לניסאן טנדר בגרסת שטח
דלתות פתוחות, אבק ושבילי שטח פראיים - מה שהיה מזוהה במשך עשרות שנים בלעדית כמעט עם מותג הרכבים ג'יפ (Jeep), מקבל כעת מתחרה יפנית. ניסאן (Nissan) חושפת את פרונטייר רפיד ראנר (Frontier Rapid Runner), גרסה ייחודית של הטנדר הבינוני שלה, שמיועדת בייחוד לאוהבי ההרפתקאות ולאלו שמעדיפים לנהוג כשהרוח חודרת לקבינה.
הרכב בגרסת רפיד ראנר נבנה בהשראת טנדרי השטח האייקוניים של ניסאן אך עם תפנית מודרנית, ומגיע עם שדרוגים מכניים נרחבים. ניסאן השתמשה בחלקים מהטנדר הגדול יותר שלה, טייטן (Titan), כולל מערכת מתלים מחוזקת והסרן האחורי כולו, כדי להפוך את הטנדר הבינוני למכונת שטח קשוחה. תוסיפו לזה הגבהה של ארבעה ס"מ, רכיבי בילשטיין (Bilstein) מותאמים אישית וצמיגי שטח מתוצרת יוקוהמה (Yokohama Geolandar) בגודל 37 אינץ', ותקבלו רכב שמוכן להתמודד עם כל מכשול בשביל.
ניסאן הסירה את הדלתות הרגילות לטובת דלתות צינוריות פתוחות - מחווה ישירה לנהיגה בסגנון ג'יפ רנגלר, אבל עם טוויסט יפני מוקפד. כדי להגן על תא הנוסעים מהאלמנטים, המושבים קיבלו כיסויים עמידים למים והרצפה מצופה בחומרים עמידים לשטיפה.
במבט מבחוץ, רפיד ראנר מוכן לצאת למסע. מיתקן גבוה מאחור למטען משולב עם גגון קדמי נמוך, לפיכך העיצוב נשאר מאוזן ואגרסיבי ואינו נראה מוגזם. בגגון יש תאורת צד ובר תאורה קדמי, והוא מאפשר העמסה של עד ארבעה קיאקים - למי שמחפש הרפתקה גם על המים.
בתא המטען הותקנה מערכת אחסון עם מגירות נשלפות ויחידת פנלים סולריים מתוצרת ניסמו (Nismo) - מחלקת השדרוגים הרשמית של ניסאן - המספקת חשמל לכל הציוד החיצוני. לפנלים ערכות סוללה נטענת, לפיכך גם הרחק מהעיר עדיין נשארים מחוברים. על מיתקן המטען האחורי הותקנה אפילו ערכת מקלחת ניידת של ניסמו, למקלחת מהירה אחרי יום אינטנסיבי בבוץ.
לצד זה, לרכב כנפיים רחבות, פגושים מחוזקים ושנורקל ניסמו המאפשר חציית מעברי מים. כל המכלול הזה הופך את רפיד ראנר לרכב שטח אמיתי, עם בסיס מכני מדגם טייטן ושלדה קשוחה שיכולה להתמודד עם מסעות ממושכים הרחק מהכביש.
בתערוכת SEMA, שם נחשף הפרויקט, הציגה ניסאן גישה חדשה: לא רק הצגה של רכב תצוגה נוצץ אלא שיקוף של מה אפשר לבנות בפועל. חלקים רבים מהפרויקט כגון הג'נטים של ניסמו ומרכיבי המתלים של בילשטיין צפויים להיות זמינים כאביזרי שדרוג ללקוחות פרטיים.










