מגהדג'ט
חדשות
מגהדג'ט לייף סטייל
לעמוד קודם

סירת דינגי חשמלית מודולרית

16/09/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

מותג מו־ג'ט (mo-jet) שכבר מוכר ברחבי העולם בזכות מערכות הגלישה החשמליות שלו, מציג כעת את dingi - סירת דינגי חשמלית חדשנית המיועדת לשמש כפתרון קומפקטי, ורסטילי וקל לתפעול לבעלי יאכטות וחובבי ספורט ימי. בניגוד לסירות הדינגי הסטנדרטיות, הגדולות וכבדות מצד אחד או קטנות וחלשות מצד אחר, הסירה של מו־ג'ט ממלאת את הפער ומשלבת עוצמה, קלות שימוש וגמישות מודולרית.

סירת דינגי היא סירה קטנה, בדרך כלל מתנפחת או קשיחה־קלה, המשמשת כסירת עזר לכלי שיט גדולים יותר כגון יאכטות או ספינות. תפקידה העיקרי הוא לשנע נוסעים וציוד מהחוף ליאכטה ובחזרה במקומות שאין גישה ישירה לנמל, לשמש ליום־יום כגון חקר אזורים קרובים, דיג או פעילות פנאי, ולתפקד כסירת חירום והצלה בעת הצורך.

אחד היתרונות המרכזיים של הסירה הוא אחסון קל. בזכות תחתית שטוחה אפשר להציב אותה על פלטפורמות הרמה של יאכטות בקלות יתרה, וכך לחסוך מקום יקר. מעבר לכך, אפשר לשנע אותה ברכב פרטי בינוני עם כל האביזרים הדרושים בלי להזדקק לציוד נוסף. עם משקל כולל של 68 ק"ג בלבד (כולל יחידת ההנעה), היא קלה לנשיאה ולהעברה מהחניה למים.

מודולריות ושימושים מגוונים

ייחודה של הסירה הוא במבנה המודולרי: החלק הקדמי ניתן להחלפה במספר צעדים פשוטים. המשמעות היא שכלי אחד יכול להיהפך תוך דקות ממערכת אספקה ליכטה, לסירה לנסיעה ספורטיבית מהירה או לפלטפורמת פנאי רגועה על המים.

לסירה מפרט טכני מרשים: מידות של 180×140×58 ס"מ במצב מנופח עם גוף עשוי מצינורות גמישים איכותיים בצבעים שחור־לבן. ליחידת מנוע מים (waterjet) חשמלית נשלפת הממוקמת במודול האחורי הספק של 14 קילוואט. הנתון עומד בדרישת רישיון של 11 קילוואט. דחף של יותר מ־100 ק"ג מעניק יכולת האצה גבוהה ויכולת תמרון חדה.

לסירה שתי סוללות ליתיום־יון בקיבולת כוללת של שני קוט"ש (קוט"ש אחד לכל סוללה) במתח של 50 וולט, המאפשרות זמן פעולה של 25 עד 60 דקות, בהתאם למשקל הרוכב, סגנון השימוש וסוג המודול. טעינת הסוללות אורכת כ־75 דקות בחיבור 230 וולט או כ־90 דקות בחיבור 120 וולט בארה"ב. כל סוללה שוקלת 8.5 ק"ג בלבד, מה שמאפשר נשיאה ידנית נוחה ופשוטה.

לסירה מערכת שלט אלחוטי 2.4 ג'יגה הרץ, כפתור עצירת חירום, חריצים להתקנת סנפירים סטנדרטיים מסוג FCS II ועיניות לגרירה. נוסף על כך יחידת ההנעה האחורית ניתנת להוצאה מהירה לצורך תחזוקה פשוטה - פתרון בעל משמעות להפחתת עלויות ותקלות.

החברה בחרה להשתמש בחומרים בני־קיימה כגון פלסטיק לא מזהם ופוליפרופילן, המאפשרים עמידות גבוהה ותיקון פשוט יותר. החומרים ניתנים למיחזור, והיעדרם של רכיבים אלקטרוניים בתוך גוף הסירה מבטיח עמידות ובטיחות גם במקרה של פגיעה. כך המוצר משלב חוויית משתמש איכותית עם תרומה להפחתת פסולת אלקטרונית.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן