מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות יוקרה
לעמוד קודם

פרארי 12 צ'ילנדרי נחת בישראל

20/03/2025
זמן קריאה: 2.5 דק'

סמלת, יבואנית רכבי יוקרה, הודיעה כי רכב העל היוקרתי פרארי 12 צ'ילנדרי נחת בישראל. דגם V12 האייקוני משלב ביצועים מסחררים עם עיצוב פורץ דרך, ונחשף לראשונה באירוע אקסקלוסיבי ואינטימי שנערך על ידי סמלת ללקוחות פרארי בפארק התחנה בתל אביב-יפו. פרארי 12 צ'ילנדרי (באיטלקית דו-דיצ'י צ'ילינדרי - 12 צילינדרים) שנחשף במרוץ פורמולה 1 במיאמי, הוא מחווה לשושלת ה-12 צילינדרים של פרארי שהחלה ב-1947.

פרארי 12 צ'ילנדרי הראשון שנחת בישראל ומחירו יותר מ-3.5 מיליון ש"ח, הוא רכב GRAND TOURER מרכב קופה המתאים לנהיגת מסלול וגם לנהיגה יומיומית. לרכב צבע חיצוני מיוחד (אחד משלושת צבעי השקה) בשם ROSSO IMOLA וצבע פנימי דו-גווני - BLUE STERLING ו-NERO עם תפרים ניגודיים בצבע.

לפרארי החדשה מנוע V12 אטמוספרי ועוצמתי בנפח 6.5 ליטרים המספק 830 כ"ס ו-67.8 קג"מ, המאפשרים תאוצה מאפס למאה קמ"ש ב-2.9 שניות ותאוצה 200-0 קמ"ש תוך פחות מ-7.9 שניות. מהירות הרכב המרבית היא יותר מ-340 קמ"ש. אל מנוע ה-V12 מצטרפת מערכת ההנעה האחורית המתקדמת של פרארי עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה הילוכים ודיפרנציאל אלקטרוני אחורי מוגבל החלקה. פרארי הקפידה בפיתוח צליל המנוע לשמר את המנגינה הייחודית של רצף הבעירה של 12 הצילינדרים.

מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, פיסלה את המכונית בעיצוב מודרני ואלגנטי המשולב עם יעילות אווירודינמית. הממדים, למעט האורך, דומים לדגמים קודמים, אבל החזית והפרופיל החלק מדגישים את האלגנטיות של מכוניות הספורט GT של פרארי.

הגריל הקדמי כולל פס דק ופנסי DRL רחבים. בין הפנסים ישנו פס שחור שמזכיר את חזית ה-DAYTONA הקלסית. יחידות התאורה נראות כממשיכות מאחורי הגלגלים הקדמיים, ליצירת הקבלה לפגושי הכרום המפורסמים משנות ה-60.

בחזית האחורית של הרכב פנסים אחוריים עם יחידות תאורה צרות במיוחד ופס אור דינמי ביניהן, ומעליהן חלקו העליון של תא המטען מקבל עיצוב ייחודי וטכני בגימור שחור, שכולל שתי תעלות אוויר דינמיות המתעלות את האוויר מעל חלקו האחורי של הרכב לפי המהירות לצורך יצירת כוח הצמדה אופטימלי.

את עיצוב הרכב משלימים חלקי מרכב חיצוני מסיבי פחמן כגון ספוילר קדמי, חצאיות צד ודפיוזר אחורי. לרכב גג פנורמי וסופיות אגזוז מטיטניום. נוסף על כך לרכב חישוקים קלים בקוטר 21 אינץ' מלפנים ומאחור בגימור יהלום שחור מבריק עם ברגים מטיטניום.

בשלדה החדשה מספר חידושים ושדרוגים של פרארי כגון מערכת היגוי אחורי בגרסה חדשה, מערכת ABS Evo לשיפור תגובת הבלימה בכל מצב נהיגה ומערכת Brake By Wire שמחברת בין מערכת הבלימה לדוושת הבלם באופן אלקטרוני ומאפשרת שליטה מיטבית על ביצועי הרכב. בלמי קרבון קרמיים מספקים ביצועי בלימה מרשימים: נדרשים רק 31.4 מטרים לעצירה מלאה מ-100 קמ"ש.

בפנים הרכב הגה ופאדל שיפטס מסיבי פחמן עם נורות לד להחלפת ההילוכים, שני מושבים ספורטיביים גדולים ומרווחים מעור ומאלקנטרה בעיצוב DAYTONA עם 18 כיווני חשמל המאפשרים עיסוי, חימום ואוורור למושבים וביניהם תעלה מרכזית מסיבי פחמן.

לוח המחוונים עוצב בקפידה וכולל שלושה מסכים דיגיטליים מופרדים: אחד בגודל 15.6 אינץ' לנהג וכולל את כל מערכות הרכב ומד סל"ד גדול במרכזו; מסך תצוגה מול הנוסע בגודל 8.9 אינץ'; ולראשונה במכונית ספורט עם מנוע V12 בפרארי - מסך מרכזי בגודל 10.25 אינץ' השולט על כל מערכות הרכב, בהן מערכת המיזוג, כיוון הכיסאות, המולטימדיה ומערכת השמע משודרגת של BURMESTER עם 15 רמקולים.

 

פרארי 12 צ'ילנדרי. צילום: עמית אגרונוב

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן