מגהדג'ט
כתבות
טכנולוגיות
לעמוד קודם

חידושים בטכנולוגיה לרכב

10/08/2022
זמן קריאה: 4 דק'

כמעט מדי יום אנחנו קוראים על התקדמויות טכנולוגיות כאלו או אחרות בעולם הרכבים, שעד לא מזמן היו עשויות להישמע כמדע בדיוני. הטכנולוגיה כל כך מתקדמת, שהמימוש שלה לא יכול להיות מיידי, ובחלק מהמקרים רק בעוד יותר מחמש שנים.

אלא שהדבר לא מונע מכמה מותגים להעלות את הרף שלהם. מרצדס, פולקסווגן, יונדאי, שברולט ואינפיניטי מובילים בתחום זה, וההתקדמות הטכנולוגית העדכנית ביותר שלהם זמינה כבר היום בכלי רכב באולמות התצוגה של היצרנים.

הנה רשימה של 5 התקדמויות מרגשות בתחום הטכנולוגיות לרכבים שכבר נמצאים בשימוש.

 

בינה מלאכותית

בינה מלאכותית היא טכנולוגיה שכובשת את העולם בסערה. בינה מלאכותית יכולה לקיים אינטראקציה עם הסביבה שלה וללמוד, ולפיכך היא כלי חיוני למתן פתרונות באמצעות הנתונים שהיא מעבדת. היא גם הבסיס לרכבים האוטונומיים. יצרני הרכב משלבים את הכלי הזה בדגמים שלהם, למשל בשימוש כסייען חניה שאושר לאחרונה בישראל (ידיעה שפורסמה במגהפרו).

תכונה אחרת של בינה מלאכותית היא למשל ראיית לילה טובה יותר בנהיגה, מכיוון שבינה מלאכותית יכולה לזהות חושך ואור אוטומטית. היא גם מסייעת לאתר תקלות במכונית באמצעות בדיקה שוטפת ומתן אזהרות לנהג. בטיחות הנהג מובאת בחשבון בטכנולוגיה הזו, ומתבטאת בין השאר על ידי הגבלת מהירות הנסיעה, שמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על ערנות הנהג וסיוע קולי.

 

גישה ביומטרית וישיבה

הטכנולוגיה מכוונת לעשות דברים בקלות ובמהירות. למשל, חלק מיצרני הרכב נפטרו מקודים וממפתחות. הם הציגו תכונה מגניבה המאפשרת לפתוח את הנסיעה באמצעות ביומטריה כגון טביעת אצבע וסורק רשתית. הקונספט מחקה את זה של פתיחת טלפון או כספת. דבר מרגש נוסף בביומטריה הוא שהיא משמשת גם במושבי נהגים. נתונים הנהג נלקחים באמצעות זיהוי פנים או טביעת אצבע, מנותחים, והנהג מקבל התראות להפסקת הנהיגה לפי רמות העייפות והחרדה שלו.

מכיוון שעייפות היא בעיה נפוצה בקרב נהגים, מושבים ביומטריים מסייעים להפחיתה. על פי נתוני הנהג, המערכת עשויה לייעץ לו לנוח ולחדש את הנהיגה מאוחר יותר אם המידע המתקבל מלמד שהנהג במצב לא טוב לנהיגה. הניתוח עשוי להפחית את הסיכוי להסתבך בתאונת דרכים, שעייפות היא בין הגורמים המובילים לה.

 

 

תוכנת מעקב אחר רכב גנוב

גניבת רכבים עלתה מאוד משנת 2020, ואפשר לקשר זאת להתמוטטות הכלכלית ולמגפת COVID-19. לפי נתוני הלשכה לפשעי הביטוח הלאומי (NICB), באנגליה למשל נגנבו כ-880,995 מכוניות. נתון זה היה 794,019 בשנת 2019. גם בישראל נרשם נתון מדאיג: עלייה של 40% בגניבות רכבים בשנת 2021 - 12 אלף גניבות רכב בשנה.

אם כן, לא מפליא שיצרנים מאיצים טכנולוגיות מעקב בדגמים שלהם. מותגים כגון סובארו, GM, יונדאי ו-KIA נמצאים בחזית במתן טכנולוגיית מעקב אחר רכב גנוב. הדבר עוזר לשפר את האבטחה, שכן רשויות אכיפת החוק (או סביר יותר קציני בטיחות, קציני רכב או קציני אבטחה) יכולים לאתר את המכונית הגנובה ולעקוב אחר מיקומה.

תכונה מובנית מרגשת במיוחד היא האפשרות להאט את הרכב מרחוק כדי שהגנב לא יגיע רחוק. אפשר גם למנוע מהמכונית להתניע מחדש כאשר הגנב מכבה אותה. פונקציה זו תסייע גם במקרים של אסון טבע, כשהנוסעים והנהג לא מסוגלים לתקשר עם העולם שבחוץ. אם במכונית התוכנה הזו קיימת, יתאפשר לעקוב אחריהם ולסייע לפני שיהיה מאוחר מדי.

 

טעינה וקישוריות לסמארטפון אלחוטי

סמארטפונים נהפכו לגאדג'טים חיוניים בחיי היומיום. אנו יכולים למעשה לעשות הכול באמצעות כף היד שלנו הודות לתכונות המשופרות ולאפליקציות המאפשרות לנו קישוריות גלובלית. המשמעות היא טווח רחוק יותר וצמיחה עסקית מהירה יותר.

כדי להבטיח קשר מתמיד, למרבית יצרני הרכב יש פתרון טעינה אלחוטי במכוניות. החלל הפנימי נשאר מסודר, ללא עומס של כבלים. במקום יציאת USB, הטעינה האלחוטית של הסמארטפון כוללת משטחי טעינה, המשמשים גם כמקומות אחסון לטלפון, וזה נוח מכיוון שלא צריך להעמיס על שטח המכונית את אביזרי הטלפון.

היצרנים מבטיחים שהנהג יישאר מחובר לרכב דרך הטלפון. עם קישוריות הטלפון החכם האלחוטי אפשר לחבר את המכונית לטלפון באמצעות אפליקציות ייעודיות. בעזרת האפליקציות אפשר לשלוט במכונית מרחוק. למשל, להתניע את הרכב, לבדוק לחץ אוויר בצמיגים, לנעול ולפתוח את הדלתות, למצוא את הסוכנות הקרובה ולבדוק את מפלס הגז. מפתח דיגיטלי מאפשר רק לבעל הרכב לחבר את הטלפון שלו לרכב, ומונע ממישהו אחר לעשות כן ולתת לה פקודות משלו.

 

הדפסה בתלת-ממד

הדפסה בתלת-ממד נחשבת ייצור יעיל, בטוח ומהיר. הטכנולוגיה יכולה להגביר את הייצור מכיוון שתכנון ובדיקה של דגמי אב טיפוס נעשית מהירה יותר. הטכנולוגיה מבטיחה גם ייצור של חלקי חילוף תואמים על ידי יצרנים. חלקים אלה נבדקים במהלך בדיקת האב-טיפוס כדי לוודא שהם דומים מאוד לחלקים המקורים שנעשה בהם שימוש.

בעלי רכב מודאגים לעתים קרובות לגבי העמידות של חלקי הרכב שלהם. החומרים המרוכבים המשמשים בייצור בטכנולוגיה זו עמידים, קלים וחזקים. שתיים מהחברות הבולטות המציעות שירותי הדפסה בתלת-ממד לתעשיית הרכב הן Moi מאיטליה ו-9T Labs משוויץ. הן מייצרות מוצרים מסיבי פחמן בכמויות גדולות. הן גם מיישמות בינה רובוטית, טכנולוגיית היתוך תוסף, ייצור דיגיטלי וטכנולוגיית ייצור סיבים מתמשכים כדי להבטיח שהמוצרים חזקים, עמידים, קלים ועמידים לקורוזיה.

יש עוד למה לצפות מיצרני הרכב, המחפשים כל הזמן לחדש ולשפר את המוצרים שלהם. הם עשו קפיצת מדרגה במונחים של טכנולוגיית הרכב. היצירתיות והחדשנות מונעות על ידי הרצון שלהם לקבל משוב חיובי מלקוחות ולשפר את התחומים שבהם הלקוחות מודאגים.


מקור: mightygadget.co.uk

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן