מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות קלינטק
לעמוד קודם

לספק חשמל לבית מהרכב

28/01/2024
זמן קריאה: 2 דק'

ככל ששוק הרכב החשמלי (EV) ממשיך להתרחב, פונקציונליות חדשה מעניינת את הצרכנים: היכולת להשתמש ברכבי חשמל כמקור חשמל לבתים, המכונה רכב-אל-טעינה ביתית (V2H). תכונה זו מושכת במיוחד באזורים מועדים להפסקות חשמל כגון קליפורניה וטקסס.

טכנולוגיית V2H מאפשרת למכוניות EV להיטען מהרשת ולספק חשמל חזרה לבית, בהסתמך על גודל הסוללה של הרכב ויכולת הטעינה הדו-כיוונית שלו. נכון לעכשיו, רק לכלי רכב מעטים יש תכונה זו, והיא מצריכה ציוד נוסף. הטנדר החשמלי F-150 Lightning של פורד למשל, יכול להפעיל בית ממוצע שלושה ימים בטעינה אחת.

הקיבולת של סוללת EV ל-V2H נמדדת בשתי דרכים: הכמות הכוללת של הדלק החשמלי המאוחסן ותפוקת הכוח המרבית במצב גיבוי. לדוגמה, סוללות במכוניות סדאן חשמליות כגון טסלה מודל S או ניסאן ליף, עשויות לאחסן 80 עד 100 קילוואט-שעה, מספיק כדי להפעיל בית טיפוסי בארה"ב מספר ימים. F-150 Lightning של פורד מפורסם עם תפוקת V2H מרבית של 2.4 קילוואט, הניתנת לשדרוג ל-9.6 קילוואט.

כדי להשתמש ב-V2H, בעלי בתים צריכים מטען דו-כיווני ורכב חשמלי תואם. נכון לעכשיו, מספר מוגבל של רכבי EV בשוק, בהם פורד לייטנינג, ניסאן ליף ומיצובישי אאוטלנדר, תומכים ב-V2H. ג'נרל מוטורס ו-Pacific Gas & Electric אמורות לבחון טעינת V2H בקליפורניה באמצעות מספר רכבים חשמליים של GM.

V2H עשוי גם להקל על "גילוח שיא" למשקי בית, שבהם ה-EV נטען בחשמל זול יותר בלילה ומשמש להפעלת הבית בשעות השיא כדי למנוע מחירי חשמל גבוהים יותר. עם זאת הדבר עשוי להצריך ציוד מדידה מיוחד כדי לנהל את זרימת האנרגיה.

טכנולוגיית V2H זמינה, אבל אימוץ נרחב שלה עלול להימשך זמן מה, מצריך שוק גדול יותר של רכבים תואמים ומטענים סבירים יותר. המשיכה הגדולה ביותר של V2H טמונה באספקת כוח גיבוי במהלך תקלות ברשת ללא צורך בגנרטור ייעודי. הדבר גם עשוי להקל את ההשפעות החברתיות של הפסקות בקנה מידה גדול, ולספק לנותני השירותים זמן רב יותר.

ההתרחבות של V2H מציבה אתגרים גם לנותני השירותים ומעלה חששות לגבי הון עצמי. ככל שיותר בעלי EV נמנעים מרכישת כוח שיא מהרשת, אלו ללא V2H, שהם לעיתים קרובות בעלי הכנסה נמוכה יותר, עשויים לשאת בחלק גדול יותר מעלות התחזוקה של הרשת. יתרה מזו, השימוש הגובר ב-V2H, במיוחד בשילוב עם פנלים סולריים על הגג, הוא שיקול שוק ושיקול תפעולי ממשי לחברות חשמל.

טעינת V2H היא התפתחות מבטיחה בשוק ה-EV, מציעה פתרון חדשני לגיבוי חשמל ביתי ותורמת לעתיד אנרגיה גמיש ובר-קיימה יותר. הצלחתו והשפעתו יהיו תלויות באימוץ רחב יותר שלו בשוק, בהתקדמות הטכנולוגית ובשילוב מתחשב בתשתית האנרגיה הקיימת.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן