מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות הסעות
לעמוד קודם

פיילוט ראשון לאוטובוס אוטונומי באזור האנובר

21/08/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

בעיר בורגדורף, הסמוכה להאנובר שבגרמניה, הושק לאחרונה פיילוט ראשון לבחינת נסיעה של אוטובוס אוטונומי בשיתוף פעולה עם יצרנית האוטובוסים הטורקית קרסאן (Karsan).

מדובר בפרויקט האוטובוס האוטונומי albus שנכנס עתה לשלב הניסויים. במסגרת הניסוי מופעל דגם Karsan Autonomous e-Atak - אוטובוס חשמלי באורך שמונה מטרים המצויד במערכות טכנולוגיות מתקדמות מתוצרת חברת Adastec ומיועד לפעולה אוטונומית מלאה. לדברי Karsan, זה האוטובוס האוטונומי הגדול הראשון בגרמניה שקיבל אישור ניסוי ברמה 4 מטעם רשות התחבורה הפדרלית (KBA).

האוטובוס צפוי לפעול במסלול של שבעה קילומטרים בקו 906 בין ורגדורף להאנובר, בנסיעה משולבת עם תנועה רגילה, במהירות של עד 40 קמ"ש. המסלול כולל 13 תחנות, עשרה צמתים מרומזרים, כיכרות ומעברי חצייה, כולם ינותבו באופן אוטונומי. ברכב 22 מושבים ויש לו טווח נסיעה של עד 300 קילומטרים. הפעילות תלווה על ידי צוות בטיחות וצוות טכני.

נסיעות הניסוי הראשונות החלו כבר בחודש מאי 2025, והשלב הציבורי צפוי להתחיל בשבועות הקרובים. שלב זה מיועד למבוגרים בלבד ומצריך הרשמה מראש. במהלך הניסוי ייאסף משוב מהמשתתפים באמצעות סקרים מקוונים שיתקיימו לפני תקופת ההרצה ואחריה כדי להעריך את רמת הקבלה הציבורית ואת ביצועי המערכת.

הפרויקט מופעל על ידי ÜSTRA וממומן על ידי המשרד הפדרלי לדיגיטל ותחבורה (BMDV) בתקציב כולל של 3.7 מיליון אירו עד סוף שנת 2025.

כבר בשנת 2022 סיפקה חברת Karsan את האוטובוס האוטונומי הראשון בגודל מלא שפעל באירופה - בעיר סטאבנגר שבנורווגיה. דגם Karsan e-Atak נהפך לאוטונומי הודות לפלטפורמת התוכנה האוטומטית flowride.ai ברמה 4 של Adastec, ומאז פועל בקו עירוני להובלת נוסעים בהפעלה של חברת Vy Buss.

בשנת 2024 ציינה החברה שנתיים של פעילות במסלול הניסוי הנורווגי. לדברי Karsan, האוטובוס תפקד היטב לאורך המסלול ואף החל לפעול במסלול מאתגר יותר, הכולל החלפות נתיבים בתנועה עמוסה, נסיעה במהירויות גבוהות ומעבר במנהרה, מדצמבר 2023.

פרויקטים נוספים פועלים בפינלנד ובשוודיה. בעיר טמפרה שבפינלנד פועל פיילוט פעיל, ובעיר גטבורג שבשוודיה צפוי להתחיל פיילוט נוסף באוגוסט 2025. במסגרתו יופעל האוטובוס האוטונומי Karsan e-Atak בקו המחבר בין תחנת הרכבת המרכזית לתחנת הרכבת ליסברג. הפרויקט ממומן על ידי אזור וסטרה גטלנד ויתבצע כחלק מהפעילות של רשת התחבורה הציבורית Västtrafik. בשלב זה נהג בטיחות ימשיך לשבת בעמדת הנהג.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן