מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות הסעות
לעמוד קודם

מבחני חורף מחמירים לאוטובוסים של יוטונג

18/04/2024
זמן קריאה: 2 דק'

יצרנית האוטובוסים הסינית יוטונג (Yutong) קיימה לאחרונה מבחני חורף בנורווגיה ובקזחסטן כדי לבחון את דגמי האוטובוסים החדשים שצוידו בטכנולוגיות ייעודיות לאקלים קר.

אוטובוס הסוללה החשמלי מדגם Yutong U12 עבר אתגר קור קיצוני שבנורווגיה בפעילויות בדיקה של היצרן. במבחן של 105 ק"מ, Yutong U12 הראה צריכת חשמל של 1.56 קילו-וואט/ק"מ בסביבת קרח ושלג בקירקנס, שבה הטמפרטורה הייתה מינוס 33 מעלות צלזיוס.

בשנת 2020 רכשה נורווגיה 102 אוטובוסים חשמליים עם סוללות יוטונג (בעיקר דגם E12). האספקה של צי גדול זה תרמה ליוטונג להיות ממוקמת ראשונה בשוק האוטובוסים החשמליים האירופי בשנת 2022 (בשנת 2023 הגיע המותג למקום השלישי, עם מספר מסירות דומה לשנת 2022 - 483 יחידות לעומת 479). בשנת 2023 הגדילה נורווגיה את רישום האוטובוסים החשמליים שלה ב-128%, מ-216 יחידות ב-2022 ל-493 בשנה שעברה.

מבחן החורף התקיים באזור קירקנס (Kirkenes). העיר הזאת ממוקמת בחלק הצפון מזרחי הרחוק של נורווגיה. כדי לעמוד בדרישות המיוחדות של כלי רכב בסביבות לחות מאוד ובסביבות מלח ושלג הנמסים באופן מסיבי, יוטונג אימצה טכנולוגיות אנטי קורוזיה משופרות לרכיבי הליבה של האוטובוס כגון המבנה של המסבים, מערכת ההינע ומסגרת השלדה, וכן אזורים תחתונים המועדים לקורוזיה. אמצעי זה מבטיח שלא תתרחש קורוזיה מבנית במחזור החיים המלא של הרכב.

יוטונג הצהירה שהיא מספקת הגנות מקיפות לשלדה כדי למנוע בלאי של חלקים ורכיבים של השלדה בתנאי דרך קשים. כל האמצעים האלו מכוונים לעמוד בדרישות התפעול של כלי רכב בסביבה קוטבית ולהבטיח נסיעה בטוחה של תושבים באזורי הקוטב. הסוללה של מערכת הקירור הנוזלית של יוטונג יכולה לספק ניטור בטיחות 24 שעות ביממה, כך לפי הודעת יצרן האוטובוס. מערכת ההגנה IP68 (הגנת מים מחמירה) החשמלית למצבר ולמנוע מונעת תאונות בטיחות שעלולות להיגרם מקצרים ברכבים. פונקציות חכמות כגון תזמון מיזוג מרחוק ואבחון תקלות מרחוק, מספקות נוחות רבה לתפעול היומיומי של לקוחות הקצה.

בינתיים פיתחה יוטונג עיצובים ותצורות בטיחות ידידותיות למשתמש בהתאם לצרכי המשתמשים בנורווגיה, בכלל זה רדיאטור חימום בעל הספק גבוה, שרשרת נגד החלקה, מכונת שיוף, חימום מושבים, מדרגה טלסקופית חשמלית ו-מערכת נוף פנורמי 360 מעלות. כל התכונות האלו מספקות רמת נוחות גבוהה לניידות ציבורית ומשפרות מאוד את בטיחות הרכב.

האוטובוסים החשמליים של יוטונג נתקלו בטמפרטורות קשות גם באסטנה, בירת קזחסטן. בינואר השנה היו הטמפרטורות נמוכות מאוד, אולם טווח הנסיעה כמעט לא השתנה. לדברי היצרן, האוטובוס התחיל את הבדיקה עם טעינה של 100% והחימום בפנים הופעל כל אורך התהליך תוך כדי אוסף נוסעים והורדתם. הבדיקה הסתיימה כאשר בסוללות נותרו 5% מהקיבולת. טווח הנסיעה של 374 ק"מ הושג לאחר 16 שעות פעולה במינוס 25 מעלות צלזיוס. במהלך הבדיקה נכנס הרכב לתחנה יותר מ-350 פעמים והסיע יותר מ-1,500 נוסעים.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן