נשיא טויוטה תומך ברכבי דלק
כמעט שנתיים חלפו מאז שטויוטה (Toyota) הציגה את רכב הקונספט החשמלי הספורטיבי FT-Se, אך נראה שהגרסה לייצור סדרתי שלו עדיין רחוקה מהמציאות, ולא במקרה. יו"ר החברה, אקיו טויודה (Akio Toyoda), ממשיך להצהיר בגלוי שהוא מעדיף מנועי בעירה פנימית רועמים על פני שקט חשמלי.
בריאיון לאתר Automotive News הדגיש טויודה, שהיה עד לאחרונה נשיא טויוטה וממשיך לשמש כנהג המבחן הראשי שלה, את תפיסתו הברורה: "בעבורי, מכונית ספורט אמיתית צריכה להריח מדלק ולייצר רעש מנוע." לדבריו, אומנם קיימים מהנדסים בחברה שמפתחים רכבי ספורט חשמליים, אך הוא עצמו מעדיף להישאר עם מנועי הבנזין הקלסיים.
טויודה, שמתחרה בעצמו במרוצי סיבולת בשם הבמה מוריזו (Morizo), לא מתנגד עקרונית לרכב חשמלי, אבל סבור שטכנולוגיית הסוללות הנוכחית אינה מתאימה למרוצים: "לא מרגש להתחרות עם רכב חשמלי כשהסוללה מחזיקה רק שעה. זה נהיה מרוץ טעינה, לא מהירות."
למרות הסתייגותו, חברת טויוטה אינה עוצרת את מהלכיה בתחום החשמלי. דגם FT-Se עדיין נמצא בשלבי פיתוח וצפוי להיחשף בגרסה סופית לאחר 2026. לדברי מהנדסי החברה, זה רכב מסוג קופה עם הנעה כפולה. מנוע חשמלי בכל ציר יאיץ את המכונית מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3 שניות בלבד ויגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש. הרכב יקבל סוללות מהדור הבא.
בינתיים, החברה ממשיכה לרמוז על הרחבה של היצע רכבי הספורט ה"קלסיים" עם מנועי בעירה פנימית: גרסת סופרה (Supra) חדשה כבר נמצאת בתכנון, ומתחדשים הדיבורים על ההחזרה של סליקה (Celica) ו-MR2. דגם המרוצים GT3 של טויוטה עשוי להיהפך לרכב כביש תחת מותג היוקרה של החברה, לקסוס (Lexus). לפי שמועות ביפן, גם הדור הבא של GR86 נמצא בפיתוח.
הקו הברור ממשיך גם באזורים אחרים בעולם. באוסטרליה, שון הנלי (Sean Hanley), סמנכ"ל שיווק ומכירות בטויוטה אוסטרליה הבטיח, כי "מנועי בנזין ותיבות הילוכים ידניות יהיו איתנו עוד זמן רב", משום שטויוטה יודעת היטב שחובבי רכב רוצים "להרגיש את הפיצוצים, הרעידות והנהיגה האמיתית."
אם כן טויוטה ממשיכה לפתח רכבים חשמליים, אך משאירה מקום של כבוד לרכבים "רגילים" ומקובלים. ככל הנראה, כל עוד אקיו טויודה נמצא בסביבה ובעניינים, המכוניות של טויוטה ימשיכו להריח מבנזין ולהרעיש בהתאם.