מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

יצרניות מוותרות על מערכות מולטימדיה

21/08/2025
זמן קריאה: 1 דק'

יותר מעשור עבר מאז כניסתן של מערכות המולטימדיה אפל קאר פליי (Apple CarPlay) ואנדרואיד אוטו (Android Auto) לענף הרכב. הן נהפכו במהרה לסטנדרט חדש בזכות ממשק מוכר, שימוש באינטרנט של המכשיר החכם המחובר, עדכונים שוטפים וחוויית משתמש אחידה. אבל למרות הפופולריות שלהם, יותר ויותר יצרניות רכב, ובראשן ג'נרל מוטורס, בוחרות לעזוב את הפלטפורמות לטובת מערכות פנימיות משלהן.

מדוע יצרניות עוזבות?

הסיבה המרכזית היא שליטה בנתונים. כשנהג משתמש בקאר פליי או אנדרואיד אוטו, נתונים כגון יעד ניווט, העדפות מוזיקה ואופי השימוש נשארים בידי אפל או גוגל. יצרניות הרכב לא מקבלות חוות דעת על השימוש במערכת, והדבר מונע מהן לשפר את חוויית המשתמש או את המוצר עצמו. "זה מונע מיצרניות הרכב להגיע לנתונים חיוניים שהן צריכות כדי להתקדם", הסביר אנדרו הארט (Andrew Hart), מנכ"ל חברת המחקר SBD.

GM בחרה לוותר על קאר פליי ואנדרואיד אוטו ברכבי החשמליים החדשים שלה לטובת מערכת מבוססת אנדרואיד בפיתוח עצמאי (Android Automotive), מערכת הפעלה מבית גוגל שפועלת ישירות ברכב ולא תלויה במכשיר חכם. השותפות עם גוגל מאפשרת ל־GM להציע אפליקציות כגון מפות, סנכרון משתמשים דרך חשבון של גוגל וגישה לחנות Google Play תוך שליטה מלאה על המידע.

האם הלקוחות מוותרים?

לא כל הלקוחות מקבלים את המהלך בברכה. מערכת של אפל נחשבת לאחת התכונות המבוקשות ביותר ברכב חדש. נוסף על כך טסלה (Tesla) וריביאן (Rivian) מעולם לא תמכו במערכות של אפל או אנדרואיד, אך השקיעו רבות בפיתוח מערכות פנימיות חכמות עם דגש על שליטה בתוכן, ממשק משתמש והתאמה אישית.

עד לא מזמן השקיעו יצרניות רכב מאמצים רבים בניסיון להפיק רווחים ממכירת נתוני משתמשים, אך המהלך עורר ביקורת ציבורית ורגולטורית. המקרה הבולט ביותר היה כאשר העיתון ניו יורק טיימס חשף ש־GM שיתפה מידע עם חברות ביטוח דרך אפליקציית OnStar, מה שהביא לעליית מחירים ללקוחות. בעקבות החשיפה אסרה נציבות הסחר הפדרלית (FTC) על GM לשתף נתוני מיקום והתנהגות נהיגה לחמש שנים.

כיום היצרניות מבינות שלא פשוט להרוויח ממידע גולמי, וממקדות את המאמצים בשיפור פנימי של מוצריהן, שירות ללקוח וייעול התחזוקה והאחריות - תחומים שבהם הנתונים מניבים תועלת ישירה ומדידה.

אפל וגוגל לא מוותרות על תחום הרכב. אפל השיקה את קאר פליי אולטרה (CarPlay Ultra), גרסה חדשה ומורחבת שמשתלטת על כל המסכים ברכב, אך בינתיים זמינה רק ברכבי אסטון מרטין (Aston Martin). יצרניות נוספות כגון יונדאי, קיה וג'נסיס צפויות להטמיע את הגרסה החדשה. בינתיים גוגל ממשיכה לחזק את אנדרואיד אוטומוטיב עם שילוב הולך ומתרחב ביצרניות כגון פולקסווגן, פורד, ניסאן, הונדה ווולוו.

 

לפרטים נוספים

 

Apple CarPlay

Android Auto

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן