעירה ונקראת Premium Platform Combustion או בקיצור PPC. זו הפלטפורמה המתקדמת ביותר מבית היצרן והיא תשרת בעתיד דגמים נוספים בקונצרן. הפלטפורמה מאפשרת שיפור ניכר בהתנהגות של המתלים וההיגוי, נהיגה מדויקת, קלה ולרוב ניטרלית, עם הבחנה רבה יותר מבעבר בין נוחות לספורטיביות.

למשפחה המעוצבת מחדש של Audi A5 עיצוב חזק ונקי עם אורך של 4,829 (4,835 בגרסת S) מ"מ, בסיס גלגלים של 2,892 מ"מ (2,896 מ"מ בגרסת S), רוחב של 1,860 מ"מ וגובה של 1,444 מ"מ (1,429 בגרסת S). Audi A5 החדשה גדולה הרבה יותר מ-Audi A4 היוצאת.

בסיס הגלגלים הארוך והגוף הספורטיבי יוצרים מראה דינמי מתקדם לצד יוקרה אלגנטית. החופה הספורטיבית והקומפקטית של הרכב, הנמתחת לאחור בקשת, נשפכת באופן חלק לחלון האחורי הנמוך בסגנון קופה, ומסתיימת בדלת האחורית הקצרה עם ספוילר בולט.

תא המטען האחורי, החדש בסגמנט, משלב עיצוב ופונקציונליות. הוא נפתח עם החלון האחורי וגודלו מקל מאוד את הגישה לתא המטען. השבכה הקדמית רחבה ובעלת פרופורציות שטוחות יותר, עם מבנה תלת-ממדי המדמה רשת דבש. פנסי חזית דקים ומעוצבים משלימים את ההופעה האלגנטית.

החלק האחורי מפואר ובולט, ומשלב עיצוב ספורטיבי ורגשי עם טכנולוגיה חכמה. רצועת אור תלת-ממדית שעוברת באופן אחיד מעניקה לחלק האחורי של Audi A5 נוכחות ודינמיות ויזואלית לצד עיצוב נקי של הפגוש האחורי, דיפיוזר כהה וזוג יציאות מפלט מלבניות להשלמת מראה הפרמיום.

בסדרת Audi A5 סטנדרטים חדשים של תאורה דיגיטלית. לרכב תאורת LED Matrix כסטנדרט עם איתות דינמי בחלק הקדמי ותאורת LED עם איתות דינמי בחלק האחורי. ל-Audi S5 Sedan תאורת Digital OLED אחורית. עם כ-60 מקטעים לכל פנל OLED דיגיטלי, הפנסים האחוריים נהפכים בהדרגה לתצוגה בצידו האחורי של הרכב. הדבר מאפשר תקשורת בין רכבים, ולראשונה מאפשר אזהרות בטיחות בכביש עם אור התקשורת החדש. יש אפקטים דינמיים של תאורה בעת פתיחת הרכב ועזיבתו. לראשונה, הנהג יכול לבחור בין מספר חתימות אור במגוון עיצובים מלפנים ומאחור.

 

 

חלל הנוסעים זכה לטיפול ממוקד. ב-Audi A5 הדור הבא של תאי הנוסעים של המותג עם נוחות וידידותיות לנהג ולנוסע. העיצוב הפנימי ממוקד בנוסע ומותאם באופן עקבי לצרכי המשתמשים. Digital Stage מתבטא בתצוגות ה-MMI של Audi הנמצאות בטווח ראייה ברור של הנהג והנוסע הקדמי, ומסך פנורמי בעיצוב דק בטכנולוגיית OLED כולל את Audi virtual cockpit עם מסך בגודל 11.9" (אלכסוני) ואת מסך MMI touch בגודל 14.5". אודי משלימה את הבמה הדיגיטלית לנוסע בצד הנהג עם מסך MMI אופציונלי בגודל 10.9" (סטנדרט ב-S5).

אבזור הפנים של Audi A5 Sedan מוצע ברמת גימור אחת עשירה עם מערכת השמע Audi Sound System בעלת עשרה רמקולים ושישה ערוצים בהספק 180W, משטח טעינה אלחוטי, הגה ספורט קטום בתיפור עור עם שליטה על מערכת המולטימדיה ועל העברת ההילוכים, חלון גג פנורמי (קבוע) הניתן להחשכה באופן חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית עם שלושה אזורי שליטה, חבילת תאורה פנימית מורחבת, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם תמיכה לגב התחתון וזיכרונות לנהג, ריפוד עור משולב, שמשה קדמית אקוסטית לבידוד רעשים, שמשות אחוריות כהות, חישוקים בגודל 18R על צמיגי 235/45 ועוד.

Audi A5 תוצע בשלב הראשון בישראל בשתי גרסאות מנוע, ובהמשך צפויות להיות מושקות גרסאות פלאג אין. לגרסת Audi A5 sedan מערכת היברידית מתקדמת, MHEV פלוס, המבוססת על מערכת חשמלית של 48 וולט התומכת במנוע ומפחיתה את פליטות CO2 תוך שיפור הביצועים. יחידת הכוח (PTG) מאפשרת נהיגה חלקית חשמלית התורמת לשיפור ניכר בתצרוכת הדלק.

גרסת הסדאן מוצעת עם מנוע 2.0 ליטרים טורבו TFSI המחובר לתיבת הילוכים דו-מצמדית בעלת שבע מהירויות, S-tronic, בהנעה קדמית. למנוע הספק של 204 כ"ס המושגים בטווח של 4,300 עד 6000 סל"ד. המומנט מתייצב על 34.6 קג"מ הזמינים בתחום שבין 2,000 ל-4,000 סל"ד. אלו מזניקים את מכונית הפרמיום מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות, עד מהירות מרבית של 248 קמ"ש.

לגרסת S הספורטיבית מנוע 3.0 ליטרים טורבו TFSI המחובר לתיבת הילוכים דו-מצמדית בעלת שבע מהירויות S-tronic והנעה כפולה קוואטרו. תפוקת המנוע היא 367 כ"ס ב-5,500 עד 6,300 סל"ד, והמומנט מתייצב על 56.1 קג"מ הזמינים כבר בין 1,700 ל-4,300 סל"ד. נתונים אלו משגרים את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות, והמהירות המרבית היא 250 קמ"ש, מוגבלת אלקטרונית.

רמת הבטיחות של Audi A5 עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בקטגוריה עם שלל מערכות עזר מתקדמות המסייעות לנהג: בלימת חירום אוטומטית, בקרת סטייה מנתיב, אזהרה בעת זיהוי של יציאה מסוכנת מהדלת האחורית של הרכב, בקרת שיוט אדפטיבית (כולל מערכת עזר לעומסי תנועה), שבע כריות אוויר, חיישני חניה היקפיים עם חיווי ויזואלי על הצג, מצלמות היקפיות 360, מערכת אוטומטית למניעת סנוור, התרעה על תנועה צולבת מאחור, סיוע בכניסה לצומת, פיקוח על שטח "מת" במראות הצד, Park Assist Plus ועוד.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן