מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

מניב מכריזה על קרן סיכון שלישית בשלב מוקדם

14/04/2024
זמן קריאה: 2.5 דק'

Maniv, חברת הון סיכון גלובלית שנמצאת בתל אביב ובניו יורק, הכריזה על סגירת הקרן השלישית שלה, כלי השקעה של 140 מיליון דולר להשקעה בסטארט-אפים של Seed and Series A, שמביא את שווי נכסי החברה לניהול ל-320 מיליון דולר כמעט.

Maniv, שמשקיעה מאז 2016, הייתה בין המשקיעים המוסדיים הראשונים שהציגו אסטרטגיית השקעה גלובלית בשלב מוקדם, המתמקדת בצומת בין ניידות לתחבורה לאנרגיה.

Maniv משקיעה בטכנולוגיות עמוקות ובחידושים במודל עסקי סביב בנושאים מרכזיים: תנועת האנשים והסחורות ממשיכה להיות מסומנת על ידי תהליכים אנלוגיים וסביבות הפעלה דלות נתונים. מייצור ועד הגשמה ולוגיסטיקה, גישה לרכב, תחזוקה ותיקון, ביטוח, ניהול צי ועוד - סטארט-אפים נוהגים דיגיטציה של שרשראות הערך של התחבורה על פני היבשה, הים והאוויר. בד בבד מונע השוק דה-קרבוניזציה של תחבורה, המייצג עד רבע מפליטת גזי החממה העולמית. תמריצים במגזר הפרטי נוטים להנעה נקייה, תהליך המואץ על ידי רגולציה מהירה ברחבי העולם. שינויים סיסמיים אלה יוצרים הזדמנות לסטארט-אפים לקדם טכנולוגיות חדשות, מודלים עסקיים ופלטפורמות.

Maniv כבר ביצעה ארבע השקעות מהקרן החדשה. Celadyne, שנמצאת בשיקגו, מאריכה את תוחלת החיים ואת היעילות של קרום חילופי הפרוטונים כדי להפוך את ייצור המימן הירוק לכדאי מבחינה כלכלית. Neologic, שנמצאת בישראל, מציגה עיצוב שבב קנייני לביצועים ורווחי כוח במרכזי נתונים, רכב ועוד. Circular, שנמצאת בסן פרנסיסקו, מקדמת אימוץ פלסטיק ממוחזר בייצור על ידי סגירת מידע נרחב ובדיקת פערים. Vammo, שנמצאת בסאו פאולו, מספקת חשמל לשוק ה-B2B של LATAM על ידי ניהול כלי רכב, מימון ורשת נרחבת של החלפת סוללות.

משתי הקרנות הראשונות שלה, בעלות הביצועים הגבוהים ביותר, הובילה Maniv השקעות בחברות פריצה, כולל חברת הבינה המלאכותית Hailo מתל אביב, רשת הטעינה וטרמפים ברבבים חשמליים Revel מניו יורק, יצרנית משאיות חשמליות בינוניות Harbinger Motors מלוס אנג'לס, פלטפורמת אוטובוסים בינעירוניים Kolors ממקסיקו סיטי, יצרן ציוד מקורי לרכבים חשמליים דו-גלגליים River מבנגלור, וסטארט-אפ של מנוי לרכב Bipi הנמצא במדריד, שנרכש על ידי זרוע המימון של רנו, RCI Banque, בשנת 2021.

 

 

הקרן השלישית של Maniv נתמכת על ידי הון מוסדי, יחידים בעלי הון ואיחוד של מנהיגים בתעשייה בחזית מגזר התחבורה. הכספים הקודמים של Maniv נתמכו במידה רבה על ידי יצרני מכוניות מובילים וספקים של רמה 1. Maniv III מקיימת את שותפויות הרכב האלו, כולל משקיעי התשואה Valeo ו-InMotion Ventures, זרוע ההשקעות של Jaguar-Land Rover, המצורפת על ידי Woven Capital של Toyota Motor Corp.

"הקרן השלישית שלנו מתבססת על שני עשורים במערכת האקולוגית של הניידות העולמית", אמר מייקל גרנוף, השותף המנהל של החברה. "Maniv בנתה פלטפורמה כדי לזמן את הטוב משני העולמות - הזריזות של הון סיכון מסורתי וקרבה לתעשיות הבסיסיות סביב ניידות ותחבורה. אנו מאמינים, כי אנו בנויים באופן ייחודי למנף את הזיכרון המוסדי העמוק שלנו ואת הגישה למקבלי ההחלטות בתעשייה לטובת חברות הפורטפוליו שלנו, ובסופו של דבר המשקיעים שלנו."

"המנדט של Maniv הוא לספק תשואות גדולות על ידי איחוד כוחות עם אותם יזמים נדירים, עם החזון והעקשנות להניע את תחום התחבורה למאה ה-21", הוסיף נייט ג'ארט, שותף כללי ב-Maniv. "השגשוג האנושי תלוי בתנועה חלקה ובת-קיימה של אנשים וסחורות. ניידות ממשיכה לייצג הזדמנות דורית ליזמים ומשקיעים כאחד."

"כשפגשנו את Maniv, שוחחנו עם יותר ממאה משקיעים ומפעילי ניידות חשמלית ברחבי העולם, ואף אחד לא היה בקיא יותר במרחב מאשר צוות מניב", אמר ג'ק סרווארי, מייסד ומנכ"ל של חברת הפורטפוליו Vammo שבסיסה בסאו פאולו. "הבאתו לטבלת ההיוון שלנו וגם לחבר המנהלים שלנו, קיבלה במהרה עדיפות."

"מלכתחילה היה ברור של-Maniv קשר עמוק לשחקני ניידות שחושבים קדימה", אמר איאן ארתורס, מייסד ומנכ"ל של חברת Circular. "בתוך שבועות מהשיחה הראשונה שלנו, צוות מניב מצא לנו שותפים ולקוחות ארגוניים חדשים במרחב האוטומטי, מה שהיה לוקח לנו חודשים להבין בעצמנו."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן