BMW תמשיך לייצר מנועים גדולים
בעידן שבו יצרניות רכב רבות נאלצות להקטין מנועים ולעבור להנעה חשמלית בשל תקנות מחמירות והתחייבויות סביבתיות, BMW מצהירה שהיא לא מוותרת על העיקר של חטיבת הספורט והביצועים M - מנועי שישה צילינדרים בטור ומנועי V8. החברה מאשרת כי הדור הבא של דגמי הביצועים ימשיך להגיע עם מנועי בעירה פנימית עוצמתיים, גם תחת תקנות הפליטה החדשות של Euro 7, וזאת בלי לפגוע בביצועים המוכרים.
האתגר: ביצועים מול רגולציה
לדברי פרנק ואן מיל (Frank van Miel), מנכ"ל חטיבת BMW M, האתגר המרכזי היה לשמור על הביצועים הגבוהים תוך עמידה בתקנות המחמירות. "במצבי ביצועים גבוהים מקובל לקרר באמצעות הדלק. עם תקן Euro 7 זה כבר בלתי אפשרי, לכן נאלצנו למצוא שיטות חדשות למנוע ושיטות הצטברות חום. היינו צריכים לשפר את תהליך הבעירה ואת מערכת הקירור. כמובן, אפשר להוריד ביצועים כדי למנוע עליית טמפרטורות, אבל זה לא היה מקובל מבחינתנו", הסביר.
מהדברים נרמז שהמנועים החדשים עברו שיפורים הנדסיים ממשיים, כולל טכנולוגיות חדשות לניהול חום וייעול תהליך הבעירה, כדי לשמור על הספק מרבי ועמידה בתקנים.
ב־BMW מדגישים שמנוע שישה צילינדרים בטור ומנוע ה־V8 הם חלק בלתי נפרד מזהות המותג. הדגמים M3, M2 ו־M4 מצוידים כיום בכל מיני גרסאות של מנוע שישה צילינדרים עם מגדש כפול בנפח 3.0 ליטר, ואילו ב־M5 ובדגם השטח הספורטיבי XM מותקן מנוע V8 חזק עם מערכת היברידית נטענת. ואן מיל אישר כי פלטפורמות אלו ימשיכו גם בעידן Euro 7, ואף הדגיש שלא נשקלת כלל ירידה למנועים של שלושה או ארבעה צילינדרים.
למרות השמירה על מנועי הביצועים, BMW ממשיכה לשלב טכנולוגיות חשמליות. מנועי V8 החדשים ישתלבו במערכות היברידיות, כפי שכבר קורה בדגם XM, כדי להפחית פליטות ולהגדיל את היעילות התפעולית בלי לפגוע בחוויית הנהיגה. השילוב הזה צפוי להיהפך לסטנדרט בדגמים עתידיים של BMW M.
התחייבות רחבה למנועי בעירה
הצהרתו של ואן מיל מגיעה לאחר דברים דומים שאמר מנכ"ל BMW, אוליבר ציפסה (Oliver Zipse), שהדגיש כי מנועי בעירה פנימית הם "הבסיס של המותג". החברה תמשיך לייצר מנועים תואמי Euro 7 בכל הקטגוריות, ממנועי שלושה צילינדרים ועד מנועי V8 החזקים ביותר. בד־בבד החברה תרחיב את היצע הרכב החשמלי וההיברידי, אך בלי לוותר על קהל חובבי הביצועים.
BMW M5