מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות צמ"ה
לעמוד קודם

ועדת העבודה והרווחה: הפעלת עגורנים מרחוק

28/03/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת התקיים דיון על רצף האסונות החמורים שפקדו את ענף הבנייה הישראלי, שבהם היו מעורבים עגורני צריח ובני אדם איבדו את חייהם. יו"ר הוועדה הוא ח"כ ישראל אייכלר.

חבר הכנסת לשעבר אייל בן ראובן, אלוף במילואים וראש מטה הבטיחות בקרן עידוד הבנייה, הכריז: "יש לנו מנופים שמופעלים מלמטה על ידי מערכת 'קוקפיט', צריך לראות את זה. זה פיתוח אדיר, שמשום מה הגיע עד בג"צ, כי מינהל הבטיחות עוצר אותו."

ח"כ עאידה תומא סלימאן דרשה הסברים ממנהל הבטיחות לגבי הנחייתו להפסיק את הפעלת העגורנים מהקרקע: "ביולי 2021, באופן מפתיע וגורף, מנהל הבטיחות הורה להפסיק את הפעלת העגורנים מהקרקע בלי הסבר ובלי הבנה למה זה גורם. הדבר יכול לחסוך חיי אדם. אם אפשר לקבל הסבר למה מונעים את ההפעלה הזו וכמה זמן זה יימשך - הגיע הזמן שנקבל תשובות ברורות."

הצטרפה לקריאות ח"כ דבורה (דבי) ביטון: "עגורנים, שעד 2021 יכלו לשלוט בהם במערכת טכנולוגית מלמטה, בלי שיהיה בן אדם על הצריח, עשויים למנוע הרבה אסונות. זו סוגייה שאינה ברורה. הרי כל מה שעשוי להמעיט את הסכנה של העובד צריך לקבל ביטוי."

יגאל סלוביק, מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "הדבר האחרון שאי אפשר לברוח ממנו, לא בענף העגורנים ובכל תחום אחר, הוא הטמעת טכנולוגיות מתקדמות שעשויות לסייע למי שעובד במרחב שקוראים לו אתר בנייה, למנוע את התאונה הבאה."

 

 

ברוך פרנס, יו"ר סקייליין עגורנים, חברת העגורנים שבה פותחה מערכת קוקפיט, הוסיף: "אני יודע איך להפסיק את ההרוגים. מפקח העבודה הראשי הפסיק את הקוקפיט סתם. הוא אמר 'תבנו בעולם קודם, ואחרי שתבנו בעולם, תעשו בארץ.' אם היו אומרים את זה למובילאיי, לא היה מובילאיי בארץ. אם היו אומרים את זה לתעשייה האווירית, לא הייתה תעשייה אווירית בארץ, לא היה כלום. יש פתרון, הבחור נהרג סתם, והבחור באשדוד נהרג סתם.

"על כביש 431 בונים את הרכבת, בונים על קו מתח גבוה, המנופאי מתבשל, אף מנופאי ישראלי לא עובד שם, מביאים ממזרח ירושלים מנופאי שיושב ומתבשל על המנוף."

מערכת הקוקפיט היא אמצעי עתיר אמצעיים טכנולוגיים, המאפשר בראש ובראשונה למפעילי העגורן לעבוד ולהפעיל את המנופים מהקרקע. הוא מייתר את העבודה בגובה, חוסך את הטיפוס לגובה ומתריע און ליין על פעילות חריגה ומצילה חיים.

את הדיון סיכם ח"כ אייכלר: "נפנה למינהל הבטיחות ונשאל אותם. אבקש שיכתבו לנו. נקבל את התשובה ונדון בזה."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן