במוו M5 החדשה בישראל בגרסת פלאג-אין הייבריד
דלק מוטורס, יבואנית BMW בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של הדור השביעי (G90) והמדובר ביותר של מכונית הספורט-סאלון במוו M5 עם ביצועים חסרי תקדים ומערכת M-Hybrid מתקדמת. מחיר: 1,199,900 ש"ח פלוס אגרת רישוי בסך 5,203 ש"ח.
התאוצה מ-0 ל-100 היא 3.5 שניות בלבד, ורק 10.9 שניות ל-200 קמ"ש. ל-M5 החדשה מערכת הנעה היברידית-נטענת המשלבת מנוע V8 ומנוע חשמלי חזק עם הספק משולב של 727 כ"ס ומומנט מרבי של 102 קג"מ. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, אך יכולה להגיע גם עד 305 קמ"ש עם חבילת M Driver.
הלב הפועם של M5 הוא מנוע בנזין V8 בנפח 4.4 ליטר בטכנולוגיית M TwinPower Turbo, הכוללת אספקת דלק בלחץ גבוה של 350 בר וסעפת פליטה המותקנת בשיטת Cross-Bank. מנוע הבעירה מפיק 585 כ"ס ומומנט מרבי של 76 קג"מ. לצידו פועל מנוע חשמלי המספק 197 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ. מערכת Pre-Gearing חדשנית מגדילה את המומנט האפקטיבי של המנוע החשמלי עד 45.9 קג"מ, וכך משפרת מאוד את זמינות הכוח. מערכת Launch Control - שילוב טכנולוגיות המבטיח האצה מיידית וליניארית - עם תגובת דוושה ישירה וחוויית נהיגה דינמית יוצאת דופן מבטיחות האצה מרבית ואחיזה מיטבית.
את הכוח יוצרים המנועים מתעלת תיבת שמונה הילוכים M-Steptronic עם מערכת Drivelogic בעלת שלוש מפות החלפת הילוכים, אל מערכת הנעה מתקדמת לכל הגלגלים, M xDrive, אשר מעמידה לרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה.
השילוב המנצח של יציבות, זריזות ונוחות מורגש היטב ב-M5 החדשה בזכות שלל מערכות מתקדמות: מערכת Adaptive M Suspension - מערכת מתלים סופר-מתקדמת עם סרן קדמי בעל עצמות עצה כפולות וסרן אחורי עם מתלה רב-חיבורי ובולמים אלקטרוניים; מערכת Integral Active Steering המאפשרת הפניה של הגלגלים האחוריים ומערכת בלימה M עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים וקליפר צף מאחור; ומערכת BMW Integrated Braking המאפשרת לנהג לבחור בין שני מצבי תגובה לדוושת הבלם, נוחות או ספורט. כדי להבטיח שכוח הבלימה עובר אל הכביש, ל-M5 צמיגים מעורבים: ZR20 285/40 מלפנים ו-ZR21 295/35 מאחור.
בזכות סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 18.6 קוט"ש, ל-M5 החדשה טווח נסיעה במצב חשמלי מלא של עד 68 ק"מ (תנאי מעבדה). אפשר לנהוג במהירויות של עד 140 קמ"ש על חשמל בלבד. הסוללה מותקנת ברצפת הרכב כדי להנמיך את מרכז הכובד של המכונית לטובת התנהגות כביש חדה יותר. טעינת הסוללה במלואה בעזרת מטען AC בהספק של 7.4 קילוואט נמשכת 3 שעות ו-15 דקות.
ל-M5 החדשה הופעה שרירית ורחבה, פגושים מוגדלים וגג M קרבון להפחתת משקל המכונית. גריל הכליות המואר M Iconic Glow משדרג את המראה האגרסיבי, בדיוק כמו צמד יציאות המפלט הכפולות בקוטר של 100 מ"מ.
העיצוב הספורטיבי והטכנולוגיה המתקדמת ניכרים היטב גם בתא הנוסעים, המשלב סביבת נהג יוקרתית וביצועים מתקדמים: הצג הקמור של BMW עם תצוגת M מיוחדת, הגה M חדש עם חלק תחתון שטוח ולחצני M ייעודיים לשינוי הגדרות הנהיגה, מושבים M-Multifuctional חשמליים, מחוממים ומאווררים בגימור עור Merino ומערכת שמע היקפית מבית Bowers & Wilkins בעלת 18 רמקולים עם צליל עוצמתי.