מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות יוקרה
לעמוד קודם

פרארי תחזיר תיבת הילוכים ידנית?

28/04/2025
זמן קריאה: 1 דק'

פרארי (Ferrari) חווה את אחת התקופות המוצלחות שלה עם שיא מכירות ורווחים בשנה שעברה ומספיק הזמנות שימלאו את כל שנת 2025 עד סופה. חברת רכבי היוקרה האיטלקית מתכוונת להשיק את הרכב החשמלי הראשון שלה מאוחר יותר השנה, והדבר אמור להרחיב את קהל הלקוחות. השאלה הגדולה היא איך פרארי יכולה למשוך קונים נוספים?

לפי ג'אנמריה פולגנצי (Gianmaria Fulgenzi), האיש שאחראי לפיתוח הטכנולוגי במראנלו (Maranello, מפעל הבית של פרארי), החברה מתכוונת להחזיר לרכבים תיבות הילוכים ידניות.

פולגנצי, מנהל פיתוח מוצר ראשי של פרארי, התראיין למגזין הרכב האוסטרלי Carsales, ואמר שככל הנראה מערכות ידניות יחזרו ברכבים שיהיו זמינים כמהדורות מיוחדות כגון דגמי המשך למונצה (Monza) SP1/SP2 ודייטונה (Daytona) SP3. לא כדאי לצפות שתיבת הילוכים ידנית תופיע שוב ברכבים שמיוצרים ומסופקים באופן שוטף. גיר ידני הוא חלק ממערכות שנחשבות נוסטלגיות, לכן הוא יופיע רק ברכבים מיוחדים מסדרת איקונה (Icona).

פולגנצי אומר שלקוחות עשירים כבר מבקשים מפרארי להחיות את הגיר הידני, שהופיע ברכבים היוקרתיים בפעם האחרונה לפני יותר מעשור. הרכב האחרון שצויד במערכת ידנית היה פרארי קליפורניה (California). אחד המעריצים המושבעים של מכוניות פרארי הידניות הוא לואיס המילטון (Lewis Hamilton), נהג פורמולה 1 ואחד הספורטאים המצליחים והמעוטרים בענף. המילטון, שמתחרה בעבור קבוצת פרארי סקודריה (Ferrari Scuderia), הביע רצון לנהוג בפרארי חדשה עם גיר ידני. באופן ספציפי הוא דיבר על גרסה ייחודית ומשודרגת לדגם הקלסי F40.

אם הפרויקט לייצור רכב פרארי איקונה ידני יאושר, החברה תצטרך להגביל את מומנט המנוע. רכב כזה לא יהיה זול, אפילו במונחים של פרארי. פרארי תצטרך לפתח מערכת ידנית יקרה לכמות קטנה מאוד של רכבים, ועדיין למצוא דרך להרוויח מזה ולהשלים הוצאות. גרסת איקונה של דייטונה SP3 לדוגמה עלתה 2.2 מיליון דולרים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן