יצרני בגדים וחוקי הקיימות של האיחוד האירופי
שינויים רגולטוריים באיחוד האירופי מגבירים את הלחץ על חברות אופנה בינלאומיות כגון Zara, Nike, H&M וליווייס, המתמודדים עם תנאי עבודה קשים במפעלי הייצור שלהם במדינות כגון בנגלדש, וייטנאם ופקיסטן.
דו"ח חדש מאוניברסיטת קורנל חושף, כי בעשור האחרון ניכרת עלייה של 42% בימים עם טמפרטורות קיצוניות בערים כגון דאקה, האנוי וקראצ'י. ברמות חום כאלה, ארגון העבודה הבינלאומי ממליץ על זמן מנוחה שווה לזמן עבודה כדי לשמור על בריאות העובדים.
חוקי הקיימות החדשים של האיחוד האירופי, שנכנסו לתוקף ביולי 2023, מחייבים קמעונאים הפועלים באיחוד האירופי לשאת באחריות לתנאים במפעלי הספקים שלהם. מ-2027, חברות גדולות יידרשו לפעול לשיפור התנאים, כולל אמצעים להפחתת עומסי חום במפעלים.
לדברי ג'ייסון ג'אד, מנכ"ל המכון הגלובלי לעבודה של אוניברסיטת קורנל, "אם מותג יודע שהטמפרטורות באזור הייצור מזיקות לבריאות העובדים, הוא מחויב לפעול לפי החוקים החדשים."
הדו"ח מדגיש כי גם המפעלים עצמם עשויים להשקיע במערכות אלו שכן עומס חום משפיע לרעה על הפרודוקטיביות. עם זאת האחריות לפתרונות מוטלת גם על המותגים עצמם.
גלי חום ושיטפונות עלולים למחוק 65 מיליארד דולר מהכנסות היצוא של מדינות כגון בנגלדש, קמבודיה ווייטנאם עד 2030. ההפסד הכלכלי מדגיש את דחיפות ההשקעה בתנאי עבודה משופרים ובשכר הולם, לפיכך עובדים יוכלו להתמודד עם ימי עבודה אבודים בשל עומסי חום.
רק לשלושה מותגים - Nike, Levi’s ו-VF Corp - יש קווים מנחים ספציפיים להגנה על עובדים מפני תשישות חום. הדו"ח קורא לשאר החברות לפתח מדיניות דומה ולהשקיע בבריאות ובבטיחות של העובדים, תוך קידום קיימות סביבתית ויציבות כלכלית בתעשיית הטקסטיל.