מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות מכוניות
לעמוד קודם

טויוטה לנד קרוזר

01/05/2024
זמן קריאה: 5 דק'

טויוטה לנד קרוזר 250 הוא דור חדש של רכב שבמשך יותר מ-70 שנה קנה לו מוניטין של רכב חזק ועמיד, המסוגל להתמודד עם תנאי השטח הקשים ביותר. הרכב צפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה.

לדגם החדש לחלוטין ביצועי שטח חזקים ואותנטיים. הוא מבוסס על פלטפורמת GA-F ושלדת סולם חדשה, ומצוין להסעת נוסעים ולהובלת מטען. שדה הראייה של הנהג משופר, ויש טכנולוגיות בטיחות אוטונומיות מתקדמות, מולטימדיה חדשנית, יכולות OTA ועוד.

העיצוב החיצוני של הלנד קרוזר החדש מבטא רכב שטח חזק ויציב. הצורה והרכב החלקים מיועדים להתמודד עם תנאי שטח קשים ולאפשר החלפתם בקלות במקרה של נזק.

הגזרה הקלסית מזכירה את הקווים הכלליים של דגמי לנד קרוזר המוקדמים, עם השפעה של דגמי לנד קרוזר מהסדרות 40 ו-70: ציר אופקי חזק, מכסה מנוע ארוך, שמשה ניצבת, שלוחה קדמית קצרה וקשתות גלגלים ייחודיות בצורת טרפז. תא הנוסעים מרובע מאחורי הציר האנכי של הרכב כדי להעניק מרחב פנימי ונוחות. האורך הכולל של הרכב הוא 4,925 מ"מ, רוחבו 1,980 מ"מ וגובהו 2,850 מ"מ. בסיס הגלגלים הוא 2,850 מ"מ.

בתכנון העיצוב ניתנה עדיפות לשדה הראייה הטוב ביותר לנהג לפנים ולצדדים. כמה פרטים מחזקים את הביצועים האווירודינמיים כגון תריס בגריל העליון שנסגר במהירויות גבוהות כדי למנוע זרימת אוויר לתוך תא המנוע.

העיצוב הפנימי מותאם לנהיגה בשטח עם דגש בעמידות, באיכות גבוהה ובאמצעים להפחתת עייפות. המראה אחיד, החומרים איכותיים, והתחושה והמראה משדרים אופי חזק.

לוח השעונים של הנהג ומסך המולטימדיה הוצבו גבוה לנראות קלה, ואזור קונסולה רחב תורם לבקרי הנהיגה להיות בהישג יד להפעלה אינטואיטיבית ומהירה. בלוח המכשירים הדיגיטלי (7 או 12.3 אינץ', לפי דרגת הגימור) שעונים ונתונים בגרפיקה חדה וברורה. הגישה למערכת המולטימדיה נעשית באמצעות מסך מגע ברזולוציה גבוהה (9 או 12.3 אינץ').

צוות הפיתוח התייעץ עם נהגי מרוצים מקצועיים בנוגע לעיצוב משולב של בורר החוגה ומתג לחיצה לפונקציות מערכת הרכב כגון בורר מצבי שטח (Multi-Terrain Select). בטויוטה השתמשו בשיטות עיצוב דיגיטלי כדי לשלב חלקים ביחידה אחת. לדוגמה, שילוב לוח השעונים והצג המרכזי בתוך לוח מכשירים גדול כדי להעניק מראה זורם יותר.

 

 

ריפוד לברכיים ופנלים מרופדים בדלתות מעניקים הגנה בתנאי שטח קשים. בחלקו העליון של פנל הדלת פרופיל שקוע כדי שהנהג יוכל להזיז את המרפק בחופשיות. ההגה בעיצוב חדש.

ללנד קרוזר החדש גרסה של חמישה וגרסה של שבעה מושבים. למושבים הקדמיים עיצוב חדש המעניק תמיכה חזקה בנהיגה בשטח והם מתכוונים חשמלית. מושב הנהג מתכוונן חשמלית ב-8 צורות, ויש בו כרית מתרחבת המעניקה 50 מ"מ נוספים של תמיכה באגן הירכיים. למושבים הקדמיים משענת גב דקה יותר, שמשפרת את המרווח לרגליים ולברכיים של נוסעי המושב האחורי, ויש להם חימום ואוורור. כריות ספוג אוריתאן עבות יותר מפזרות את הלחץ על שטח רחב יותר של גוף הנוסע, וצורתן מעודדת זווית אגן אופטימלית ומפחיתה את העומס על המותניים והשרירים. הכרית ממוקמת על שכבה קשה כדי לשמור על יציבות הנוסע בזמן פניות ובהחלפת נתיבים. גם תמיכות הצד שומרות על הגוף במקומו.

בשורת המושבים השנייה סידור מושבים בחלוקה של 60:40. תקרה חדשה ופשוטה מגבירה את תחושת המרחב, עם אפשרות לחלון גג נפתח או גג פנורמי גדול.

בגרסת החמישה מושבים, שטח תא המטען עם רצפה שטוחה ארוך ורחב יותר מהדגם הקיים. בגרסת השבעה מושבים, תא המטען רחב יותר, אך האורך נותר ללא שינוי כאשר משתמשים בשורת המושבים השלישית.

ללנד קרוזר החדש מנוע טורבו דיזל 2.8 ליטרים שתוכנן מחדש לתמרון משופר ולאיזון חזק יותר בין חיסכון בדלק לביצועים. יחידת מנוע DOHC בנפח 2,755 סמ"ק - ארבעה צילינדרים עם הזרקה ישירה מרובת שסתומים - מייצרת כוחות סוס עד 204 DIN/150 קילוואט ב-3,000 סל"ד ומשודכת לתיבת הילוכים Direct Shift אוטומטית חדשה עם 8 מהירויות שנועדה לשפר את ביצועי הנהיגה והחיסכון בדלק ולהעניק ביצועים שקטים. עם מומנט מרבי של 500 ניוטון מטר או 51 קג"מ המיוצר בין 1,600 ל-2,800 סל"ד, הרכב מסוגל לגרור עד 3,500 ק"ג.

בפיתוח היחידה החדשה ניתנה עדיפות לבקרת האצה, עם ביצועים נאמנים לכוונות הנהג בכביש ובשטח, בנהיגה ברחובות העיר או בכביש מהיר פתוח. הכוונה הייתה להעניק תחושת נהיגה ישירה, כמו עם הילוכים ידניים, לשפר את ביצועי ההאצה והתמרון, להנהיג שיפורים ברמות הרעש והרטט וליצור התנהגות כביש משופרת בתנאים קשים.

לנד קרוזר יכול להתמודד עם תנאי שטח מאתגרים. מעבר ליתרונותיו בשטח, הקונספט של הלנד קרוזר פשוט, והוא יציב ונוח לנהיגה לכל אחד בשימוש יומיומי. נשמר המבנה של שלדת סולם, עם יכולת להתעלות מעל הדגם הקיים. פלטפורמת GA-F מעניקה למבנה חוזק וקשיחות. לשם כך נעשה שימוש ביריעת פלדה עבה ובחומרים בעלי חוזק מתיחה גבוה במקומות אסטרטגיים בשלדה. קשיחות המומנט הכוללת של השלדה גדלה ב-50%, וקשיחות השלדה והמרכב יחד עלתה ב-30%.

 

 

זה דגם הלנד קרוזר הראשון שמאובזר בהגה כוח חשמלי (EPS), אשר בהשוואה למערכת הידראולית, מפחיתה את כמות התנועות החדות שיכולות להתרחש בנהיגה בתנאי דרך קשים ומעניקה היגוי ישיר וחלק יותר ותמרון קל יותר בכל מהירות. שימוש בהגה כוח חשמלי מאפשר גם לכלול מערכת התרעה ומניעת סטייה מנתיב (Lane Tracing Assist) כחלק מחבילת הבטיחות האקטיבית והסיוע לנהג Toyota Safety Sense.

המבנה הקשיח של לנד קרוזר 250 החדש מעניק הגנה חזקה במקרה של התנגשות. מעבר לחוזק הבסיסי, יש לו תכונות Toyota Teammate שעוזרות למנוע תאונות ומספקות הגנה לכל הנוסעים ברכב במקרה של התנגשות.

בדור המתקדם ביותר של חבילת Toyota Safety Sense חומרה משופרת שמגבירה את זיהוי הסכנה לתאונות. עם האלמנטים החדשים בלנד קרוזר נמנים הרחבה של מערכת קדם התנגשות שכוללת כעת תמיכה במניעת התנגשות בצומת; דיכוי האצה, שמגיב לשימוש פתאומי במצערת בנהיגה במהירות נמוכה; וסיוע בהיגוי בחירום.

כמו כן קיימים סיוע אקטיבי בפניות, זיהוי סכנות כגון רכבים חונים והולכי רגל על הכביש וסיוע בהיגוי חלק ובהאטה כאשר מתקרבים לרכב לפנים או נוהגים בעקומה. תכונות חדשות נוספות הן מערכת עצירת נהיגה בחירום (EDSS) ומערכת אזהרת יציאה בטוחה. אפשר לעדכן את מערכות Toyota Safety Sense בעזרת שדרוגי תוכנה דרך האוויר OTA.

בלנד קרוזר החדש נעשה שימוש במערכת בלמים חדשה שנשלטת אוטומטית לשיפור ההרגשה והביצועים בהתאם לכוונות הנהג. השליטה, הביצועים והקשיחות שופרו כדי להשיג תחושת בלימה טבעית ולינארית. מערכת לחץ לפי דרישה באמצעות יחידת בקרת יציבות רכב רב-תכליתית פועלת נוסף על מערכת לחץ קונבנציונלית ומשפרת את תחושת הבלימה. בקרת הבלימה משלבת בין כוח בלימה הידראולי לבין כוח בלימה רגנרטיבית מהמנוע.

לנד קרוזר יכול להתמודד עם תנאי שטח קיצוניים, אך אין זה על חשבון שקט ונוחות בתא הנוסעים. ננקטו אמצעים רבים כדי למנוע רעש ורטט. צומצם למינימום מספר הנקודות שבהן רעש יכול להיכנס לתא הנוסעים, ועיצוב המרכב על השלדה מייצר פחות רעש. זאת לצד זיהוי והפחתה של מקורות רעש ושיפורים רבים בתחום זה לאורך הדגם. צעדים נוספים תורמים לנסיעה נוחה, בהם הגברת הקשיחות בפלטפורמת GA-F.

לנד קרוזר החדש הוא הדגם הראשון של טויוטה שמתמש במנגנון לניתוק המוט המייצב Stabiliser Disconnect Mechanism (SDM), התורם לשיפור הביצועים בשטח ולנסיעה נוחה יותר על כבישים רגילים.

בורר מצבי שטח (Multi-Terrain Select (MTS מתאים את ההיגוי, כוח הנסיעה ובקרת הבלימה ההידראולית כדי שיענו על הדרישות של תרחישי נסיעת שטח.

מוניטור תצוגה פנורמית (Panoramic View Monitor (PVM מעניק מבט מלא על האזור בסביבה המיידית של הרכב, ופונקציית מוניטור תנאי השטח (Multi-Terrain Monitor (MTM מראה את הנעשה מתחת לרכב כדי לעזור בתמרון מדויק בתנאי שטח מאתגרים.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן