מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות הסעות
לעמוד קודם

שירות טכנולוגי חדש לניהול מערך המוניות מנתב"ג

21/02/2024
זמן קריאה: 2 דק'

החל שלב ההרצה של השירות הטכנולוגי החדש לניהול והפעלה של המוניות בנתב"ג. זאת במסגרת הזכייה של חברת Gett במכרז רשות שדות התעופה. בהתאם לתנאי המכרז, החברה תפעיל באמצעים טכנולוגיים את מערך המוניות המוצע לישראלים החוזרים מחו"ל ולתיירים הנכנסים ארצה, תנהלו ותפקח עליו. בתוך כך תעניק לנוסעים שירות מיטבי וזמין בהתאם למדדי רמת השירות וכראוי לשער הכניסה לישראל, ותעניק סביבת עבודה וחוויית שירות לנהגי המוניות.

המכרז שהוציאה רש"ת נועד להסדיר את מערך המוניות בנתב"ג באמצעים טכנולוגיים ולתת מענה לתופעות כגון עוקץ תיירים ונוסעים, נהגים לא מורשים, רכבים לא מורשים העלולים לסכן את הנוסעים ועוד.

כחברה ותיקה המנוסה בהפעלת מרקטפלייס טכנולוגי לחיבור בין נהגי מוניות לנוסעים פוטנציאליים, Gett קיבלה על עצמה את האתגר לנהל את מערך ההיסעים בנמל התעופה בן גוריון באמצעים טכנולוגיים. בחודשים האחרונים השקיעה החברה משאבים רבים בהיקף של מיליוני דולרים בפיתוח מערכות פיקוח טכנולוגיות מתקדמות שישימו את ישראל בקדמת הטכנולוגיה העולמית. על פי ההסכם בין רש"ת ל-Gett, השירות ייכנס לתוקף בתחילת מרס, והחברה החלה בשלב ההרצה.

בין שאפליקציית Gett מותקנת במכשיר הנייד ובין שלא, הנוחתים בנמל התעופה יוכלו להירשם לשירות הזמנת ההסעה במונית במהירות ויעילות. עם יציאתם מהמטוס יוכלו הנוסעים לסרוק קוד QR של Gett, להוריד את האפליקציה ולקבל קוד. לאחר איסוף המזוודות הם יפגשו את הסדרן וימסרו לנהג המונית את קוד הנסיעה ליעדם. נוסעים שיבחרו לא להוריד את האפליקציה, ייגשו לקיוסקים הפזורים בשטח הנמל ויזמינו מונית בהליך דומה. דיילי שירות יסייעו לנוסעים עם מסכי טאבלט.

כדי לשמור על חוויית שירות גבוהה, למנוע הצטברות תורים ולדאוג שבכל רגע יהיה מענה הולם לביקושי המוניות, רשות שדות התעופה הקימה חדר בקרה ייעודי שמנטר את העומסים ומנהל את התנועה בהתאם. נציגי Gett יתפעלו את מתחם חדר הבקרה המצויד בכלים טכנולוגיים מתקדמים כל שעות היממה, ויבצעו ממנו פעולות כגון פיקוח על תור המוניות וויסות המוניות.

 

צילום: סיון פרג'

 

הנהגים הם חלק בלתי נפרד מהשינוי המתהווה ומהצלחתו של מערך ההיסעים החדש. ככל שהכלים שיוענקו להם יהיו מתקדמים וטכנולוגיים יותר, כך השירות שהם יספקו יהיה איכותי וחווייתי יותר. נהגי המוניות עברו הדרכה שבמסגרתה הוסברו להם כללי ההתנהגות המחייבים. הם מקבלים מענה על שאלותיהם ומתודרכים על ידי צוות מקצועי על אודות המערכת (החדשה לחלקם). תנאי שהייתם בנמל התעופה בן גוריון כוללים מתחם חדש למאות רכבי מוניות וטרקלין מנוחה מאובזר לנוחותם. במקום ייפתח זיכיון של מזנון לנהגים הממתינים.

מארק און, מנכ"ל Gett ישראל: "השירות הטכנולוגי לניהול והפעלה של מערך המוניות בנתב"ג הוא משימה בחשיבות עליונה בעבור Gett. צוות החברה עובד מסביב לשעון בתכנון וייצור של חוויית שירות חדשה לעוברים בנמל התעופה הלאומי, תוך שימוש בטכנולוגיות החדשניות ביותר. השירות, שהחל לפעול במתכונת הרצה, צפוי להתייצב תוך כדי תנועה, וישנה את חוויית השירות של הנוסעים הבאים לישראל ויוצאים ממנה."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן