מגה קלינטק
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

רשות בבריטניה נגד יצרנית דשא מלאכותי

03/04/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

רשות תקני הפרסום של בריטניה (ASA) נקטה עמדה נגד Easigrass, יצרנית דשא מלאכותי, בשל הטעיה לגבי היתרונות הסביבתיים של מוצריה. הפסיקה האחרונה של ASA מדגישה את הביקורת ההולכת וגוברת על טענות ירוקות של חברות, תוך מאמץ רחב יותר להילחם בתופעה שחברות מגזימות או מפברקות את הידידותיות לסביבה של ההצעות שלהן.

Easigrass התמודדה עם ביקורת על הפרסום שלה לקו הדשא המלאכותי Kensington Eco, ש-ASA מצאה כחסר ראיות שיתמכו בטענה על היותו ידידותי לסביבה, ניתן למיחזור מלא ובעל מגוון יתרונות סביבתיים. פוסט בפייסבוק וחומרי שיווק באתר, הניעו את ASA לחקור את הדבר לאחר חמש תלונות.

דשא מלאכותי, העשוי בדרך כלל מסיבים סינתטיים המבוססים על מאובנים כגון ניילון או פוליפרופילן, קשה למיחזור ונקשר לזיהום מיקרופלסטיק ולהשפעות שליליות על המגוון הביולוגי. למרות הבעיות האלו, Easigrass טענה שמגוון Kensington Eco שלה הוא אופציה עדיפה מבחינה סביבתית בשל גיבוי חלופי שאיפשר מיחזור מוחלט.

אלא ש-ASA ציינה מגבלות ממשיות בתשתית המיחזור של בריטניה. רק מרכז אחד מסוגל לעבד את הציפוי הספציפי המשמש בקנסינגטון. הדבר מגביל במידה רבה את יכולת המיחזור של המוצר בקרב רוב הצרכנים, ומביא את ASA למסקנה כי הפרסום אכן היה מטעה.

הרשות גם הדגישה את כישלונה של Easigrass בהדגמת ההשפעה הסביבתית החיובית של דשא מלאכותי לאורך חייו. ASA ציינה, כי החלפת הדשא הטבעי בחלופות סינתטיות עלולה לפגוע במגוון הביולוגי, וחלקה על הטענות של החברה למוצר ירוק.

ההחלטה של ASA היא חלק מפגיעה רחבה יותר הנובעת מטענות לא מבוססות למחשבה על הסביבה, ונועדה להבטיח שחברות יספקו מידע מדויק וכן לגבי קיימות המוצרים והשירותים שלהן. גישה זו מתיישבת עם הפעולות האחרונות נגד תאגידים גדולים, בהם חברות תעופה וחברות רכב, על רקע טענות "ירוקות" מוחלטות שלא הוכחו מספיק.

בתגובה לפסיקת ASA, התחייבה חברת Easigrass לשנות את הגישה השיווקית שלה, להסיר את תווית ה-"Eco" משם המוצר ולבטל את ההתייחסויות למיחזור וליתרונות סביבתיים בפרסומות שלה.

מקרה זה משמש אזהרה לחברות המעלות טענות סביבתיות לגבי מוצרים או שירותים שלהן. הוא מלמד על החשיבות של ביסוס טענות כאלה בראיות קונקרטיות, ומדגיש את נכונותם של הגופים הרגולטוריים לפעול נגד פרסום מטעה. עסקים מתבקשים לתת עדיפות לשקיפות ולדיוק במסרים הסביבתיים שלהם, תוך טיפוח בסיס צרכנים מושכל ומודע לסביבה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן