מגהמה - ציי רכב
אירועים ותערוכות
אירועים ותערוכות בעולם
לעמוד קודם

ביקור בתערוכת AUTOPROMOTEC

ישראל טיקוצקי |  
12/06/2022
זמן קריאה: 3 דק'

ביקור בתערוכת AUTOPROMOTEC שהתקיימה בבולוניה שבאיטליה הוא חגיגה למי שמתעניין בענף הרכב ובעיקר מתעניין ב"בפנוכו" שלו. הסיבה היא ששטח התערוכה עצום, ועיקר התערוכה מוקדש לחלפים לרכב, לטיפוח הרכב ולהחזקתו. אולמות התצוגה נתנו במה ליצרני חלפים, ליצרני רכב, לרכב דו-גלגלי, לרכב חשמלי ולכלי עבודה, ובעיקר לסוחרי חלפים מכל התחומים, ממנועים ועד לחיישן שאף אחד לא מכיר.

התערוכה ניסתה, ולדעתי הצליחה בכך מאוד, לתת במה לשוק ה-Aftermarket, מן הסתם מתוך הבנה כי אחרי רכישת הרכב, לשם תגיע ההתעניינות של הלקוח, בהתמקדות הראשונה בחלקי חילוף, רכיבים ושירותי רכב.

ככלל, נראה שהתעשייה מכוונת את עצמה לכיוון גמיש מאוד מבחינת מתן השירות בזמן קצר, קרוב ככל האפשר למקום שבו נמצא הרכב. כך גם מבחינת חלקי חילוף. זה כבר לא סוד שהאיכות של חלק ניכר מחלקי החילוף "החלופיים" אינה נופלת מזו של המקוריים.

בעבור תעשיית הרכב, הודות לחברות הרבות שנאספו באחד המקומות החשובים ביותר ברמה העולמית, זו הצגה בתוך תערוכה, שמופיעים בה הספקים המובילים בעולם של שירותי רכב, מרכז חדשנות המשרת מומחי מכטרוניקה, מכונאות וצמיגים, סדנאות, פחחות, סוחרי רכב, תחנות שירות, שטיפות רכב ומרכזי תיקון רכב.

 

הגלגל ושות': צמיגים וציוד לצמיג

בתערוכה נראו צמיגים חדשים ומחודשים, גלגלים, ציוד ומוצרים למכירת צמיגים, תחזוקה, בדיקה ותיקון, אשר התווספו לתחום של חידוש צמיגים: מכונות, ציוד, תבניות וחומרים. הוצגו הדוגמאות הטובות ביותר הזמינות ברחבי העולם במונחים של איכות, מחקר וחדשנות.

 

 

חלקי חילוף ושירות לרכב

דחף החדשנות החזק ביותר מגיע מתעשיית רכיבי הרכב, כפי שלימדה זרימת המבקרים שנהרו לאולמות שהוקדשו לחלקי חילוף, רכיבי רכב ושירותים לרכב. תחום זה משלים היטב מגזרים אחרים, ובתערוכה הושם דגש על כל מרכיב של תעשיית האפטר-מרקט לרכב.

דגש גדול הושם בתיקון רכב אחרי תאונה, בכלל זה מערכות חדשות ליישור ומתיחה של שילדה - קלות יותר וניידות יותר, תיקוני פח, צביעה ומוצרי טיפוח, שטיפת הרכב במיתקנים קטנים יותר, וכמובן מגוון אפשרויות של טיפוח ושמירה על צבע הרכב.

אהבתי לראות את הדגמים של מפני הגזים, ואין ספק שכאן, ולמעשה בכל התערוכה, מושם דגש על שמירת איכות הסביבה.

 

תצוגות רכב

אולם שלם הוקדש לרכב מונע בחשמל. כל החברות הציגו (ראו תצלומים). מה שהכי הרשים היה ההיצע הרחב (ללא מחירים) של הדגמים. היה אפשר לראות כי יצרני הרכב מפנימים את השינוי בשוק, הן עקב ייקור הדלק והן עקב זיהום האוויר, ומשתפים עם זה פעולה. לצערי, לא ראיתי דגמים חדשים ומוקטנים של רכבים, למשל לשימוש עירוני, ואולי נושא הצפיפות בדרך עדיין לא חלחל בקרב יצרני הרכב.

לרוכבי האופנועים קיימת פינה חמה אצל מתכנני התערוכה. מראה הדוקטי בתחילת התצוגה כבר נתן תיאבון להמשיך ולראות את כל הדגמים.

יצרניות של רכבי ספורט קיבלו כמובן במה נכבדה בתערוכה, והציגו את מיטב התוצרת שלהם, כולל סימולטור לאימון נהג מרוצים, שאני בטוח שכל חובב הגה ישמח להתנסות בו.

מחוץ לתערוכה המקורה הוצבה תצוגה של רכבים המיועדים לחילוץ רכבים אחרי תאונה. רכבים אלו נבנו כך שהמרכב שלהם עשוי מאלומיניום כדי לחסוך משקל מהרכב. הדבר מפחית את תצרוכת הדלק. חלק מהמובילים גוררים על שלדות קטנות יחסית. לפי התקן האירופי, מסחריות שמשקלן עד 3.5 טונות. על חלק מהמשאיות הכבדות יותר, 19 ו-27 טונות, מלבד יכולת הגרירה שלהן הורכב מנוף, שמביא את המשאית לגיוון משימות.

התערוכה הזאת ותערוכות שכמותה פותחות את העיניים ומרחיבות את הידע שאפשר לחלוק עם ציבור המשתמשים.


* כתב ישראל טיקוצקי, שהיה אורח לשכת המסחר באיטליה.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן