מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

הקלה משמעותית של עומסי התנועה בירושלים

24/07/2024
זמן קריאה: 2 דק'

פרויקט הכפלה ושדרוג של כביש 60 ("כביש המנהרות") הושלם ונפתח לתנועה מלאה כשמונה חודשים לפני המועד המתוכנן. עם פתיחתה של המנהרה הדרומית בכביש, הושלם החלק האחרון של הפרויקט ונפתחה כניסה חדשה ונוחה לירושלים מכיוון דרום. שדרוג הכביש בוצע במסגרת מיזם משותף של משרד התחבורה ועיריית ירושלים ובוצע על ידי חברת מוריה. הבאים לירושלים והיוצאים ממנה ייהנו מכביש חדיש, בטיחותי ומשודרג, אשר יקל מאוד את עומסי התנועה באזור.

בטרם נפתח הכביש סיירה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, (תא"ל) במיל', מירי רגב, בכביש החדיש ובירכה על פתיחתו.

הפרויקט, בהשקעה של כמיליארד שקלים, כלל שדרוג של המנהרות הקיימות, הוספת שתי מנהרות חדשות והקמת גשר חדש בד בבד עם הגשר הקיים. בכביש המחודש שתי מנהרות באורך של כ-900 מטרים כל אחת במקטע הדרומי (לכיוון ירושלים), ושתי מנהרות באורך של כ-300 מטרים כל אחת במקטע הצפוני (לכיוון גוש עציון), עם שני נתיבי נסיעה דו-מסלוליים. בין המנהרות מחברים שני גשרים באורך של כ-360 מטרים עם שני נתיבים דו-מסלוליים. לצד בניית המנהרות החדשות שודרגו המנהרות הוותיקות והגשר הקיים.

המנהרות כוללות נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) שיופעל במתכונת נת"צ מתחלף, בהתאם לעומסי התנועה המשתנים. בשעות הבוקר הנתיב ישמש כעורק כניסה לעיר ירושלים מגוש עציון, ובשעות העומס אחר הצהריים יתחלף כיוון הנסיעה בנת"צ לכיוון גוש עציון. המתווה הסופי להפעלת הנת"צ ייקבע בקרוב.

השרה רגב: "מדובר במגה-פרויקט של שדרוג והרחבה של כביש המנהרות, הפותח את שער הכניסה הדרומי לירושלים ומחבר אותה ליישובי גוש עציון, קריית ארבע, אפרת, ביתר עילית וחברון. לפרויקט חשיבות אסטרטגית ותחבורתית, ביטחונית ובטיחותית. הגיע הזמן שתושבי 'עוטף ירושלים' ייהנו מנסיעה נוחה ובטוחה בדרכם לבירה, שבה רבים מהם עובדים, לומדים, צורכים שירותים ומבלים."

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "כביש המנהרות פתוח. עיר הבירה עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחום התשתיות, הבאה לידי ביטוי לא רק בפיתוח העיר עצמה אלא גם בפיתוח דרכי הגישה אליה. גם ההגעה לעיר נעשית נוחה יותר ובטוחה יותר. עוד פרויקט ענק מאחורינו ורבים עוד לפנינו."

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "השלמנו פרויקט גדול ומורכב, בשיתוף פעולה פורה עם עיריית ירושלים וחברת מוריה, לרווחת כל תושבי העיר והבאים בשעריה. למרות שהפרויקט בוצע בתקופה קשה ותחת אילוצים ביטחוניים ובעיות כוח אדם עקב המלחמה, מנהלי הפרויקט, הקבלנים והעובדים, השקיעו את כל המאמצים והשלימו את הפרויקט במועד ובתקציב שנקבעו. ממזרח וממערב, מצפון ומדרום, אנו פותחים כניסות חדשות ומשודרגות לירושלים, כפי שמגיע לבירת הנצח של ישראל, וכך נמשיך גם בעתיד."

מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים, גלעד בר אדון: "פרויקט הכפלת המנהרות ייחודי וסכל משמעות לתושבי ירושלים, גוש עציון והסביבה. לצורך הקמת המנהרות החדשות בוצעו עבודות הנדסיות מורכבות סמוך למנהרות הקיימות הפעילות, שבהן הייתה תנועה תחבורתית זורמת. חברת מוריה פתחה לתנועה את כל נתיבי הנסיעה הפרטיים בפרויקט בהקדמת לוחות הזמנים, ומנגישה לנוסעים מנהרות חדשות, משודרגות ובטיחותיות.

"פרויקט הכפלת המנהרות משדרג את הכניסה הדרומית לעיר ומצטרף לפרויקטים שהחברה מבצעת בשנים האחרונות, המשנים את פניהן של כל הכניסות לירושלים."

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן