מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות חשמליות
טעינה וסוללות
לעמוד קודם

מודול סוללה חדש לרכבים חשמליים

20/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת ליאון סמארט (Lion Smart Production) חתמה על הסכם שותפות אסטרטגית עם ענקית השמנים קסטרול (Castrol) כדי לפתח דור חדש של מודול סוללה לרכבים חשמליים עתירי ביצועים. שיתוף הפעולה מתמקד בשילוב הידע והניסיון של שתי החברות בתחום הקירור הישיר של סוללות - טכנולוגיה שצוברת תאוצה בתעשיית הרכב החשמלי בזכות יכולתה לשפר את הקיבולת התרמית, יעילות הטעינה והבטיחות התפעולית.

חברת ליאון עובדת עם שיטה קבועה של קירור בטבילה ישירה (immersion cooling) במערכות הסוללה שלה. בשיטה זו תאים יחידים מוקפים בנוזל דיאלקטרי קל המפזר את החום ישירות וביעילות גבוהה בהרבה לעומת פתרונות קירור סטנדרטיים המבוססים על פלטות קירור חד־צדדיות או דו־צדדיות. קירור בטבילה מאפשר מגע תרמי מלא כמעט לכל שטח התא, ובכך תורם לטעינה מהירה, ליציבות תרמית ולשיפור חיי הסוללה.

קסטרול מביאה לשיתוף הפעולה את ניסיון הפיתוח שלה בנוזלי קירור ייעודיים לסוללות. לדברי גורמים רשמיים של ליאון, הנוזלים התרמיים של קסטרול מבטיחים פיזור חום אופטימלי, העלאת צפיפות ההספק ושיפור באורך החיים ובבטיחות. מודול הסוללה החדש בנוי כיחידה מודולרית שנועדה להבטיח פיזור חום אחיד ומזעור הפרשי הטמפרטורה בין התאים, תוך הגדלת שטח המגע של קירור הטבילה. שילוב מנגנון "פיוז תא יחיד" מאפשר צמצום ההתפשטות של אירוע קצר פנימי בין תאים סמוכים.

תגובת הצדדים וציפיות

לפי ליאון, המודול צפוי לשפר את יכולות ההתאוששות האנרגטית של הרכב ולספק יותר כוח בעלות מערכת נמוכה יותר ועם אמינות תפעולית גבוהה יותר, על בסיס תוצאות בדיקות פנימיות מול מערכות קירור עקיף. אף שהטכנולוגיה מיועדת גם לרכבים חשמליים מלאים (BEV), חלק מהיתרונות המסחריים והטכניים שמוזכרים נוגעים בשלב זה בעיקר לרכבים היברידיים ((PHEV. עם זאת החברות אינן מפרסמות נתוני ביצועים מפורטים בשלב זה.

בקסטרול מדגישים את פוטנציאל המהלך. "קירור ישיר של סוללות הוא טכנולוגיה משנת־כללים לביצועי רכבים חשמליים ובטיחותם", אמר סגן נשיא החברה, מתיאס דונר (Matthias Donner), האחראי לנושא לתחבורה מתקדמת ומוצרים תעשייתיים. "השותפות עם ליאון סמארט מאפשרת להדגים את מלוא היכולות של נוזלים תרמיים של קסטרול במערכות סוללה מתקדמות. יחד אנחנו מתקרבים לעתיד שבו רכבים חשמליים ייטענו מהר יותר, יחזיקו מעמד לאורך זמן ויפעלו ביעילות גם בתנאי קיצון."

מיכאל גפרט (Michael Geppert), ראש תחום ההנדסה בליאון סמארט, הוסיף: "ארכיטקטורת הסוללה שלנו נועדה לפרוץ גבולות בהתקנות ובשימושים עתירי הספק, והמומחיות של קסטרול בקירור ישיר היא התאמה מיטבית. השותפות מחזקת את המחויבות שלנו לפיתוח פתרונות הדור הבא, העונים על הדרישות הגוברות של ענף הניידות החשמלית."

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן