מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות חשמליות
תחבורה חשמלית
לעמוד קודם

פורד מרמזת על טנדר חשמלי חדש

28/08/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

פורד (Ford) יצאה בהכרזה של ממש שמסעירה את תעשיית הרכב: טנדר חשמלי חדש במחיר התחלתי של כ־30 אלף דולר, שיושק בשנת 2027 מקווי הייצור של מפעל בלואיוויל שבקנטקי. מדובר בדגם קומפקטי בגודל דומה לדגם מווריק (Maverick), אך עם מכלול טכנולוגי חדש, סוללה בפלטפורמת LFP ויכולות מתקדמות שלא נראו עד כה בסגנון הזה. פורד מציבה כאן אתגר ישיר למתחרות צעירות כגון סלייט (Slate), הנתמכת על ידי מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס (Jeff Bezos), אך יש לה יתרון עצום בזכות ניסיון, רשת הפצה ותשתיות ייצור מבוססות.

קפיצה טכנולוגית בתהליך הייצור

אחד האלמנטים המרכזיים ביותר בטנדר החשמלי העתידי הוא תהליך הייצור שלו. פורד טוענת כי מדובר בייצור מהיר ב־40% מהשיטות הנוכחיות, עם פחות חלקים נעים, מה שאמור להפחית תקלות עתידיות ולצמצם את היקף הריקולים. גישה זו מתאימה לאסטרטגיית החברה להוזיל עלויות בטווח הארוך, לא רק במחיר הרכב אלא גם בתחזוקה ובאמינות. בכך פורד מנסה להוכיח שאפשר לייצר רכב חשמלי במחיר תחרותי בלי להתפשר על איכות או בטיחות.

המתחרה הבולטת היא סלייט, שמעוררת עניין גדול עם הבטחה לטנדר חשמלי "פשוט ונגיש" במחיר של כ־25 אלף דולר. אך ההבדלים בין הגישות מהותיים: לסלייט רכב בסיסי מאוד - חלונות ידניים, אפשרויות צבע מוגבלות וסוללות של 52.7 או 84.3 קילוואט־שעות, עם טווח של עד 240 מייל. לעומתה פורד מבטיחה כי גם בגרסה הבסיסית הטנדר שלה יכלול אבזור מקיף, מערכות מתקדמות ומערכת בלו קרוז (Blue Cruise) - טכנולוגיית הנהיגה החצי־אוטונומית של החברה. בכך היא מנסה למשוך קהל רחב יותר שמצפה לסטנדרט גבוה גם ברכב קומפקטי.

פרטים טכניים: סוללות קטנות אך יעילות

הטנדר של פורד צפוי להגיע עם סוללה בנפח של כ-50 קילוואט־שעות, ולפי הערכות, טווח הנסיעה הסטנדרטי יהיה 200 ק"מ לפחות. פורד עדיין לא חשפה נתונים רשמיים, אך התחייבה שהסוללה תהיה נטולת קובלט וניקל. הדבר יפחית את המשקל והעלויות ויאפשר ייצור נגיש יותר.

למרות שמפרטי הסוללה אינם מהמרשימים בשוק, לפורד יש יתרון תחרותי עצום: יכולת ייצור המוני וחדירה לשוק במהירות. מווריק הוא ההוכחה לכך: לאחר התחלה מתונה נמכרו ממנו יותר מ־150 אלף יחידות בשנה החולפת, ונתוני 2025 כבר עולים על הקצב הזה. אם הדגם החשמלי החדש יצליח לשחזר חלק מהביקוש הזה, הוא עשוי להיהפך ללהיט מכירות.

פורד מציבה אתגר כפול: מצד אחד היא מתמודדת עם מיזמים זריזים כגון סלייט שמנסים לשנות את כללי המשחק במחיר, ומצד שני עליה להראות שהיא מסוגלת לחדש גם מול מתחרות ותיקות כגון שברולט, טויוטה ויונדאי שכבר נכנסו חזק לשוק החשמליות. ההצלחה תלויה לא רק במחיר אלא גם ביכולת לספק טווח אמיתי, אמינות מוכחת וחוויית שימוש מלאה, מהתוכנה ועד היכולת להטעין בבית.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן