מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

כל בניין חדש יחויב בתשתית טעינה לרכב חשמלי

15/04/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

אחרי החובה להכין תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים בבנייני מגורים, מעתה חלה חובה על יזמים להכין תשתיות טעינה גם בבנייה חדשה שאינה למגורים.

התקנות החדשות שאושרו על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, מחייבות הכנת תשתיות טעינה בבנייה חדשה של מבני מסחר, משרדים, חניונים ועוד, כדי להבטיח זמינות ונגישות של עמדות טעינה לכל האוכלוסייה. המהלך צפוי לעודד את המעבר לתחבורה חשמלית.

משרד האנרגיה והתשתיות מודיע, כי המועצה הארצית לתכנון ובנייה המליצה לשר הפנים להתקין תקנות תכנון ובנייה (התקנת מקומות חניה - 2024, התשפ"ד) המחייבות יזמים להכין תשתיות לעמדות טעינה לרכבים חשמליים גם בבנייה חדשה שאינה למגורים. התקנות החדשות הן צעד ממשי נוסף לקידום התחבורה החשמלית בישראל ולהפחתת פליטות, ויאפשרו לבעלי הרכבים החשמליים גישה נוחה ופשוטה יותר לעמדות טעינה. החובה להתקין תשתית לעמדות טעינה בבנייני מגורים כבר נכנסה לתוקף בתחילת שנת 2023.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "התקנות החדשות הן נדבך נוסף במאמצים שלנו להוביל את ישראל לעידן של תחבורה חשמלית, זולה ונקייה, ולהפחתת פליטות. אנחנו רואים חשיבות רבה בהנגשת עמדות טעינה הן למען הנוחות הן למען בריאות הציבור ושמירה על הסביבה. אנו פועלים רבות כדי שהתחבורה החשמלית תגיע לכל שכבות האוכלוסייה, גם לאזרחים ואזרחיות אשר אין להם חניה צמודה בבית. המעבר לרכב חשמלי יאפשר לאזרחים לחסוך בהוצאות השוטפות על דלק וכך להוריד את יוקר המחיה של משקי הבית."

מדובר במהלך תכנוני שעליו עבדו אגף בכיר תכנון פיסי והחטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות עם מינהל התכנון. המהלך, שהעבודה עליו החלה לפני כשנה וחצי, ייכנס לתוקף לאחר חתימת שר הפנים.

התקנות החדשות חלות על בנייה חדשה של מבנים של יותר מ-30 מקומות חניה, בהם מבני מסחר, משרדים, חניונים, מבני תעשייה ומוסדות ציבור. התקנות מחייבות את היזמים להכין תשתיות טעינה הכוללות בין השאר מקום להצבת שנאים ולוחות חשמל ומובלים המשמשים לחיבור מקומות החניה במבנה.

המהלך צפוי להביא ליתרונות ממשיים למשק בכלל ולמשק האנרגיה בפרט, בהם הבטחת זמינות תשתיות טעינה נוחות ונגישות לכל האוכלוסייה, עידוד המעבר לתחבורה ירוקה, חיסכון בעלויות ובמורכבות בהוספת תשתיות טעינה לאחר הקמת המבנים ויצירת תשתית איתנה להתפתחות התחבורה החשמלית בישראל בשנים הקרובות. כמו כן הקמת עמדות טעינה במרכזי תעסוקה ומסחר תעודד פיזור של שעות הטעינה של הרכבים החשמליים לאורך שעות היממה, וכך תקל על משק החשמל ותאפשר לנצל באופן מיטיבי את כושר היצור הסולרי הגבוה בשעות הצוהריים.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן