מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות היברידיות
לעמוד קודם

טויוטה פריוס פלאג-אין הוצגה באירופה

02/02/2023
זמן קריאה: 3 דק'

טויוטה מציגה באירופה את הדור החמישי של הפריוס, חלוצת ההנעות ההיברידיות-חשמליות. גרסתו ההיברידית מסוג פלאג-אין של דור זה תהיה זמינה רק באירופה ובישראל ב-2023.

לפריוס החדשה עיצוב ייחודי. המכונית בסגנון קופה בנויה על הדור השני של פלטפורמת GA-C של ארכיטקטורת TNGA, שמפחיתה משקל ומגבירה את קשיחות הרכב לחוויית.

בדור החמישי של מערכת ההנעה ההיברידית-חשמלית הנטענת והמתקדמת של טויוטה מנוע עוצמתי בנפח 2.0 ליטרים בעל הספק של 152 כוחות סוס ומנוע חשמלי קדמי חדש המייצר 163 כוחות סוס (120 קילוואט), שיחד מעניקים 223 כוחות סוס (164 קילוואט) להאצה חזקה ומהירה.

הספק חשמלי משופר מושג הודות לסוללה חדשה עם קיבולת גבוהה ודירוג פליטות CO2 נמוך של 19 גרם/קילומטר בתקן WLTP (כפוף לאישור סופי). טווח הנסיעה החשמלית (EV) הוא 69 קילומטר. בכך הפריוס היא רכב עם דנ"א כפול: טווח נסיעה חשמלית גדול, המספיק לנסיעה יומית באמצעות הנעה חשמלית בלבד, לצד גמישות ונוחות של המערכת ההיברידית לנסיעות למרחקים ארוכים.

טויוטה מחויבת לניטרליות פחמנית, והטכנולוגיה ההיברידית של הפריוס פועלת למקסום היעילות לצד צמצום פליטות פחמן. הפריוס החדשה מחזקת את מבחר הדגמים של טויוטה המוצעים במגוון טכנולוגיות הנעה, בהם כלי רכב חשמליים מונעי סוללה (BEV) וכלי רכב חשמליים מבוססי תאי דלק (FCEV).

סביבת הנהג מבוססת על מסך TFT LCD בגודל שבעה אינצ'ים הממוקם בשדה הראייה של הנהג. למערכת המולטימדיה המקורית של טויוטה מסך מגע בגודל "12.3 וממשק Apple CarPlay אלחוטי ו-Android Auto.

בפריוס החדשה משולב הדור החמישי של מערכת ההנעה ההיברידית פלאג אין של טויוטה. מנוע בנפח 2.0 ליטרים המייצר 152 כוחות סוס DIN (112 קילוואט) משולב עם מנוע ציריה קדמי חדש המייצר 163 כוחות סוס DIN (120 קילוואט). אלו מניבים הספק משותף של 223 כוחות סוס DIN (164 קילוואט).

 

צילום: Yoyota

 

בכוונת טויוטה לאפשר נסיעה יומיומית המבוססת רוב הזמן על הנעה חשמלית בלבד, ולכן ציידה את מערכת ההנעה בסוללת ליתיום-יון 13.6 קילוואט חדשה, שמאפשרת טווח נסיעה על חשמל בלבד (EV) של 69 קילומטר. תאים בעלי צפיפות אנרגיה גבוהה מאפשרים מארז של סוללה קומפקטית, שכעת מותקנת מתחת למושב הנוסע האחורי ומנמיכה את מרכז הכובד של הרכב.

הגובה הכולל של הרכב הונמך ב-50 מ"מ, חלקו הגבוה ביותר של הגג הועבר לאחור, ואומצו צמיגים בעלי קוטר גדול יותר של עד 19 אינץ'. בסיס הגלגלים הוארך ב-50 מ"מ לעומת הדור הנוכחי, והאורך הכולל של הרכב קוצר ב-45 מ"מ, ל-4,600 מ"מ. לפריוס, הרחבה ב-22 מ"מ מקודמתה, יציבה דינמית. חלקה האחורי מועצם על ידי אלמנט תאורה לינארי תלת-ממדי.

תא הנוסעים של הפריוס מרווח מאוד. מיושמת בו מסגרת "ארכיטקטורת אי" חדשה המעניקה מרחב פנימי נקי המחולק לשלושה אזורים: סביבה, אזור הנהג ולוח מכשירים צף. הנהג והנוסעים ייהנו מסביבה הבנויה מחומרים איכותיים ומעוצבים, המודגשים באמצעות נגיעות הרמוניות המקנות תחושה של דינמיות וייעוד.

מערכת Toyota T-Mate מציעה מבחר פונקציות של זיהוי סכנות ובטיחות אקטיבית יותר מבעבר. היא כוללת את הדור העדכני ביותר של Toyota Safety Sense (TSS) שכעת יוכל לקבל עדכונים "מהאוויר" (OTA).

חיישן המצלמה הקדמית שופר, וכעת מכפיל את מרחק הזיהוי הקדמי ומעניק שדה ראייה צידי ואנכי רחב יותר, המאפשר לזהות אובייקטים סמוכים בשלב מוקדם. הוא מזהה מגוון רחב יותר של סכנות אפשריות, בהן רוכבי אופנוע או כלים קטנים אחרים ואובייקטים בצידי הדרך. טווח הזיהוי המוגבר מחזק את פעילות מערכת הקדם התנגשות, ונוסף על כך שופר מנגנון ההימנעות מכלי רכב והולכי רגל. קיימת מערכת מניעת התנגשות בצומת.

סיוע והתראות לנהג: סיוע אקטיבי בפניות כולל סיוע בהיגוי ותמיכה בבלימה; סיוע בזיהוי מוקדם של מכשולים; סיוע בהאטה - האטת הרכב בעת שחרור דוושת ההאצה בהתאם לתנועה ובקרבת פניות; וסיוע בהיגוי.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן