מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

מחקר: צרכני מכוניות מתמקדים בחוויות

14/08/2022
זמן קריאה: 2 דק'

מחקר חדש של חברת המחקר IPSOS בשיתוף עם חברת האוטומוטיב הרמן (HARMAN) מגלה, כי חל שינוי ממשי בשנים האחרונות בקרב צרכנים בדרך שבה הם בוחנים את ערך המכונית שהם מתעתדים לקנות. השינוי המשמעותי, אומרים החוקרים, הוא שרוכשי מכוניות חדשות כבר לא בוחנים אותן רק על פי ביצועים מכניים, עיצוב חיצוני ודינמיקת נהיגה, אלא גם על פי החוויות שהמכונית תספק.

במילים אחרות, פחות מעניינים צבע המכונית, המהירות ותכונות המנוע, ויותר מעניינת חוויית הנהיגה או הנסיעה.

"מטרת המחקר הייתה מהפכנית למדי. הוא נועד ליצור מדד חדש ואלטרנטיבי לאטרקטיביות של מכוניות, המבוסס על היכולת של המכונית לספק לנהגים את החוויות שלהן הם שואפים בעת שהייתם במכונית, וזאת באמצעות הטכנולוגיה שהמכונית מציעה להם", אומרת מיכל גבע, מנכ"לית HARMAN ישראל. "יצרני מכוניות שלא יבינו את המגמה הזו, יישארו הרחק מאחור."

אחד הנתונים הבולטים בסקר היה שדרישות הנהגים מהמכונית שלהם עשויות להשתנות לפי סוגי הנסיעות שהם מתכוונים לבצע בה וגמישות המכונית באופן שתתאים לכמה סוגי שימוש. המחקר בחן אפשרות של בניית מדד חדש - מדד EPM "חוויה פר מייל" - שמאפשר להשוות דגמי מכוניות על בסיס הדרך שבה יתאימו לצרכי הצרכנים ולשימושיהם.

 

 

"המשמעות היא שלא רחוק היום, וצרכן ייכנס לאתר של יצרנית הרכב ויבחר מכונית עם מדד EPM גבוה בסעיף של 'טיולי שטח' למשל - לפי ההנאה שהוא מפיק מטיולי טבע עם המשפחה", אומרת גבע.

ממצא נוסף קשור לדרך שבה הטכנולוגיה שמצויה במכונית מסייעת לנהגים לענות על צרכיהם, וכך היא מעלה את דירוג ההתאמה בין הנהג למכונית. ככל שהנהג משתמש ביותר טכנולוגיה ברכב, כך הוא יגלה שביעות רצון גבוהה יותר. "די ברור שהשימוש בטכנולוגיה ברכב מסייע לנהגים להשיג את מטרות הנסיעה. יצרנים שישקיעו זמן בהדרכות ובעידוד נהגים להשתמש בטכנולוגיות שבמכוניות שלהם, ישפיעו על שביעות הרצון של הצרכנים", אומרים החוקרים.

אחד התחומים הבולטים שנבדקו בסקר ומתחבר לפעילות של HARMAN ישראל, הוא תחום עדכוני OTA (טכנולוגיה שמפותחת בישראל). "היצרנים אימצו בחום מכוניות מבוססות תוכנה, המקושרות כל הזמן ובעלות יכולות להתעדכן כל הזמן בקישוריות Over The Air. זו טכנולוגיה שגם מאפשרת לפתח מודלים עסקיים שלראשונה יאפשרו לצרכנים לרכוש יכולות, תכונות ושירותים אחרי שהמכונית נמכרת", מסבירה גבע.

עוד אמרה: "כיום תשעה יצרנים כבר מציעים אפשרויות כאלה של 'תכונות כשירות', וכל האחרים בדרך להשיק שירותים דומים בשנים הקרובות. מנקודת ראותו של הצרכן, המכונית שלו רק תלך ותשתפר עם הזמן, גם אחרי רכישתה באמצעות 'פתיחה' ורכישה של יכולות חדשות."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן