מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות היברידיות
לעמוד קודם

טויוטה קורולה קרוס בישראל

19/10/2022
זמן קריאה: 4 דק'

יוניון מוטורס הציגה את גרסת ה-SUV החדשה של טויוטה קורולה קרוס, SUV משפחתי נוח ושימושי ליומיום ולסופי שבוע, המשלים את מערך הדגמים של הקורולה ומחזק את הנוכחות של טויוטה בסגמנט C. התווספות הדגם לקו מוצרי קורולה תומכת ביעדי המכירות של טויוטה בסגמנט C. החברה הציבה יעד מכירות שנתיות של 400 אלף יחידות באירופה, שהן נתח שוק של 9% בפלח שוק זה, עד 2025.

לדגם החדש ביצועים היברידיים חדשניים, ומיושמים בו טכנולוגיות דיגיטליות והמערך הרחב ביותר של מערכות הבטיחות של החברה. מערכות Toyota T-Mate משלבות את הדור האחרון של חבילת מערכות הבטיחות Toyota Safety Sense עם מערכות נהיגה אקטיביות וסיוע בחניה.

זה הדגם הראשון שכולל את הדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית-החשמלית של טויוטה, המספקת כוח רב יותר ויעילות גבוהה יותר. יחידת ההנעה - המוצעת בשלב ההשקה עם מנוע בנזין 1.8 ליטר - כוילה כדי להעניק יכולת נהיגה מתגמלת יותר, המתאימה למגוון תרחישי נסיעה, עם קשר הדוק וטבעי יותר בין פקודות הנהג למצערת לבין האצת הרכב. האיכות הדינמית המוכחת של פלטפורמת GA-C מוסיפה להנאת הנהיגה.

דגם זה מסמן את ההופעה הראשונה של לוח המחוונים הדיגיטלי החדש של טויוטה, בגודל 12.3 אינץ' (כלול כסטנדרט בכל הגרסאות), שאותו הנהג או הנהגת יכולים להתאים אישית הן מבחינת תוכן והן מבחינת נראות. הוא מכיל גם את מערכת המולטימדיה, המידע והבידור החדשה, Toyota Smart Connect, עם תגובה מהירה יותר, צג מגע בגודל 10.5 אינץ' ושילוב קל של הטלפון החכם כחלק מהמפרט הסטנדרטי.

קורולה קרוס מיועדת למשפחות המחפשות מכונית שימושית ורב-תכליתית. העיצוב החיצוני מקרין מראה עוצמתי של SUV של טויוטה.

בחזית שבכה קדמית בצורת טרפז כפול ובולט. פנסי חזית דקים bi-LED כלולים בכל רמות הגימור. יחידות הפנסים האחוריים באיכות תלת-ממד חזקה, שנמשכת אל הכנפיים האחוריות והדלתות האחוריות. הכנפיים יוצרות ניגוד עם המרכב המתחדד, והפרופיל הנקי של תא הנוסעים מבטא את המרווח הפנימי של הרכב.

מבחינת הגודל, קורולה קרוס ממוקם בין C-HR ל-RAV4. אורכו 4,460 מ"מ, רוחבו 1,825 מ"מ, גובהו 1,620 מ"מ ובסיס הגלגלים הוא 2,640 מ"מ.

החלל הפנימי מציע נוחות ושימושיות יומיומיות. החלל בהיר ופתוח, ומעניק שדה ראייה טוב לכל יושבי המכונית הודות לחלונות צד גדולים ונקודת מבט גבוהה של הנהג.

לאזור המטען ממדים נדיבים וגישה קלה הודות לפתח רחב וגובה סף העמסה של 720 מ"מ. נפח המטען הוא 436 ליטר (ברמות גימור Adventure ו-(Dynamic, ואפשר להגדילו ל-1,359 ליטר על ידי קיפול המושבים האחוריים.

מרווח הראש נדיב בכל הרכב, ופתחי הדלתות הגדולים מאפשרים גישה נוחה. החשיבה הידידותית למשפחה יושמה גם בדלתות האחוריות, בעלות פרופיל מעוגל שמותיר מקום רב לברכיים. אפשר להטות את גב המושב מאחור. יש שפע של מקומות אחסון, שקע USB-A ושני שקעי USB-C ליושבים מאחור.

