מגהדג'ט
חדשות
מגהדג'ט רחפנים
לעמוד קודם

רחפן חירום מיצובישי-ימאהה

12/06/2025
זמן קריאה: 1 דק'

תאגיד מיצובישי תעשיות כבדות (MHI) וחברת ימאהה (Yamaha Motor) הודיעו על פיתוח משותף של רחפן עם מדחפים מרובים בגודל בינוני, המסוגל לשאת מטען של עד 200 קילוגרמים. במסגרת שיתוף הפעולה התקיים ניסוי טיסה ראשון למערכת אב־טיפוס הכוללת יחידת הנעה היברידית - שילוב של מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי - שימאהה פיתחה במיוחד.

אורכו הכולל של הרחפן הוא כשישה מטרים, והוא נבנה במתכונת מודולרית המאפשרת שינוע קל באמצעות משאית אל נקודות המראה ונחיתה, ללא צורך בתשתיות מורכבות. בזכות גישה זו אפשר לפרוס אותו במהירות באזורים מבודדים, וכך לשפר את יכולות התגובה הלוגיסטית בזמן אמת.

מיצובישי תורמת לפרויקט את ניסיונה בתחום פיתוח כלי טיס, ואילו ימאהה מציגה טכנולוגיית מנועים קומפקטיים וקלי משקל המבוססת על ניסיון רב בפיתוח מנועים לאופנועים וכלי רכב קלים. המטרה המרכזית של המיזם היא הרחבת טווח הטיסה של הרחפן הבינוני תוך שמירה על יכולת נשיאת מטען ממשית.

הניסוי, שהתקיים באפריל במיתקן מחקר של מיצובישי, הסתיים בהצלחה עם המראה של הרחפן ההיברידי - ציון דרך חשוב בדרך לפיתוח מסחרי. האבטיפוס הוצג לציבור בתערוכת Japan Drone 2025 שהתקיימה במרכז מאקוהארי (Makohari) בין 4 ל־6 ביוני. מדובר באחת התערוכות הגדולות ביפן בתחומים רחפנים, אוטונומיה וטכנולוגיות רובוטיות.

הרחפן המפותח צפוי לשמש בעתיד לשינוע אספקה לאזורים מבודדים, בייחוד במקרי חירום ובתקופות של אסונות טבע - תרחיש שנעשה שכיח יותר ביפן ובעולם. השימוש בו עשוי לאפשר העברת ציוד לאזורים הרריים שקשה להגיע אליהם בכלי רכב רגילים, לדוגמה עבודות תחזוקה על עמודי חשמל באזורים קשים לגישה.

במיצובישי מציינים כי הפרויקט הוא חלק ממאמצי החברה לקדם פתרונות טכנולוגיים המשלבים אוטונומיה, בטיחות ויעילות לוגיסטית כחלק מהחזון ליצור עולם בטוח, נגיש ונוח יותר באמצעות כלים בלתי מאוישים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן