מגה קלינטק
כתבות
מגה קלינטק פלוס
לעמוד קודם

לחסוך כסף עם שיטות בנות קיימה

שילוב אסטרטגיות קיימות - אפשר להרוויח מזה, ויש חברות מוכרות שכבר עשו זאת

13/07/2023
זמן קריאה: 5 דק'

ככל שהעולם נעשה מודע יותר לקיימות סביבתית, עסקים מתחילים להבין ששילוב שיטות בנות קיימה בפעילותם אינו רק אחריות מוסרית אלא גם אסטרטגיה עסקית נכונה. למעשה, השקעה בפעילות בת-קיימה יכולה לא רק להועיל לאיכות הסביבה אלא גם לשפר את יעילות החברה ואת תדמית המותג ולהפחית את הפסולת של החברה.

שילוב שיטות-קיימה בפעילות העסקית יכול להשפיע לטובה על הסביבה ולעזור לעסקים לפעול ביעלות יתרה. על ידי הפחתת צריכת האנרגיה והמים, מזעור ייצור הפסולת והפחתת פליטות, עסקים יכולים לא רק לשמור על משאבי הטבע אלא גם לחסוך כסף.

תחום אחד שבו עסקים יכולים לחסוך הרבה הוא באמצעות הפחתת צריכת המים. התקנה של אסלות, ברזים וראשי מקלחת בזרימה נמוכה, יכולה לעזור להפחית את צריכת המים ואת חשבונות המים. שימוש במים ממוחזרים להשקיה או לתהליכים תעשייתיים יכול להפחית אף יותר את השימוש במים.

עסקים יכולים למזער את ייצור הפסולת שלהם על ידי יישום תוכניות מיחזור וצמצום הפסולת במקור. לדוגמה, חברה יכולה להפחית את בזבוז הנייר על ידי מעבר למשרד ללא נייר או ליישם מדיניות הדפסה דו-צדדית. באופן דומה, חברה יכולה להפחית את פסולת הפלסטיק על ידי שימוש בשקיות לשימוש חוזר או יישום תוכנית למיחזור אריזות פלסטיק.

שימוש בחומרים ממוחזרים עשוי להוזיל את עלות חומרי הגלם ולהפחית את עמלות פינוי הפסולת. לדוגמה, שימוש בנייר ממוחזר להדפסה עשוי להוזיל את עלות הנייר ולהפחית את כמות הפסולת. באופן דומה, שימוש בחומרים ממוחזרים בתהליכי ייצור עשוי לסייע להפחית את הפסולת ואת עלות חומרי הגלם.

מלבד חיסכון בכסף, באמצעות שיטות עבודה בנות-קיימה אפשר לשפר את המוניטין ותדמית המותג של החברה. לקוחות מודעים יותר ויותר לנושאים סביבתיים, ויש סיכוי גבוה יותר לתמוך בחברות שמעדיפות קיימות. על ידי יישום פרקטיקות בנות-קיימה, עסקים יכולים למשוך ולשמר לקוחות שמעריכים אחריות סביבתית.

תפעול בר-קיימה עשוי להביא לחיסכון של ממש בעלויות. לדוגמה, מערכות תאורה וחימום חסכוניות באנרגיה עשויות להפחית את חשבונות האנרגיה של החברה, וטכנולוגיות לחיסכון במים עשויות להפחית את צריכת המים ואת דמי הביוב. שימוש בחומרים ממוחזרים עשוי להוזיל את עלות חומרי הגלם ולהפחית את דמי פינוי הפסולת.

אחת הדרכים היעילות ביותר להפחתת צריכת אנרגיה היא יישום מערכות תאורה וחימום חסכוניות באנרגיה. עסקים יכולים לעבור לנורות LED, שצורכות פחות אנרגיה ואורך החיים שלהן ארוך יותר מנורות ליבון מסורתיות. אפשר גם לעדכן מערכות חימום לדגמים יעילים יותר כגון משאבות חום, שצורכות פחות אנרגיה ממערכות חימום מסורתיות.

 

מחויבות לקיימות

תפעול בר-קיימה עוזר לעסקים לא פעם לשפר את התדמית שלהם ולהרוויח יותר כסף. נכון, זה יקר, אבל נראה שההשקעה מחזירה את עצמה. לא רק בשל התחושה של תרומה סביבתית, אלא גם במכירות. צרכנים נעשים מודעים יותר ויותר לסביבה, ויש להם סיכוי גבוה יותר לתמוך בעסקים שמתעדפים קיימות. על ידי אימוץ שיטות בנות-קיימה, עסקים יכולים להפגין את מחויבותם לאחריות חברתית וסביבתית, ובכך לבנות תדמית חיובית של המותג ולהגביר את נאמנות הלקוחות.

אחת הדרכים שבהן עסקים יכולים להוכיח את מחויבותם לקיימות היא באמצעות שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה במוצרים עצמם או באריזות שלהם. לדוגמה, חברה שמייצרת בגדים מכותנה אורגנית או מחומרים ממוחזרים, יכולה לפנות ללקוחות בעלי מודעות לסביבה. באופן דומה, שימוש באריזה מתכלה או ניתנת למיחזור, יכול לעזור להפחית את ההשפעה הסביבתית של המוצר ולקרוץ ללקוחות שמעדיפים קיימות.

דרך נוספת שבה עסקים יכולים לבנות תדמית מותג חיובית היא על ידי צמצום טביעת הרגל הפחמנית שלהם. עסקים יכולים להשיג זאת על ידי יישום שיטות יעילות באנרגיה, הפחתת פליטות מתחבורה ושימוש במקורות אנרגיה מתחדשים. לדוגמה, חברה שמשתמשת באנרגיית שמש או באנרגיית רוח כדי לשם פעילותה, יכולה להוכיח את מחויבותה לקיימות ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלה.

