הטענה של רכב חשמלי בעת הפסקת חשמל
לא לכל נהג של רכב חשמלי ולא לכל בעל רכב כזה יש אפשרות להטעין את הרכב ליד הבית. ובמקרה של הפסקת חשמל נרחבת, אף לא אחד יוכל להטעין את הרכב שלו, ללא קשר לאופציות שבשגרה. ומה עושים אם צריך לנסוע בדחיפות, אך אין חשמל?
אי אפשר להיערך למקרה כזה או לצפות שהוא יקרה בכל רגע. ובכל זאת, מוכנות למצב כזה היא קריטית. למי שנמצא עם הרכב החשמלי שלו באזור כפרי או במקום שיש בו הפסקות ושיבושים של אספקת חשמל מדי פעם, כדאי להיערך היטב. כמו שדואגים לשמור על רכב רגיל מתודלק היטב לפני נסיעה ארוכה, גם במקרה של רכבים חשמליים יש לחשוב על גנרטורים או סוללות חלופיות. יש לשמור על רכב חשמלי טעון, ועדיף לעשות זאת כל לילה, ולא פעם בכמה ימים, כשרמת הטעינה יורדת ל-20 או 30 אחוזים.
ההצעה השנייה היא לא להילחץ. רוב הסיכויים שהפסקת החשמל לא תארך יותר מכמה שעות. גורמים טכניים עובדים על החזרה של הספקת החשמל כמה שיותר מהר, לכן החשמל עשוי לחזור עוד לפני שיהיו לטעינת הרכב השלכות בעייתיות בבוקר.
ברוב המקרים, הפסקת חשמל מתרחשת בשטחים עירוניים קטנים, לפיכך רק כמה בתים ספציפיים נשארים בלי אור וגישה למכשירים חשמליים. חשוב לדעת להסתדר בשטח ולדעת איפה נמצאים תחנות או שקעי טעינה קרובים, בטווח של 30-20 קילומטרים מהבית. תחנות טעינה ציבוריות פרוסות במרכזים אורבניים, בעיקר בתחנות דלק או בקרבת מרכזים מסחריים. חשוב מאוד לשמור על רמת טעינה נוחה של הרכב ולהקפיד להטעין אותו כל לילה כדי לא להימצא עם 10% סוללה ובלי יכולת אפילו להגיע לתחנת טעינה קרובה.