מלגזה של טויוטה זוכה בפרס
חטיבת ציוד ההרמה של טויוטה באירופה הגיעה להישג עיצובי בעל משמעות נוסף בדור החדש של המלגזות החשמליות שלה, טרייגו_איי (Traigo_i), מה שמחזק את מעמד הדגם כאחד המכשירים החדשניים והמוקפדים ביותר בקטגוריית ההרמה החשמלית. זה דגם הדגל עם סוללת ליתיום־יון משולבת, והוכתר כזוכה בפרס עיצוב טכנולוגי בגרמניה (Germany Design Award 2026) בקטגוריית עיצוב מוצר תעשייתי. זאת לאחר שכבר זכה בפרס הנקודה האדומה (Red Dot Award) היוקרתי בשנת 2025.
דגם טרייגו_איי מוביל את סדרת המלגזות טרייגו־48, ופותח מחדש מן היסוד סביב טכנולוגיית ליתיום־יון משולבת. פרופיל הגוף החיצוני שלו עוצב בהשראת הצללית של חרב הקטאנה היפנית המסורתית, עם קו דינמי ותא מפעיל מפוסל שנועדו לא רק ליצור הופעה ויזואלית בולטת אלא גם לשפר את הנוחות למפעילים העובדים במשמרות ממושכות.
פרסי העיצוב המוענקים על ידי המועצה הגרמנית לעיצוב מאז 2012, נחשבים לאחד ממוסדות ההוקרה הבולטים בענפי התעשייה ומיועדים לפרויקטים המשלבים חדשנות פונקציונלית, גישה צורנית מתקדמת וחוויית משתמש משופרת. חבר השופטים ציין לשבח את השילוב שמלגזת טרייגו_אי מספקת, ביצועים טכנולוגיים מתקדמים ותכנון ארגונומי מוקפד. הזכייה בפרס הנקודה אדומה גם ממקמת את הדגם בין המוצרים התעשייתיים הבולטים בעולם מבחינה עיצובית.
המכשיר פותח לסביבת עבודה מבוססת ליתיום־יון. הסוללה המשולבת והקומפקטית מפנה מקום במבנה השלדה, משפרת את המרחב הפנימי בתוך הקבינה ומספקת תנוחת נהיגה נוחה יותר. לתא המפעיל צורה פתוחה לצדדים, הוא עמיד לוויברציות ופגיעות ומספק שדה ראייה רחב והגנה משופרת. לוח מחוונים מינימליסטי, גלגל הגה קטן ומסך מגע אופציונלי נועדו לאפשר הפעלה אינטואיטיבית ולהגביר את הפרודוקטיביות.
לדגם סוללות ליתיום יון משולבות עם יכולת טעינה מהירה, מערכת חיסכון סינקודרייב (SyncoDrive) של טויוטה לניצול אנרגטי מיטבי ותא מפעיל "צף" עם בולמי זעזועים התורמים להפחתת רעש ורעידות. אפשר גם להגדיר משענת יד מותאמת אישית עם מספר תצורות שליטה ותצוגת מידע רב־תפקודית לצד גג זכוכית רחב המוצע כאופציה.
בטויוטה מציינים, כי הזכייה הכפולה משקפת את הפילוסופיה הטכנולוגית של שיפור מתמיד, וכי דגם טרייגו_אי משלב יעילות אנרגטית, ארגונומיה המותאמת למפעיל ועיצוב תעשייתי יוצא דופן.







