וולוו מחפשת ספק סוללות אמריקני
אחד הנושאים החמים בתעשיית הרכבים הוא השקת תעריפים ומיסי יבוא חדשים למוצרים ולרכיבים מסין על ידי שלטונות ארצות הברית. השינויים נוגעים גם לתאי סוללות לרכבים וחומרים לסוללות ומצברים שמיובאים מהמזרח הרחוק. יצרני רכבים מתחילים לחפש פתרונות שיחסכו להם הוצאות וישתלמו ברמה הטכנית. כך, וולוו (Volvo), שבונה את רכב השטח הקומפקטי EX90 במפעל שלה בארצות הברית, מחפשת ספק מקומי לסוללות ולמצברים.
מנכ"ל וולוו בארה"ב, ג'ים רואן (Jim Rowan) אומר, כי מס מוגדל "נוגס" ברווחים מהמכירות של EX90 הפופולרי. הרכב מיוצר במפעל בעיר רידג'וויל (Ridgeville) שבמדינת צפון קרוליינה. סוללות הרכב מגיעות מחברת אמפרקס (Contemporary Amperex Technology) שמקורה בסין. החברה ידועה בתור CATL בעולם המערבי.
מלבד עלייה ממשית בעלויות הייצור והאספקה בעקבות התעריפים החדשים, חברת CATL נמצאת ברשימות של חברות ועסקים בעלי פוטנציאל להזיק לביטחון ארה"ב. החשדות עלו בעקבות הקשר של CATL לצבא הסיני. הימצאותה של חברה ברשימה כזאת אינה מביאה להטלת הגבלות עליה, אך הדבר עלול להרתיע חברות ועסקים מקומיים בארצות הברית מלעבוד איתה.
חברת CATL התייחסה לשיוך שלה לרשימה ה"בעייתית", והדגישה כי מדובר בטעות ובשיקול דעת מוטעה. החברה טוענת שהיא אינה מעורבת בשום פעולה צבאית או באספקה טכנית לצבא. CATL היא אחת החברות הגדולות בתחום הסוללות ומקורות אנרגיה לרכבים חשמליים. היא מספקת את המוצרים שלה ליצרניות רכבים ותאגידים בכירים כגון טסלה (Tesla), סטלנטיס (Stellantis) ופולקסווגן (Volkswagen).
וולוו בודקת כמה אופציות באזור. מדובר בספקי סוללות חיצוניים שמחזיקים מפעלים בארצות הברית. החברה הקוריאנית SK On למשל מפעילה אתר טכנולוגי שנבנה בעלות של 2.6 מיליארד דולרים בעיר קומרס (Commerce) במדינת ג'ורג'יה, כ-400 ק"מ צפונית לרידג'וויל, שבה נמצא המפעל של וולוו. לחברה חוזי אספקה של סוללות עם פולקסווגן, פורד (Ford) ויונדאי (Hyundai). גם חברת AESC מיפן היא אופציה. מפעלים שלה נמצאים בפלורנס (Florence) שבדרום קרוליינה ובבאולינג גרין (Bowling Green) שבמדינת קנטאקי.
צילום: Automotive News