מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות חשמליות
טעינה וסוללות
לעמוד קודם

דרישות יבוא ל‏יבואני סוללות ליתיום וניקל

15/01/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

בעקבות אירועי התלקחויות שהיו מעורבות בהן סוללות, לאחר עבודה מקצועית במכון התקנים ובמשרד הכלכלה והתעשייה וכדי למנוע יבוא סוללות בלתי תקינות לישראל, העלולות לסכן את הציבור ורכושו, נחתם תיקון לצו יבוא חופשי, לפיו סוללות ליתיום/ניקל יידרשו בעת יבואן לישראל לקבל אישור עמידה בתקן. הצו פורסם ברשומות ב-25 בדצמבר 2022 ונכנס לתוקף כעבור 14 יום ממועד הפרסום.

בשנים האחרונות עלה מאוד השימוש בסוללות מסוג זה, שהן מקור כוח למוצרים רבים כגון אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים, טלפונים ומחשבים ניידים וסוללות גיבוי. עם הכניסה המסיבית של סוללות אלו לשוק, אירעו מקרים רבים של שרפות והתפוצצויות הקשורות בהן, אשר גרמו נזקי רכוש גדולים ואף פגיעות בנפש. על פי נתוני הרשות לכבאות והצלה, מדובר על מאות מקרי התלקחויות והיפגעות בשנים האחרונות.

כדי למנוע כניסת סוללות בלתי תקינות ומסוכנות לשוק, הכין מכון התקנים סדרת תקנים, המאמצת תקינה בינלאומית ללא שינויים לאומיים:

ת"י 62133 חלק 1 "תאים וסוללות נטענים המכילים אלקליין או אלקטרוליטים לא-חומציים אחרים - דרישות בטיחות עבור תאים נטענים ניידים ואטומים ועבור סוללות העשויות מהם, לשימוש ביישומים ניידים: מערכות ניקל".

ת"י 62133 חלק 2 "תאים וסוללות נטענים המכילים אלקליין או אלקטרוליטים לא-חומציים אחרים - דרישות בטיחות עבור תאים נטענים ניידים ואטומים ועבור סוללות העשויות מהם, לשימוש ביישומים ניידים: מערכות ליתיום".

תקנים אלו הוכרזו כרשמיים על ידי משרד הכלכלה והתעשייה, וכעת הושלם המהלך עם עדכון חוקיות היבוא (נוהל היבוא) בעבור הסוללות.

בהתאם לכללים שנקבעו במסגרת הרפורמה בתקינה שנכנסה לתוקף ב-1 ביוני 2022, יבוא סוללות מותנה מעתה בהגשת הצהרת היבואן בדבר עמידתן בתקן, מבוססת על בדיקת דגם במעבדה ישראלית או במעבדה מוסמכת בחו"ל.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן