מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות כבדות
לעמוד קודם

משאיות חשמליות בציר לוגיסטי חשוב

22/12/2025
זמן קריאה: 1 דק'

רנו (Renault) השלימה חשמול של מסלול לוגיסטי פנימי מרכזי בצרפת, המחבר בין אתרי הייצור בבורז' אן ברס (Bourge en Bresse), בלנוויל סר אורן (Blainville sur Ornes) וליון, ובכך עברה להובלה באמצעות משאיות חשמליות באופן מלא כמעט. המהלך בוצע בשיתוף חברת ההובלה מאלהרב (Malherbe), וכולל שינוע של קבינות, מנועים וסרנים בין המפעלים, ישירות לקווי ההרכבה וללא עצירות ביניים.

במסגרת המערך החדש, קבינות כבדות המיוצרות בבלנוויל מועברות למפעל ההרכבה בורז' אן ברס, ומנועים וסרנים המיוצרים בליון נשלחים לאתר בבלנוויל לצורך שילובם במשאיות בינוניות. לדברי רנו, "מסלול לוגיסטי אסטרטגי זה מכוסה כעת במלואו כמעט באמצעות משאיות חשמליות ב־100%."

לצורך הפעלת המסדרון נפרס צי של 22 משאיות E-Tech T חשמליות. 11 משאיות פועלות בחלק הצפוני ו־11 נוספות משרתות את החלק הדרומי של המסלול. המערכת מבוססת על תפעול ממסר, שבו מחליפים טרקטורים, נהגים וגרורים בנקודות מוגדרות, לפיכך המטען עצמו ממשיך לנוע ברציפות. באופן זה כל משאית חשמלית מכסה מרחקים יומיים של עד 810 ק״מ בקטע הכבישים הצפוני ועד 704 ק״מ בקטע הכבישים הדרומי בלי לעצור את שרשרת האספקה.

תהליך הלוגיסטיקה עבר התאמה מדויקת כדי למקסם את ניצול הכלים ולשמור על רציפות תפעולית. המשאיות יוצאות ממסוף וירונביי (Vironvay) של מאלהרב כשהן נושאות מנועים וסרנים מליון לבלנוויל וחוזרות עמוסות בקבינות למשאיות. החלפות של טרקטורים ונהגים מתבצעות בכמה נקודות במסלול, ואילו טעינת הסוללות מתבצעת בזמני המנוחה של הנהגים. בד־בבד מאלהרב השקיעה בהקמת תשתיות טעינה ייעודיות בנקודות מפתח לאורך המסדרון.

לדברי רנו, כל שלבי המערכת תוכננו לאפשר למשאיות החשמליות לפעול עד 18 שעות ביממה, תוך שמירה על הנהגים בטווח נסיעה קצר מבסיס הבית שלהם. החברה מציינת כי יישום של פתרון חשמלי מלא לזרימת אספקה קריטית בין מפעלים מדגים את הבשלות התפעולית של המשאיות החשמליות שלה, ומביא להפחתה שנתית של כ־2,869 טונות פליטות CO₂.

המהלך הנוכחי מבוסס על שלב קודם בתהליך הדה־קרבוניזציה של רנו, שהחל כבר לפני כשנה עם חשמול הובלת הסרנים בין ליון לבורז' אן ברס. במסלול זה פועלות חמש משאיות E-Tech T בתצורת 4×2, המובילות ציוד במשקל של כ־22 טונות למפעל במרחק של כ־80 ק״מ. כל משאית מבצעת שתי נסיעות הלוך ושוב ביום, מכסה כ־360 ק״מ ביומיים וכ־88 אלף ק״מ בשנה, והכול בהנעה חשמלית מלאה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן