משדרגים את כביש 443
הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) אישרה למשרד התחבורה לקדם את התוכנית לשדרוג כביש 443 במקטע שבין צומת מכבים־רעות למחלף בן שמן, באורך של כ־13 קילומטרים. מדובר בציר רוחב מרכזי המוגדר בתמ"א 1 כדרך אזורית נופית, ובתמ"א 42 כדרך רבת קיבולת, המחבר בין מטרופולין ירושלים למטרופולין תל אביב.
לפי התוכנית, המבוצעת באמצעות חברת נתיבי ישראל, הכביש ישודרג, יבוצע מחלוף של שישה צמתים קיימים - מצפה מודיעים, מחנה אדם, נאות קדומים, אזור התעשייה מודיעין, צומת שילת וצומת מכבים־רעות - יתווספו נתיבי נסיעה, יוקם חניון אוטובוסים בצומת שילת וייבנו שני מעברים אקולוגיים לשמירה על רציפות סביבתית.
על פי דוח חלופות המקרו של נתיבי ישראל, במקטע המערבי, העובר בתחום יער ירושלים, יבוצע שדרוג הכולל שני נתיבים לרכב פרטי ונתיב ייעודי לתחבורה ציבורית, בהתאם למדיניות משרד התחבורה לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית ולשמירה על הסביבה. במקטע המזרחי, הכולל מספר מחלפים, יתווסף נתיב לרכב פרטי ונתיב לתחבורה ציבורית, לפיכך יתקבל חתך דרך של שלושה נתיבים לרכב פרטי ונתיב אחד לנת"צ.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "כביש 443 הוא עורק תחבורה אזורי חשוב וחיבור נוסף בין מטרופולין ירושלים לגוש דן. שדרוג קטע הכביש ישפר את הבטיחות, יפחית את עומסי התנועה ויאפשר חיבור מהיר ונוח בין שני המטרופולינים הגדולים במדינה. אנו ממשיכים לקדם פרויקטים אסטרטגיים כחלק מחזון 'מחברים את ישראל', תוך שילוב תשתיות מתקדמות לתחבורה ציבורית וחיזוק החיבוריות בין הערים והיישובים."
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "אישור התוכנית לשדרוג כביש 443 הוא צעד מרכזי בשיפור רשת הדרכים הארצית. לצד הרחבת הכביש והקמת המחלפים, אנו משקיעים בנתיבי תחבורה ציבורית ובחניוני 'חנה וסע' כדי להבטיח פתרונות תחבורה מתקדמים, נגישים ויעילים לכל המשתמשים, הן בתחבורה הציבורית והן ברכב הפרטי, תוך שמירה על איזון נכון ביניהם ועידוד השימוש בתח"צ, הכול תוך הקפדה על שמירת ערכי הטבע והנוף הייחודיים לאזור."
אילוסטרציה