עסקה לייצור חומרים מגנטיים
ג'נרל מוטורס (GM) הודיעה על חתימת הסכם אספקה רב־שנתי עם חברת נוביאון מגנטיקס (Noveon Magnetics) מטקסס, לייצור ואספקה של מגנטים מסוג NdFeB (ניאודימיום־ברזל־בורון) שישולבו במשאיות וברכבי SUV הגדולים של היצרנית. ההסכם מבטיח ל־GM רציפות באספקת מגנטים חיוניים תוך צמצום התלות ביבוא מחו"ל וחיזוק שרשרת האספקה המקומית.
המגנטים מסוג NdFeB נחשבים למגנטים הקבועים החזקים ביותר הזמינים מסחרית. הם מיוצרים מתערובת של ניאודימיום, ברזל ובורון, ומשמשים במגוון יישומים תעשייתיים ורכביים. בתעשיית הרכב החשמלי הם רכיב מרכזי במנועים חשמליים, במערכות בלימה רגנרטיבית, בהיגוי חשמלי ובמרכיבי הנעה נוספים. גם בכלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית קיימים אלמנטים כאלו: במנועי עזר 12 וולט, במנועי וילון, במנעולים חשמליים, במאווררים ובחיישני שליטה.
במפעל של נוביאון, תהליך הייצור מתבצע באמצעות סינטור - הפיכת אבקת הסגסוגת לחלקים דחוסים ומוצקים בטמפרטורה של כ־1,100 מעלות צלזיוס, מה שמביא לשדה מגנטי חזק במיוחד. החברה היא היצרנית היחידה בארצות הברית של מגנטי NdFeB בשיטת סינטור, ומתכננת להרחיב את קיבולת הייצור כדי לענות על הביקוש המתרחב בתחומים רכב, אנרגיה ותעשייה.
"ההסכם עם GM הוא הוכחה למה שיצרנים אמריקנים יכולים להשיג בבניית שותפויות ושרשראות אספקה מקומיות", אמר מנכ"ל נוביאון, סקוט דאן (Scott Dunn). גם ב־GM הדגישו את חשיבות ההסכם: "עבודה עם יצרנים מקומיים כגון נוביאון מאפשרת לנו לחזק את עמידות שרשרת האספקה, לתמוך במשרות אמריקניות ולהבטיח את הביטחון התעשייתי והכלכלי שלנו", ציין ג'ף מוריסון (Jeff Morrison), סמנכ"ל הרכש הגלובלי.
המגנטים הראשונים כבר סופקו ל־GM, ויושמשו בייצור של רכבי הדגל של החברה.
מעבר להסכם עם נוביאון, זרוע ההשקעות של GM השתתפה בגיוס הון של 33 מיליון דולר בחברת נירון מגנטיקס Niron Magnetics)), שמפתחת מגנטים חלופיים ללא מתכות נדירות, המבוססים על ברזל וחנקן. לפי החברה, מגנטים אלו עולים כ־50% פחות לייצור בהשוואה למגנטים נדירים, ועשויים להפחית בעתיד את עלות הרכבים החשמליים לצרכנים.
באמצעות הסכמים אלו GM לא רק מבטיחה רציפות בייצור אלא גם שומרת לעצמה יתרון אסטרטגי בהוזלת עלויות ועמידה ביעדי קיימות בתעשיית הרכב המשתנה.
חלל פנים של שברולט אקווינוקס