קורולה קרוס מצויד בדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית בעלת הטעינה העצמית של טויוטה. הדגם זמין עם מנוע 1.8 ליטרים והנעה קדמית. בגירסת 1.8 ליטרים הוגדל ההספק ב-15%, ל-140 כוחות סוס, והתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש היא תוך 10.0-9.9 שניות. פליטות CO2 הן 116-115 גרם לק"מ, ותצרוכת הדלק המשולבת היא 19.6/20 ק"מ לליטר. ציון ירוק – 3, מהטובים בקטגוריה.

 

 

השינויים שהוכנסו לדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית כוללים רכיבים ששוקלים פחות וקומפקטיים יותר. המערכת משתמשת ביחידת בקרת כוח (PCU) חדשה המפחיתה את רמת אובדן החשמל במערכת ב-14% ומסייעת לחיסכון בדלק. למנוע פעולה שקטה יותר. ה-PCU מותקנת מעל תיבת העברה היברידית חדשה השוקלת 15% פחות מתיבה מקבילה מדור 4 המשתמשת במנועים חשמליים חדשים קומפקטיים ובעלי הספק גבוה.

סוללת הליתיום-יון ההיברידית החדשה קטנה וקלה יותר מזו ששימשה במערכת הקודם ב-14%, אך בעלת הספק גבוה יותר ב-14%. טויוטה ביצעה אופטימיזציה של מערכת הקירור של הסוללה כדי להבטיח ביצועים שקטים יותר וחיי סוללה ארוכים יותר.

נעשו שיפורים גם ביכולת הנהיגה, בפרט יחס משופר שהנהג חווה בין הפקודות למצערת לבין תגובת הרכב, עם ביצועים עקביים, צפויים וניתנים לשליטה. תחושת האצה משופרת תורמת לנהיגה בטוחה יותר. ההאצה מתאימה את עצמה לנסיעה בעליות ובירידות, ומסנכרנת את מהירות המנוע עם פקודות הנהג. הפעולה בסל"ד נמוך יותר גם הופכת את המערכת לשקטה יותר בעת נסיעה במהירויות של הכביש המהיר.

מתלים, בלמים והיגוי: הגה הכוח החשמלי כויל תוך התמקדות בתגובה הראשונית לפקודות הנהג, כדי להעניק תחושת היגוי קלה וחדה. מומנט התגבור מותאם למידת הכוח המופעל על ההגה. מערכת המתלים - תמוכות מקפרסון מלפנים ועצמות עצה כפולות מאחור - מאפשרת נוחות נסיעה עם הפחתה של הזעזועים והרעידות בעת נסיעה על משטחים משובשים. מערכת הבלמים החדשה מאזנת בין יעילות לתחושה מוצקה. היא מורכבת מבלמי דיסק מלפנים ומאחור.

קורולה קרוס הוא אחד הדגמים הראשונים שמאמצים מצלמה קדמית ורדאר חדשים. טווח הזיהוי לפנים הוכפל, ועצמים קרובים למכונית מזוהים כעת מוקדם יותר, עם מגוון רחב יותר של סכנות אפשריות. הדבר מייעל את המערכת בתרחישי תנועה עירוניים רבים, בהם זיהוי של התנגשויות חזיתיות. מערכות נוספות ששופרו הן סיוע בהיגוי במקרה חירום ובקרת שיוט מסתגלת.

מערכות חדשות מאפשרות עקיפה בטוחה יותר: מניעת עקיפה לא מתוכננת מימין; קישור של בקרת השיוט לאיתות מסייע לנהג להשתלב מחדש בנתיב הנסיעה; מעקב אחרי הנתיב.

קורולה קרוס פותח על בסיס פלטפורמת TNGA-C של טויוטה. בזכותה, בעת התנגשות, מבנה המרכב הקשיח במיוחד מספק הגנה מוצקה. בכל המרכב נעשה שימוש אסטרטגי בחומרים חזקים אך קלי משקל, בעלי חוזק מתיחה גבוה במיוחד, עם חיזוקים באזורי מפתח.

תא הנוסעים מצויד כסטנדרט בשמונה כריות אוויר SRS, כולל כרית אוויר מרכזית קדמית הנפתחת מדופן מושב הנוסע כדי לסייע במניעת מגע בין היושבים מלפנים בעת התנגשות.

הזמנות מוקדמות ושריון מהמלאי - מיום ראשון, 2 באוקטובר 2022.

רמות גימור ומחירים כולל מע"מ: ACTIVE - מ-168,990 שקלים; DYNAMIC - מ-174,990 שקלים; ADVANTURE - מ-184,990 שקלים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן