ריקול לרכבים אוטונומיים
חברת וויימו (Waymo) מקבוצת Alphabet (החברה האם של גוגל) הודיעה על ריקול ל-1,212 רכבים אוטונומיים בעלי גרסה קודמת של מערכת הנהיגה האוטונומית. הריקול נועד לעדכן את התוכנה בעקבות סיכון להתנגשויות עם שרשראות, שערים ומחסומים אחרים בדרך. הרכבים המדוברים פעלו עם הדור החמישי של מערכת הנהיגה האוטונומית של החברה. וויימו מפעילה כיום צי של יותר מ-1,500 רכבים בערים סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, פיניקס ואוסטין.
לפי דיווח ל-NHTSA (הסוכנות האמריקנית לבטיחות בדרכים), החברה הייתה מודעת ל-16 מקרים של התנגשויות עם מכשולים קבועים בין השנים 2022 לסוף 2024, אך למרבה המזל לא דווח על נפגעים באף אחד מהמקרים. במאי 2024 סוכנות הבטיחות בדרכים פתחה בחקירה נגד וויימו לאחר שקיבלה כמה דיווחים על התנהגות חריגה של הרכבים האוטונומיים בכבישים, באופן שעלול להפר את כללי הבטיחות בדרכים.
לפי הסוכנות, כמה מהמקרים היו התנגשויות בעצמים ברורים לעין, שאדם היה צפוי להימנע מהם. מטעם וויימו נמסר, כי הבעיה נפתרה עם פריסת הגרסה השישית של תוכנת הנהיגה האוטונומית שלה, שהוטמעה בכל צי הרכבים עד סוף דצמבר 2024.
"לוויימו יותר מ-250,000 נסיעות בתשלום מדי שבוע, בתנאי נהיגה מהמורכבים ביותר בארה"ב", ציינה החברה. "שיא הבטיחות שלנו לאורך עשרות מיליוני מיילים של נסיעה אוטונומית מלאה מוכיח שהטכנולוגיה שלנו תורמת לבטיחות בדרכים."
זהו אינו הריקול הראשון שהחברה מבצעת השנה. בפברואר 2024 נאלצה וויימו להחזיר 444 רכבים בעקבות שתי תאונות קלות באריזונה, שנגרמו בגלל טעות בתוכנה שהביאה להערכת יתר של תנועת רכבים גרורים. ביוני 2024 ביצעה וויימו ריקול נוסף ליותר מ-670 רכבים לאחר שאחד מהם התנגש בעמוד עץ בפיניקס.
התעשייה כולה נמצאת כיום בפיקוח גובר ומחמיר של הרגולטורים, במיוחד לאחר מקרה חמור בשנת 2023, שבו הולכת רגל נפגעה קשה מרכב אוטונומי שהופעל על ידי קרוז (Cruise), החברה הבת האוטונומית של GM. בעקבות אותו מקרה צמצמה GM מאוד את פעילות קרוז בסביבה עירונית, והטמיעה אותה בתוך פעילות הליבה שלה.
גם זוקס (Zoox), חברת הרכב האוטונומי של אמזון, הודיעה באמצע חודש מאי על ריקול ל-270 רכבים ללא נהג לאחר שרכב אוטונומי בלתי מאויש שלה התנגש במכונית בלאס וגאס. לא היו נפגעים באירוע.