עסקים יכולים לבנות תדמית מותג חיובית גם על ידי קידום שיטות-קיימה בקמפיינים שיווקיים ופרסומיים. לדוגמה, חברה יכולה להדגיש את השימוש שלה בחומרים בני-קיימה או בתהליכי ייצור ידידותיים לסביבה בפרסום שלה. באופן דומה, חברה יכולה לקדם את יוזמות הקיימות שלה באתר האינטרנט ובפלטפורמות המדיה החברתית שלה כדי להפגין את מחויבותה לאחריות סביבתית.

מלבד בניית תדמית חיובית למותג, אימוץ שיטות עבודה בנות-קיימה יכול לעזור לעסקים למשוך ולשמר עובדים שמעריכים אחריות חברתית וסביבתית. חברה שנתפסת כאחראית לסביבה, נוטה למשוך עובדים מוכשרים ובעלי מוטיבציה שנלהבים מקיימות.

לבסוף, עסקים שמתעדפים קיימות, יכולים למשוך משקיעים שמחפשים להשקיע בחברות אחראיות מבחינה חברתית. משקיעים רבים מתעניינים בחברות שמתעדפות קיימות ובעלות השפעה חברתית וסביבתית חיובית. על ידי הפגנת מחויבות לקיימות, עסקים יכולים למשוך משקיעים שמתאימים לערכים ולמטרות שלהם.

רוצים דוגמאות?

מספר חברות אימצו בהצלחה שיטות בנות-קיימה והשיגו רווחיות משופרת בעקבות זאת.

 

חברות שהתחייבו לקיימות והצליחו

פטגוניה: פטגוניה היא חברת בגדים שנעשה ידועה במחויבותה לקיימות. החברה הטמיעה פרקטיקות בנות-קיימה רבות, כגון שימוש בכותנה אורגנית ופוליאסטר ממוחזר במוצרים שלה, ומציעה תוכנית תיקון ושימוש חוזר ושימוש באנרגיה מתחדשת בפעילותה. בשנת 2019 דיווחה פטגוניה על הכנסות של מיליארד דולר, והמחויבות שלה לקיימות מצוטטת לעיתים קרובות כגורם מפתח להצלחתה.

יוניליוור: יוניליוור היא חברת מוצרי צריכה רב-לאומית שהפכה את הקיימות לחלק מרכזי באסטרטגיה העסקית שלה. החברה הטמיעה מספר שיטות בנות-קיימה כגון הפחתת צריכת המים במפעלים שלה, מקורות שמן דקלים בני-קיימה והפחתת פסולת באמצעות עיצוב האריזה. יוניליוור דיווחה על עלייה ברווחים בעקבות יוזמות אלו. מוצרים בני-קיימה הם יותר מ-60% מהצמיחה של החברה ב-2020. החברה אומנם מעלה מחירים, אבל בנושאי קיימות היא לא רעה בכלל.

איקאה: איקאה היא קמעונאית רהיטים שהפכה את הקיימות לחלק מרכזי באסטרטגיה העסקית שלה. החברה הטמיעה פרקטיקות בנות-קיימה רבות כגון שימוש באנרגיה מתחדשת בפעילותה, רכישת חומרים בני-קיימה למוצריה והצעת תוכנית להחזרת רהיטים. יוזמות אלו עזרו לאיקאה להפחית עלויות ולהגדיל רווחים. החברה דיווחה על עלייה של 16% ברווחים ב-2020.

טסלה: יצרנית הרכב החשמלי נעשתה שם נרדף לקיימות. כלי הרכב החשמליים של החברה עזרו להפחית את פליטת הפחמן ולהגביר את האימוץ של מקורות אנרגיה מתחדשים. טסלה גם הטמיעה שיטות-קיימה בפעילותה, כגון שימוש באנרגיה מתחדשת במפעליה והפחתת הפסולת באמצעות תהליכי הייצור שלה. יוזמות אלו עזרו להניע את הצלחת החברה, וטסלה דיווחה על עלייה של 74% בהכנסות ב-2020.

חברות אלו מראות ששיטות עבודה בנות-קיימה יכולות להיות רווחיות ואף לתרום להצלחת החברה בטווח הארוך. על ידי מתן עדיפות לקיימות, עסקים יכולים לבדל את עצמם בשוק, למשוך לקוחות ולהפחית עלויות, דבר שיביא בסופו של דבר לשיפור הרווחיות.

לסיכום, פעילות בת-קיימה היא כבר לא רק שיקול אתי לעסקים אלא נחשבת לאסטרטגיה עסקית נכונה. על ידי הפחתת הצריכה של האנרגיה והמים, מזעור ייצור הפסולת והפחתת פליטות, עסקים יכולים לשמור על משאבי טבע ולחסוך כסף.

אימוץ שיטות עבודה בנות-קיימה יכול לעזור לעסקים לבנות תדמית מותג חיובית, למשוך ולשמר לקוחות ועובדים, ואפילו למשוך משקיעים. חברות כגון פטגוניה, יוניליוור, איקאה וטסלה כבר הראו שהשקעה בפרקטיקות בנות-קיימה עשויה להיות רווחית ולתרום להצלחת החברה בטווח הארוך. בעולם שבו צרכנים מודעים יותר לסביבה, עסקים צריכים לאמץ שיטות בנות-קיימה כדי להישאר תחרותיים ולתרום לעתיד בר-קיימה יותר.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן