מגה קלינטק
חדשות
חדשות מזון
לעמוד קודם

דרישה לחשוף סיכונים סביבתיים באריזות פלסטיק

18/05/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

עונת ההצעות של בעלי המניות בעיצומה, וחברות הענק בתחום המזון, המשקאות והאירוח מתמודדות עם לחץ גובר להגברת השקיפות והאחריות סביבתית, במיוחד בנוגע לשימוש באריזות פלסטיק, אריזות גמישות (Flexibles) ומיחזור בר־קיימה.

קבוצות אקטיביסטיות כגון "As You Sow" ו־"Green Century Funds" הגישו הצעות הדורשות מחברות כגון PepsiCo, Kraft Heinz, Coca-Cola, Mondelēz, Starbucks ו־Sealed Air לפרט את הסיכונים התפעוליים, הכלכליים והתדמיתיים הנובעים משימוש באריזות פלסטיק שאינן ניתנות למיחזור. במקרים רבים ניסו החברות למנוע הצבעה דרך ועדת ניירות ערך האמריקנית (SEC), אך ההצעות עברו לשלב ההצבעה או נסגרו בהסכמות.

על פי As You Sow, חברות רבות מפגרות אחרי היעדים שהציבו לעצמן לשנת 2025, כמו אלה של יוזמות Plastic Pact או קרן אלן מקארתור. קונרד מק'קרון, סגן נשיא ב־As You Sow, הביע ספק אם תעשיית המזון תצליח למחזר אריזות גמישות בקנה מידה גדול, והזכיר את הקושי במיחזור אפילו של בקבוקי PET הפשוטים יחסית.

ההצעות דורשות מהחברות לפרסם דוחות על הסיכונים הגלומים בשימוש בפלסטיק שאינו מתמחזר, לבחון חלופות רב־פעמיות ולהצטרף למאמצים משותפים לפיתוח פתרונות בני־קיימה.

PepsiCo ניסתה לחסום את ההצעה אך נכשלה. בתגובה ציינה החברה שאריזות גמישות הן רק 5% מתיק האריזות שלה, והן מותאמות לספק הגנה טובה למוצרי חטיפים תוך הפחתה של טביעת פחמן ומים. Kraft Heinz המליצה למצביעים להתנגד להצעה, בטענה שמערכות המיחזור במדינות רבות עדיין אינן מתקדמות מספיק כדי לעבד חומר זה ביעילות.

האם מיחזור כימי הוא הפתרון? החברות מציינות שהן משקיעות גם במחקר ובפיתוח מיחזור כימי, אך מק'קרון מסתייג: התפוקות נמוכות, ולא ברור איזו כמות מהחומר באמת נהפכת לפלסטיק חדש ומה חלקה בדלק.

Green Century Funds דיווחה על הסכמות עם Coca-Cola לחשוף את השקעות החברה באריזות רב־פעמיות. Starbucks התחייבה לשתף מידע על פעולות עתידיות להגברת השימוש בכוסות רב־פעמיות עד 2026. חברת Sealed Air, יצרנית אריזות הגנה, הסכימה להסיר תוויות מיחזור מסוג "החזרה לחנות" עד סוף השנה, ולהציג דו"ח על טביעת הפלסטיק והסיבים שלה עד 2026.

גם Kraft Heinz ו־Mondelēz התמודדו עם הצעות המבקשות לבחון מחדש את טענותיהן בנוגע לתכולה ממוחזרת ומיחזוריות. Mondelēz התבקשה להסביר את השימוש באריזות מסוג mass balance לאריזות Triscuit - הצעה שזכתה להתנגדות החברה.

אחת הדרישות המרכזיות שנשמעות שוב ושוב היא להחיל שקיפות מלאה על תוויות המיחזור המופיעות על האריזות, ולוודא שהן אינן מטעות את הציבור.

המאבק הזה, בין בעלי מניות אקטיביסטיים לענקיות המזון, צפוי להכתיב את עתיד האריזות בתעשייה, בין דרך שינויי מדיניות פנימיים ובים בדרך של רגולציה חיצונית.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן