מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות חשמליות
טעינה וסוללות
לעמוד קודם

לאי וי מוטורס וג'נסל תחנת טעינה מבוססת מימן

04/04/2022
זמן קריאה: 3 דק'

חברת אי וי מוטורס (EV Motors), יבואנית רכב המתמקדת ברכבים חשמליים, וחברת ג'נסל, המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק לייצור חשמל באמצעות מימן ואמוניה, השיקו תחנת טעינה היברידית לרכב חשמלי, ראשונה מסוגה בישראל. תחנת הטעינה מספקת פתרונות טעינה אוטונומיים שאינם תלויים ברשת החשמל. באירוע נוכחו יו"ר EV Motors, אוהד זליגמן, ומנכ"ל ג'נסל, רמי רשף.

תחנות הטעינה האוטונומיות לרכב חשמלי, אשר אינן תלויות ברשת החשמל או מחוברות אליה, יוטמעו בתקופה הקרובה על ידי חברת EV Motors בשוק הישראלי ובסין, ולאחר מכן ברחבי העולם. ייצור החשמל לתחנות הטעינה מתאפשר בזכות טכנולוגיה מתקדמת אשר פיתחה ג'נסל, המאפשרת להפיק חשמל ממימן באפס פליטות פחמניות ולייצר 100% חשמל ירוק.

מאחר שרכב חשמלי צורך חשמל רב וישנו צפי לצמיחה אקספוננציאלית במספר הרכבים החשמליים בישראל, הדרישה לחשמל צפויה לנסוק. הפתרון של ג'נסל יסייע להתגבר על העומס ועל החוסר בחשמל המתבסס על רשת החשמל הארצית. הוא מתאים הן למקומות מרחוקים ומפוזרים שאין בהם תשתית הולכה וכן לאזורים מאוכלסים, שם צפוי ביקוש חשמל לעלות על ההיצע. מערכות הטעינה האוטונומיות תורמות לשמירה על אספקת חשמל רציף, ללא תלות ברשת החשמל.

משק אנרגיית החשמל בישראל הוא כ-160 TWH (ואט לשעה) בשנה. מתוך זה חברת החשמל מייצרת כ-36%, כלומר כ-55 TWH בשנה. משק האנרגיה לתחבורה הוא 43% מכלל משק האנרגיה, כלומר כ-70 TWH בשנה. מכיוון שחברת החשמל לא תוכל להכפיל בשנים הקרובות את משק האנרגיה כדי לספק חשמל למאות אלפי כלי רכב חשמלים בישראל, הפתרון הוא תחנות טעינה היברידיות מבוססות מימן לרכב חשמלי שאינן מחוברות לרשת החשמל.

 

מימין לשמאל: רמי רשף ואוהד זליגמן משיקים את תחנת הטעינה ההיברידית לרכב לראשונה בישראל. צילום: מורג ביטן

 

כבר כיום יש בישראל 30,000 רכבים חשמלים. השנה יכנסו לשוק 50,000-30,000 רכבים חשמלים, והצפי הוא שבשנים הקרובות ייכנסו לשוק מדי שנה כ-150,000 כלי רכב חשמלים חדשים.

אוהד זליגמן, יו"ר EV Motors: "חברת EV Motors והחברות הבנות שלה חוקרות ומפתחות פתרונות לאתגרים שמציב המעבר מרכבים מונעי דלק לכאלו המונעים בחשמל. חברנו לחברת ג'נסל כדי לספק תאי דלק סביבתיים ובני-קיימא לעמדות הטעינה האוטונומיות שלנו, ובכך נציע לשוק פתרון אמין, נקי ויעיל. המהנדסים שלנו עבדו בשיתוף פעולה הדוק עם צוות ג'נסל כדי לשלב את הטכנולוגיות של ג'נסל בפתרון של EV Motors לעמדות טעינה המנותקות מרשת החשמל. שיתוף הפעולה בין שתי החברות יביא למהפך בנוף טעינת הרכבים החשמליים בישראל ולאחר מכן ברחבי העולם."

רמי רשף, מנכ"ל ומייסד ג'נסל: "אנו רואים פוטנציאל משמעותי ביותר בשוק עמדות הטעינה של רכבים חשמליים, המוערך כבר כיום בשווי של עשרה מיליארד דולר. כחלק מהאסטרטגיה העסקית של ג'נסל, התחנות הן הזדמנות נוספת להמחיש את הערך שתאי דלק מפיתוחנו יכולים לתרום לשמירה על רצף פעילות תוך אפס פליטות בתחנות טעינה היברידיות ואוטונומיות מחוץ לרשת החשמל. ככל שמספר הרכבים החשמליים יגדל, כך גם הביקוש לפריסת עמדות טעינה מבוזרות יגדל, ובהתאם יגדיל את שוק היעד שלנו."

 

מימין לשמאל: ספי דיין, מנכ"ל EV MOTORS, אדוארד דורון, סגן נשיא EV MOTORS, אוהד זליגמן, יו"ר EV MOTORS, רמי רשף, מנכ"ל ומייסד ג'נסל, גילי שביט, מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת ג'נסל. צילום: מורג ביטן

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן