מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות הסעות
לעמוד קודם

לוואן-הול תוכנית הבראה מקיפה

17/04/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

יצרנית האוטובוסים הבלגית ואן-הול הודיעה לאחרונה על תוכנית אסטרטגית חדשה שלפיה תפעל החברה בשל הבעיות הכלכליות של הקבוצה הוותיקה. לנוכח הקשיים הציגה חטיבת האוטובוסים את קווי המתאר של תוכנית ההבראה, שאמורה להיות מיושמת כבר בשבועות הקרובים. תוכנית ההבראה תביא לעזיבתם של כ-1,100 עובדים במשך שלוש שנים.

החברה הביעה את כוונתה למקד מחדש אסטרטגית את פעילותה. בשלב ראשון החברה תיצור קשר עם לקוחות מרכזיים בכמה שווקים, כולל תחבורה ציבורית, "כדי לדון בהשלכות של השינוי בפעילות הקבוצה." החברה הודיעה, כי "השינוי הזה אומר שהחברה תהיה בררנית יותר בקבלת הזמנות חדשות מפלח השוק של התחבורה הציבורית."

יתרה מזו, ואן-הול הצהירה שאוטובוסים (כולל אוטובוסים תיירותיים) ייוצרו בעיקר במפעל בסקופיה שבצפון מקדוניה. במפעל בבלגיה, קונינגסהויקט (Koningshooikt), חטיבת IV (רכב תעשייתי), תתמקד בנתמכים המצריכים רמה גבוהה יותר של מומחיות ומציעים ערך מוסף גבוה יותר ללקוחות ולוואן-הול. חטיבת B&C (אוטובוסים) תשאיר את מרכז הידע שלה, מחקר ופיתוח, בניית אב טיפוס ומכירה לאחר המכירה, בקונינגסהויקט.

כדי לתמוך בשינוי כיוון אסטרטגי זה, יהיה צורך להתאים את הארגון, שיטות העבודה ומספר העובדים. תוכנית ההבראה תהיה בתוקף בשנים 2024 עד 2027, והיא הכרחית כדי ליישם ארגון מחדש באתר בבלגיה. המספר הגדול ביותר של פיטורים, בסביבות 830 (מתוך 1,100), יהיה בשנת 2024. בכלל זה צורות של עזיבה כגון תוכניות פרישה ויציאה לפנסיה. בשנים 2025 ו-2026, בהתבסס על ניסיון העבר, יתוכננו יותר מ-50 פרישות רגילות נוספות, שיאפשרו לעמוד ביעדי תוכנית ההבראה לאותו זמן.

בשנת 2027, כ-220 עובדים יעזבו את החברה באמצעות פיטורים ותוכניות פנסיה. לאורך זמן, תוכנית ההבראה של ואן-הול צופה העסקה ישירה של כ-1,400 עובדים וכמעט 3,000 בהעסקה עקיפה, רובם המכריע באזור המפעל. החברה מדגישה, כי יישום תוכנית ההבראה של ואן-הול נועד לאפשר עתיד בר-קיימה למפעלים שלה. בהודעה של החברה נמסר, כי "עם תוכנית ההבראה והמיקוד מחדש של הפעילות הנלווה, ואן-הול רואה אפשרויות להפוך על פיהם את התנאים הפיננסיים המאתגרים שבהם נמצאת החברה. למצבים אלו מספר גורמים, בהם השפעת נגיף קורונה, עלויות אנרגיה גבוהות, אינפלציה גבוהה ובעיות באספקה של רכיבים גלובליים. עדיין נדרש מימון נוסף של 45 מיליון יורו, נוסף להלוואות בסביבות 200 מיליון יורו. יישום תוכנית ההבראה של ואן-הול אמור להחזיר את החברה למסלול פעילות תקין."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן